ברייטון עם חמד וכיאל רוצה מאבקי צמרת

חמד בפעולה. פותח קריירה באנגליה
חמד בפעולה. פותח קריירה באנגליה | צילום: הרשמי של ברייטון

יחד עם החלוץ והקשר, השחפים מצפים להגיע לפלייאוף הצ'מפיונשיפ

(גודל טקסט)

מעט פחות ממיליון ליש"ט, 980 אלף ליתר דיוק, זהו סכום ההעברה אותו שילמה ברייטון, מליגת המשנה באנגליה, לקבוצתו לשעבר של תומר חמד, אלמריה הספרדית, עבור החלוץ הישראלי. בכך למעשה, סגר חמד ארבע שנים בספרד, בהן כבש 28 שערים ב-125 הופעות, כאשר את מרבית הזמן בילה במיורקה, וכעת פותח דף חדש, בגיל 28, בכדורגל האנגלי. חמד מצטרף לחברו לנבחרת ולמכבי חיפה לשעבר, בירם כיאל, שהגיע בהעברה חופשית בינואר האחרון למועדון מסלטיק הסקוטית.

 

"בשנה שעברה לא היה לנו חלוץ שנמצא במקום הנכון ובזמן הנכון בתוך הרחבה, וחמד עושה רושם של חלוץ כזה, במיוחד כשיש לו שליטה טובה בכדור", אמרה ויקי, אוהדת ברייטון למעלה מ-30 שנה. היא מחמיאה גם לכיאל, אשר עושה רושם של שחקן שנתפס חזק אצל האוהדים בלב. "כשהצטרף בעונה הקודמת, הוא הראה יכולת מסירה גבוהה, יחד עם הגנה מעולה, ומעל הכל, מנהיגות במרכז המגרש. הרבה אוהדים היו שמחים לראות אותו עונד את סרט הקפטן".

 


ברוב משחקי ההכנה בקיץ פתח הצמד הישראלי בהרכב, ומסתמן שהמאמן כריס יוטון בונה עליהם לעונה הקרובה. חמד עם שלושה שערים בארבעה משחקים בהם שיחק, כאשר ביניהם שער ניצחון בפנדל על מחזיקת הליגה האירופית, סביליה, אותה הוא מכיר היטב. המאמן יוטון אמר עליו: "התנועה שלו ברחבה מדהימה, וזה מקל על שאר השחקנים לספק לו כדורים".

 


כיאל בפעולה. הרשים את האוהדים (Gettyimages)

 

השחפים, נדדו במשך 14 שנה כ-60 מייל אל אצטדיון שהיווה עבורם בית. עד 1997 שיחקה ברייטון באצטדיון קטן בעיר הוב שצמודה אליה. ב-2011 הושלמה בניית האצטדיון החדיש בברייטון, וכעת עם אצטדיון של 30,750 מקומות ישנה דחיפה משמעותית. "בילינו שנים באצטדיון שזר לכדורגל, ולפניו באצטדיון שמרוחק מהבית, אז אנשים מאוד התלהבו שהקבוצה חזרה העירה וסוף סוף יש לנו אצטדיון משלנו", הוסיפה ויקי האוהדת. בזכות האצטדיון החדש, ברייטון מעמידה ממוצע שנתי של יותר מ-25 אלף צופים למשחק, והיא ממוקמת במקום ה-67 באירופה בממוצע קהל שנתי, כאשר אחריה במקום ה-68, לא אחרת מאשר, מכבי חיפה.

 

האוהדים הותיקים עדיין מתרפקים על העבר, כאשר רגע השיא שלהם היה ב-1983 בגמר הגביע האנגלי, במפגש מול מנצ'סטר יונייטד. שנות ה-80 עבור יונייטד לא היו הצלחה גדולה, אבל עבור ברייטון, אותה עונה תיזכר כעצובה מהולה במעט שמחה. על יד אחת ניתן לספור את מספר העונות שברייטון הייתה בליגה הבכירה, ובאותה עונה נשרה לליגת המשנה, אך גם הגיע לגמר הגביע שם נכנעה במשחק חוזר עם 4:0 ליונייטד.

 

ארנסט קראבטרי, יו"ר חוג אוהדי ברייטון ואוהד משנות ה-60, העיד: "הגביע האנגלי באותם ימים היה בין החשובים בעולם, ולכן כל העיניים נשאו לעבר המשחק הזה. זה היה הישג כה מרשים של המועדון, והכי עצוב בכל הסיפור הזה, שהכסף מהגמר לא נמצא עד היום".

 


יוטון. האיש הנכון? (Gettyimages)

 

אנדי ניילור, כתב מקומי בברייטון, הזכיר את כיאל ביחס לקשרים שהיו בתחילת שנות ה-80 בברייטון. "הוא מזכיר לי את הקישור הנבון והאינטליגנטי שהיה לקבוצה, אבל הוא לעומתם, לדעתי הרבה יותר משודרג במהירות הפיזית והמנטלית שלו, הוא מדהים".

 

צמד חמד: זמורה יצטרף לתומר

ברייטון צירפה השבוע את החלוץ הוותיק בן ה-34, בובי זמורה, שעתיד לשתף פעולה בחוד עם חמד. זמורה שיחק כבר במועדון כשהיה בן 19, וכבש 70 שערים ב-119 הופעות. קראבטרי טרם התרשם מחמד: "הוא היה הכי זול והכי זמין בשביל המועדון, והאוהדים בכלל רצו מישהו כמו ג'ורדן רודס מבלקבורן (21 שערים בעונה שעברה), אז אם הוא לא יבקיע כבר על ההתחלה, או שלא יסיים עם לפחות 10 שערים את העונה, ישרקו לו, ויצלבו אותו באינטרנט".


על הסיכויים של ברייטון לעלות העונה לפרמיירליג בפעם הראשונה בתולדותיה ולליגה הבכירה לראשונה מאז 1983, אמר העיתונאי אנדי ניילור שמסקר את המועדון כבר 50 שנה: "בגלל שסיימנו בעונה שעברה במקום ה-20, הסיכויים לא לטובתנו. לא היו הרבה מקרים שבהם קבוצה סיימה בתחתית הליגה, הצליחה לעלות לפרמיירליג עונה לאחר מכן". טיילור נזכר ביריבה הגדולה של ברייטון: "ב-5 העונות האחרונות, זה קרה רק לקבוצה אחת, היריבה הכי מרה שלנו, קריסטל פאלאס".

 


זמורה. המשלים של חמד? (GettyimageS)

 

עוד הוסיף טיילור: "אנחנו מכוונים לשישייה הראשונה. ישנן קבוצות גדולות עם תקציב גדול בהרבה משלנו כמו דרבי, מידלסבורו, נוטינגהאם פורסט ושלושת היורדות מהפרמיירליג – ק.פ.ר, בארנלי והאל סיטי, ככה שאני מניח שרובן יסיימו גבוה בטבלה וסביר מאוד שלפנינו".

 

כבר עם פתיחת העונה, ברייטון תפגוש את נוטינגהאם פורסט החזקה (שישי, 21:45, ספורט2) שלא התברכה ברכש חדש הקיץ, אך חוגגת 150 שנה להיווסדה. עם יוטון על הקווים, לא בטוח שזה יקרה. "הכדורגל של משמעם", העיד קראבטרי. אולי חמד וכיאל יהיו אלו שיכפרו על זה?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי