"החלום שלי לשחק באירופה, לא אוותר על זה כ"כ מהר"

מרציאנו. ראשון בשער?
מרציאנו. ראשון בשער? | צילום: עדי אבישי

מרציאנו בתקופה לא קלה אבל נחוש: "מתמקד בלחזור להיות שוער ראשון"

(גודל טקסט)

חצי השנה האחרונה תיזכר אצל אופיר מרציאנו כלא פשוטה ומנגד עם נקודות מעודדות לעתיד. אחרי שירד עם אשדוד לליגה הלאומית, מצא עצמו בתור שוער שלישי במוסקרון הבלגית, אך מנגד כיכב בשער של הנבחרת הישראלית.

 

ההחלטה עבורו לעזוב את הבית לא הייתה פשוטה, וכעת התפנה השוער לראיון שיסכם את החצי שנה העמוסה שעברה אליו כשעל הפרק הירידה לספסל, החזרה לארץ והעתיד.

 



 אופיר, חצי שנה מאז שהגעת לליגה הבלגית, איך עברה אליך התקופה הזאת?
"תקופה מאתגרת, זה חוויה ראשונה בשבילי לשחק באירופה היו דברים חיובים והיו דברים שלילים".



הגעת לבלגיה בעצם אחרי שנתת הופעות די מרשימות בנבחרת, אתה חושב שהנבחרת היא זו שדחפה אותך להגיע לאירופה?
"הנבחרת הייתה הבמה המרכזית בשבילי, התחלתי באשדוד שהסיקור של הקבוצה הוא לא כמו של קבוצות בכירות כאן בישראל, ככה שדרך אשדוד באמת קשה לבלוט. אז אני די שמח על הדרך שעשיתי ועל כך שהגעתי לנבחרת".

 


מרציאנו. "קשה לבלוט באשדוד, הנבחרת נתנה במה" (עדי אבישי)

 

עקבת אחרי המשחקים שלה בליגה הלאומית?
"ברור שאני עוקב, זה מועדון שגדלתי בו וזה די קשה וכואב לי שאני לא שם עכשיו במיוחד בתקופה הזאת שהם בליגה הלאומית אבל אני סומך על החברים שלי שיעשו את העבודה".

 

אתה עשית מעבר לא פשוט במיוחד עבור שוער ישראלי. אתה חושב שהמעבר הזה לאירופה הוא דבר ששוערים ישראלים צריכים לעשות?
"כל שחקן שיש לו את האפשרות לשחק באירופה צריך לשחק, מי שצעיר מספיק ויש לו כמה שנים לתת ויש לו את האפשרות הזאת צריך ללכת אליה, זוהי קפצת המדרגה המשמעותית עבור כל שחקן ישראלי".

 

לא מזמן סיימת קמפיין עם הנבחרת שהסתיים עם תחושה מרה. זה היה הקמפיין הראשון שלך בנבחרת, איך הייתה ההרגשה לקחת חלק בזה?
"זה גאווה עבורי לייצג את המדינה ולהיות השוער הראשון של הנבחרת, התחלנו את הקמפיין הזה בצורה טובה וסיפקנו רגעים יפים עבור האוהדים אך לקראת הסיום הייתה אכזבה במיוחד אחרי איך שפתחנו את הקמפיין. אי אפשר לשכוח מול מי התמודדנו שהיו ברמה גבוהה מאיתנו. לא ניצלנו את הסיטואציה שנוצרה אבל בספורט הנבחרות הטובות הן שעולות אני מקווה שבקמפיינים הבאים כן נוכל לעשות את מה שכולנו מצפים לו".

 


מרציאנו מחויך. "רוצה לשחק באירופה" (אודי ציטיאט)

 

הקמפיין הבא מתחיל עוד פחות משנה ומחכות לכם נבחרות מהטופ של אירופה אתה רואה עצמך מוביל את הנבחרת בקמפיין הזה?
"אני מאוד מקווה שכן, אבל יש את המאמן שקובע. התפקיד שלנו הוא כשחקנים לגלות את היכולת הטובה בקבוצות ולתת למאמן את האפשרות לבחור בנו. אני מאמין בעצמי שאראה את היכולת הטובה ביותר בשביל להוביל את הנבחרת".



נשארה לך עוד חצי שנה לשחק בליגה הבלגית ואז מסתיימת תקופת ההשאלה שלך. במידה ומוסקרון לא תממש את אופציית הקנייה אתה רואה עצמך חוזר ארצה או שממשיך לחלום על אירופה?
"החלום שלי הוא לשחק באירופה והוא נשאר ככה, אני לא מתכוון לחזור לארץ מהר. אני לא מתייאש למרות כל המצב במוסקרון. מאמין שאוכל להצליח באירופה אם זה בליגה הבלגית או בכל ליגה אחרת, הרצון שלי הוא להמשיך ולשחק באירופה ולא לחזור לארץ".

 

מה המצב שלך כיום בקבוצה?
"כרגע אני השוער השני. של הקבוצה, לקבוצה הגיע שוער ברזילאי שעושה עבודה מאוד טובה. אפשר להסתכל על זה בצורה חיובית. בתור שוער ראשון שיחקתי רק חמישה משחקים ומתוכם הצטיינתי מול ליאז' ונבחרתי להיות השוער המצטיין של המחזור. אני יכול לקחת את זה בצורה אחרת ולהתבכיין ולהגיד שזה לא מגיע לי אבל אני לא בוחר להגיע למקום הזה. אני עובד קשה באימונים ולא מוריד את הראש, מסמן את המטרה הבאה שלי אם זה לחזור להיות השוער הראשון של הקבוצה או להיות השוער הראשון בקבוצה הבאה. זה ניסיון שאתה צובר, ההצלחה תגיע בסופו של דבר".


מתגעגע לארץ?
"ברור. לחברים, למשפחה לשמש בעיקר משהו שחסר כאן בבלגיה, אבל הגעתי לכאן בשביל לעבוד. אעשה את זה כמה שנים שאוכל אבל בסופו של דבר אין כמו בארץ ותמיד ארצה לחזור לארץ".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי