דאבור: "זה השער הכי יפה בקריירה שלי"

דאבור. תשעה שערים ו-11 בישולים בליגה השווייצרית
דאבור. תשעה שערים ו-11 בישולים בליגה השווייצרית | צילום: gettyimages

חלוץ גראסהופרס בראיון לספורט1: "רוצה לסיים כמלך שערים בשווייץ"

(גודל טקסט)

מואנס דאבור וקבוצתו גראסהופרס התארחו היום (ראשון) אצל סיון במסגרת המחזור ה-13 של הליגה השווייצרית והפסידו 3:2 משער דרמטי עמוק בתוספת הזמן, זאת לאחר שכבר הוליכו 1:2.

החלוץ הישראלי רשם עוד משחק מצוין מבחינה אישית – בישל את הראשון, כבש את השני ועלה לראש טבלת השערים של הליגה השווייצרית בצוותא עם מארק יאנקו, חלוץ באזל וגם לראש טבלת הבישולים של הליגה. בעקבות המשחק דאבור הגיע לתשעה שערי ליגה ו-11 בישולים, מאזן מרשים לכל הדעות.

חשוב לציין כי שערו של החלוץ הישראלי היה יוצא דופן: עם הגב לשער הוא עבר את הבלם בין הרגליים עם העקב, עקף שחקן נוסף ובעט לפינה השמאלית ופנימה.

השער המדהים של מואנס דאבור תופס כותרות בכל אירופה וגם חלוץ נבחרת ישראל לא נשאר אדיש אליו: "זה השער הכי יפה בקריירה שלי", אמר לאתר ספורט1, "אני נהנה מכל רגע על המגרש ושמח בכל פעם שאני נמצא במגרש כדורגל".

החלוץ סיפר על השער מנקודת המבט שלו: "קיבלתי את הכדור, ישר הרמתי את הראש וראיתי שאין לי אופציות מסירה. קיבלתי החלטה שאני הולך לבד, לא הסתכלתי כמה שחקנים יש סביבי, פשוט עשיתי את מה שאני עושה באימונים ואני שמח מאוד שזה הצליח לי גם במשחק".

מלך השערים והבישולים של הליגה השוויצרית בפעולה (Gettyimages)

למרות המשחק הנפלא של אקס מכבי ת"א, גראסהופרס הפסידה לאחר שנותרה בתשעה שחקנים והתרחקה מאוד מהמוליכה, באזל. דאבור הבהיר מה המטרות של החרגולים העונה: "בתחילת השנה כלי התקשורת אמרו שאנחנו מועמדים לירידה. המצב הכלכלי של המועדון היה לא טוב. נכון לעכשיו אנחנו במקום השני והמטרה שלנו היא לסיים במקום שיוביל אותנו לאירופה. אליפות? אנחנו לא חושבים על זה בכלל. אנחנו רוצים לשמור על המקום שלנו".

כפי שציינו קודם לכן, לאחר 13 מחזורים בליגה השווייצרית דאבור מלך השערים ומלך הבישולים של הליגה: "לסיים כמלך שערים זו אחת המטרות שלי, אנחנו מתמודד מול מספר שחקנים טובים ביניהם מארקו יאנקו מבאזל שהוא חלוץ מצוין. ברגע שהקבוצה תצליח, גם אני אצליח – זה הולך ביחד". כידוע, קבוצות מגרמניה, איטליה וצרפת עוקבים מקרוב אחר דאבור, החלוץ התייחס לעתידו בשווייץ: "כרגע אני כאן ואני מאושר, בינואר אנחנו נישב ונראה מה קורה".

מהלך המשחק:

קאיו העלה את גראסהופרס ליתרון בדקה ה-22 לאחר בישול של מואנס דאבור, ה-11 שלו העונה. כעבור שתי דקות בלבד אקס מכבי ת"א כבש את התשיעי שלו העונה בליגה והשתווה למלך השערים של הליגה, מארק יאנקו. החלוץ הישראלי קיבל כדור בתוך הרחבה עם הגב לשער, עבר את הבלם בין הרגליים עם העקב, חלף על פני שחקן נוסף ושלח את הכדור לפינה השמאלית – איזה שער!

דאבור וחבריו חוגגים: "מכוונים לסיים במקום שמוביל לאירופה" (אינסטגרם)

בדקה ה-39 סיון חזרה למשחק משער של אסיפואה. כעבור 13 דקות גראסהופרס נותרה בעשרה שחקנים לאחר שבאסיץ' הקרואטי הורחק ואם לא די בכך, גם לוטי הורחק בדקה ה-63 לאחר שביצע עבירה ברחבה, זיגלר בעט את הפנדל פנימה והשווה את התוצאה ל-2:2. סיון ניצלה את ההיתרון המספרי והפכה את התוצאה בדקה ה-90 משער דרמטי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי