"כרגע אני בגראסהופרס, מצליח לעשות הפרדה"

דאבור. הוא עוד יגיע רחוק
דאבור. הוא עוד יגיע רחוק | צילום: הפייסבוק של גראסהופרס

דאבור בראיון מיוחד: "מכבי ת"א ירדה מהפרק, המחיר שדורשים עליי ריאלי"

(גודל טקסט)

מואנס דאבור, חלוץ גראסהופרס, נמצא בכושר הטוב בקריירה שלו. החלוץ (23) עזב את מכבי ת"א בינואר 2014 ונחת בליגה השוייצרית. מאותו רגע, הוא לא מפסיק לכבוש.  אקס מכבי ת"א מצא את הרשת 26 פעמים ב-52 הופעות ליגה במדי החרגולים. כאשר השנה, הוא מצליח להתעלות על הממוצעים שלו – דאבור כבש שישה שערים ובישל שבעה נוספים בשישה משחקים בלבד.

בעקבות היכולת הטובה ההצעות החלו לזרום. מכבי ת"א, ורדר ברמן, מיינץ ופאלרמו היו רק חלק מהשמות שהוזכרו כמועמדות לקלוט את החלוץ הפורה. השיא הגיע לפני עשרה ימים כאשר נציגים של הקבוצה האיטלקית צפו בחלוץ יחד עם סוכנו, אבי נמני. דאבור הרשים כאשר כבש פעם אחת, בישל פעמיים ומיד בתום המשחק החלוץ הוציא הודעה: "סיימתי את דרכי המוצלחת בליגה השוויצרית. אני מוכן לאתגר הבא בליגה האיטלקית".

למרות שסיכם את תנאיו בפלארמו, הדרישות הגבוהות של גראסהופרס ככל הנראה גרמו לקבוצה מהסרייה א' להתקפל והעסקה נמצאת על סף פיצוץ. דאבור התייחס לנושא המורכב בשיחה עם ספורט1: "נכון לרגע זה אני שחקן של גראסהופרס ויש לי חוזה לעוד שנתיים בשווייץ". החלוץ הגיב לסיכויים שהוא יישחק באיטליה בעונה הקרובה: "המו"מ עדיין לא נפל סופית, הסוכן שלי מטפל בזה, כרגע אני בשוייץ". 

לפי הדיווחים החרגולים דורשים בעבור דאבור ארבעה מיליון יורו בעוד הקבוצה האיטלקית מוכנה לשלם כשלושה מיליון יורו בלבד.  דאבור משתדל להבין את ראשי המועדון: "האם הסכום ריאלי? תלוי את מי שואלים. מבחינת גראסהופרס המחיר ריאלי לחלוטין. מצד שני, אם תשאל קבוצות אחרות שמעוניינות בי, הם יגידו שזה לא ריאלי בכלל".

"נכון לעכשיו אני שחקן גראסהופרס" (אינסטגרם – מואנס דאבור)

למרות שהיה כבר עם רגל וחצי באיטליה, אקס מכבי ת"א מצליח לעשות את ההפרדה והוא מציג יכולת מצוינת על כר הדשא כאשר כל שער שלו מקפיץ את המחיר ונותן למועדון את הלגיטימציה לדרוש סכומים גבוהים במיוחד. דאבור הסביר: "אני שמח שאני מצליח לעשות את ההפרדה בין מה שקורה מחוץ למגרש לבין הרגע שבו אני עולה על כר הדשא, כשאני משחק אני מנותק מהכל. אין לי בעיה שהמחיר יעלה. בסופו של דבר, מה שצריך לקרות יקרה כל עוד אני פה אעשה את המקיסמום בשביל להצליח ולעזור לקבוצה להצליח.

מכבי ת"א רצתה להחזיר את החלוץ הביתה, ג'ורדי קרויף המריא לשוייץ ונפגש עם ראשי המועדון וסוכנו של החלוץ, אך גם במקרה הזה המו"מ היה מורכב ולבסוף נפל בשל הדרישות הגבוהות של המועדון השוייצרי: "נכון לעכשיו מכבי ת"א ירדה מהפרק, המחיר שגראסהופרס דורשים גבוה מידי עבורם". אקס הצהובים התייחס לסיכויים מול באזל במוקדמות האלופות: "יהיה למכבי קשה מאוד אבל יש להם סיכוי טוב".

"הדרישות גבוהות עבור מכבי" (ערן לוף)

 אחיו של דאבור, אנס כבש את שערו הראשון בהפועל חיפה במסגרת גביע הטוטו. חלוץ גראסהופרס לא שכח לפרגן: "אני מאמין מאוד בכישרון שיש לאחי וחושב שעם עבודה קשה וקצת מזל הוא יכול להגיע רחוק. אני מקווה שהשנה הוא יעשה את קפיצת המדרגה".

כששאלנו אותו לגבי החלום שלו, דאבור אפילו לא היסס: "החלום שלי זה לשחק בפרמיירליג ואם אפשר אז בארסנל, אבל כמובן שזה בגדר חלום".

כתבנו אשר גולדברג מוסר שפאלרמו האיטלקית מעוניינת באלברטו ג'ילארדינו ואילו מונס דאבור מחזיק בהצעות מליל, באזל ומיינץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי