"נכנס למאורת נחשים, יש רעל באנורתוסיס"

| צילום: דני מרון

רוני לוי חוזר לקפריסין, אך עיתונאים באי מזהירים. ואיזה אקס ירוק מחכה?

(גודל טקסט)

רוני לוי השאיר את האכזבה מהקדנציה האחרונה במכבי חיפה מאחוריו וחזר לאי השכן. מאמנים ישראלים רבים עברו בקפריסין לאורך השנים – ניר קלינגר, אלי גוטמן, יוסי מזרחי ואחרים – אבל לאחר תקופה בה המסורת נפסקה, שוב חוזר לוי למועדון אותו מכיר מקרוב וחתם לקדנציה שניה באנורתוסיס פמגוסטה.

 

למעלה משלוש שנים עברו מאז פוטר לוי וסיים את הקדנציה הראשונה באנורתוסיס, וכמובן שהסגל השתנה מאז רבות. המאמן ימצא בין השחקנים את רובן ראיוס, אקס מכבי חיפה שעד כה ביסס את מעמדו כשחקן הרכב קבוע.

 

 

"אני לא מכיר את רוני לוי, אבל אני יודע שהוא אימן בקבוצה ששיחקתי בה בישראל", סיפר ראיוס לעיתונאים קפריסאים, "נצטרך לעשות מאמץ גדול כדי להצליח תחת המאמן החדש ואני מאחל לו בהצלחה".

 

מחכה לו בקפריסין. ראיוס (דני מרון)

 

לישראלי בן ה-50 זו תהיה כאמור קדנציה שנייה בקבוצה אותה אימן מיד לאחר שפוטר מסטיאווה בוקרשט. בעונה הראשונה שלו באנורתוסיס הוא סיים במקום הרביעי, בעוד שאת העונה השנייה כלל לא סיים וכאמור לעיל פוטר.

 

אנורתוסיס כידוע נחשבת לאחת הקבוצות היותר גדולות של קפריסין, אולם המועדון מלרנקה נמצא במשבר עמוק והוא מדורג במקום השמיני בלבד ורחוק 16 נקודות מהמוליכה א.א.ק, אחרי שהקבוצה ניצחה פעם אחת בלבד ולזכותה רק שמונה נקודות משמונה מחזורים.

 

שעות ספורות לאחר שחתם רשמית בקבוצה, שיחקה אנורתוסיס בגביע הקפריסאי וניצחה 1:2 דחוק את אות'לו המדורגת תשיעית בליגת המשנה, וגם זה קרה רק בתום 120 דקות.

 

עיתונאים קפריסאים מספרים כי הקבוצה חלשה להחריד ופאנוס לרקוס, כתב האתר "תימה", הסכים לשוחח עם ספורט1 וסיפר: "אני חושש שאפילו רוני לוי לא האמין עד כמה הקבוצה חלשה פיזית ומנטלית. השחקנים משוטטים על המגרש ואין שום תכנית ברורה".

 

מבין למה נכנס? לוי (דני מרון)

 

לוי ירש את הקבוצה מאנטוניו פוצ'ה הספרדי, שברזומה שלו רק תפקידים כעוזר מאמן בספרד ותפקיד כמאמן ראשי באל קדסיה מכוויית, ולרקוס מספר כי המאמן הקודם השאיר אחריו סיטואציה בעייתית, ולא רק מקצועית. "הקבוצה היא מאורת נחשים, יש הרבה רעל באנורתוסיס. הבעיה של רוני שהוא לא יכול לשנות את הסגל ויהיה לו קשה לשפר את המצב".

 

באחד העיתונים בקפריסין אף נכתב: "מעניין אם לרוני לוי יש דיפלומה של רופא מומחה, כי עליו לבצע הרבה ניתוחים בקבוצה".

 

המאמן הישראלי היה מודע לקשיים ודרש מההנהלה חוזה לשנה וחצי כדי לשפר את הקבוצה מקצה לקצה ולתכנן לטווח ארוך, והסכמת ההנהלה מבהירה כי אכן הציפיה ממנו היא להצליח נוגעת בעיקר לעונה הבאה.

 

גם ארודוטוס מיליטיאדוס, כתב בכיר בקפריסין, סיפר בשיחה עם ספורט1: "ההנהלה עשתה החלטות מוטעות וגם היו בעיות כלכליות קשות בשנתיים האחרונות. הנשיא חריסטוס פוליאדס עשה את כל ההחלטות הלא נכונות. לוי יצטרך להכניס שקט למועדון ובעיקר להתחיל לנצח משחקים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי