הכישרונות שהיו אמורים לככב בשורות הנבחרת

מנצור
מנצור |

אסולין, מנצור וזמיר נחשבו לבעלי פוטנציאל עצום, אבל כיום הם הרחק מחוץ למשחק

(גודל טקסט)

הם היו אמורים להיות השחקנים שיסחבו את העתיד של הכדורגל הישראלי. כולם גדלו במחלקות נוער מפוארות בספרד וסומנו ככוכבי העתיד שאמורים לסחוף את הנבחרת קדימה. המציאות עם זאת רצתה אחרת.

 

הבטחות גדולות שעשו כותרות ענק בגילאים צעירים אך דווקא כשהיו צריכים לגזור כותרות אמיתיות משהו השתבש בדרך. גיא אסולין גדל בברצלונה, גיל בלומשטיין היה בוויאריאל, ניר מנצור לבש את הלבן של ריאל ונס זמיר סומן באפילו באתלטיקו מדריד. כולם לא ממש מצאו את עצמם במקום בו היו אמורים להיות וכיום הם אפילו לא כוכבים בליגה שלנו. אז מה קרה בדרך?

 

 

נס זמיר: מחטאפה עד לחיפוש אחר קבוצה
הקשר בן ה-25 גדל בגדנ"ע יהודה והמריא למחלקת הנוער של חטאפה בגיל צעיר. הוא עבר גם באלבסטה וב-2010, כשהיה בן 20, עתיד היה להצטרף לאתלטיקו מדריד הגדולה אך הגיוס לצה"ל הערים קשיים והעסקה פוצצה. "הייתי 4 שנים בספרד, אבל כאן אני לא מוערך. הקבוצות מתנהלות כמו עסק נטו ובכלל לא מתייחסים אליך כאל שחקן ואדם", מציין זמיר.

 

הוא חזר לארץ ב-2012, עזר לבני יהודה לשוב לליגת העל ובעונה שעברה חתם בבית"ר ירושלים אך למרות הבטחות לא זכה לממש את עצמו. "בבית"ר לא קיבלתי שום הזדמנות, פתחתי נגד הפועל ת"א במחזור הראשון והפעם הבאה שפתחתי בהרכב היתה נגד כפר סבא אחרי שלושה חודשים. בארץ שחקן צריך לחשוב טוב לפני שהוא חותם, כי יכולים לתקוע אותך בחוץ להרבה זמן כמו שעשו לי. חתמתי במועדון גדול אבל כל הזמן קיבלתי תשובות לא רציניות ואמרו לי 'תמשיך לעבוד קשה באימונים וזה ישתלם לך'. באירופה אין משחקים כאלה הכל מקצועי, שם אין דבר כזה שאם אתה לא חותם על חוזה שמתאים לקבוצה אתה לא משחק, ולכן הכדורגל פה לא מתקדם", יורה זמיר לו בטן מלאה בעיקר על התקופה בבירה.

 


נס זמיר, בטן מלאה על בית"ר (אודי ציטיאט)

 

"היו לי כמה הצעות שדחיתי, כירציתי לצאת לקבוצה מחו"ל, אחרי שנה בבית"ר ירושלים שבה בקושי שיחקתי החלטתי לא לשחק יותר בארץ", מציין הקשר שהתפשר לבסוף וחתם בעירוני ראשון לציון מהלאומית, שם הספיק כבר לכבוש בבכורה.

 

גיא אסולין: מסי הישראלי מצא את עצמו שסבאדל
אין אחד שעוקב אחר הכדורגל הישראלי ולא שמע על אסולין. הכישרון הגדול שהגיע מנהריה לברצלונה היה אמור להיות הכוכב הגדול הבא. רצונות לחוד וקריירה רצופה החלטות לא נכונות שגררו אותו למסלול רחוק מהתקוות.

 

עבר במנצ'סטר סיטי, מאיורקה ועוד לא מעט קבוצות עד שנחת אשתקד בהפועל תל אביב עם לא מעט ציפיות. "גוטמן בהתחלה מאוד רצה אותו בהפועל, ואז באחד המשחקים הוא היה צריך לשחק אבל היה לו חום גבוה, הוא לא הצליח לעמוד בציפיות של גוטמן שהחליט להביא שחקן אחר במקומו. הוא וגיא לא שידרו על אותו גל גם באימונים כשגיא לא רצה לחכות בסבלנות, וזה היה הדדי ששניהם לא רצו להמשיך ביחד", הסביר סוכנו של השחקן, עדי קריספין.

 


מסי הישראלי הוא כבר לא יהיה (דני מרון)

 

אסולין שבגיל 17 זומן לנבחרת ישראל מחשש שיברח ויבחר בספרד, מצא את עצמו חותם בסבאדאל. קבוצה צנועה מהליגה השלישית וכזו שסמוכה לברצלונה, שם העביר תקופה ארוכה בחייו. "אני מקווה שסוף סוף גיא הגיע לקבוצה שבה הוא יקבל את ההזדמנויות שלו לאורך זמן, שישחק כל משחק 90 דקות, עם מאמן שבאמת רוצה אותו ואז הוא יראה מה הוא יודע", מוסיף קריספין.

 

אז מדוע ההשוואות למסי הפכו לחלום בלהות? "הקריירה שלו היא רצף של פציעות והחלטות לא נכונות, וגם החוסר יציבות של כל שנה להחליף מועדון פגע בו. עכשיו הוא בן 25 וקודם כל הוא צריך לשחק עד שיתפוצץ ואנחנו בטוחים שזה יבוא לו", סיכם.

 


הכישרון יתפוצץ בסבאדל? (סבאדל, רשמי)

 

ניר מנצור: החבר של קרבאחל התדרדר לליגה ב'
אולי שם פחות מוכר אבל כזה שעשה כברת דרך במועדון הפאר של ריאל מרדיד כבר בגיל 16. חלפו תשע שנים והמגן השמאלי בן ה-25 מצא את עצמו עף סף הצטרפות לבית"ר נורדיה בליגה ב'.

 

עם רזומה של שלוש שנים בריאל וחלק מהסגל של פנאתינייקוס, מה לא עבד בפוטנציאל של הילד הירושלמי שגדל תחילה בבית"ר?

 


במקום לשחק ביחד עם קרבחאל (ריאל מדריד, רשמי)

 

אלי מחפוד שאימן אותו בשנה שעברה בהפועל ירושלים מהליגה הלאומית דווקא שופע מחמאות: "הוא מגן מצוין, שגם משפיע לטובה על החדר הלבשה, ואחד השחקנים היחידים ששיחקו ברמות הגבוהות. במחלקת הנוער של ריאל מדריד הוא שיחק עם דני קרבחאל".

 

מחפוד ממליץ לקבוצות מליגות בכירות להסתכל בכיוונו: "הוא לא עשה בחירות נכונות של קבוצות בחו"ל.  הוא מגן שמאלי מצוין, עם כוח, מהירות והרמה מצוינת. ועכשיו כשכל כך הרבה קבוצות זקוקות לשחקן כזה אני ממליץ עליו בחום".

 

מנצור עצמו התייחס בקצרה והסכים לומר: "היתה לי אופציה להישאר בריאל עוד שלוש שנים אבל העדפתי לעזוב לפנאתינייקוס, וזו ההחלטה הכי שגויה שעשיתי".

 


מנצור, הטעות הגדולה היתה לעזוב את ריאל (דוד פליגל)

 

גיל בלומשטיין: טיול בכל אירופה
עוד אחד מאותם הכישרונות שצמחו בספרד הוא הקשר גילי בלומשטיין. בוויאריאל סימונו אותו בגיל צעיר אך פציעה קשה בברכו גרמה לו לצאת למסע.

 

עבר בגנט בבלגיה, נבחן גם בריינג'רס ומאז טייל גם בבאר שבע שם לא שיחק ולפני זה גם במכבי פתח תקווה. אז למרות הכישרון, בלומשטיין מצא את עצמו בעונה שעברה בבית"ר ת"א/רמלה מהלאומית.

 

"הוא מקצוען ושחקן מצוין, פשוט הוא צריך מאמן שיאמין בו וייתן לו לשחק, אבל כדורגל יש לו והמון. בשנה שעברה הוא היה הרבה זמן פצוע והיה לו קשה לחזור כי שחקנים תפסו לו את המקום, אבל הוא עשה את זה בנחישות ובמקצועיות ואם הוא ימצא את המאמן שייתן לו את הביטחון הוא יפרח", בטוח פטריסיו סייג שאימן אותו.

 


בלומשטיין במדי באר שבע, כישרון שלא פרץ (דני מרון)

 

אז מדוע זה לא יוצא לפועל בקבוצה גדולה? "הוא פליימייקר והיום כבר לא משחקים עם תפקיד כזה ולכן הוא לא מוצא את המקום שלו, הוא משחק מתחת לחלוץ ולכן קשה לו להתבטא", סיכם סייג.

 

בחירות לא נכונות, פציעות והרבה בטחון. רגע לפני שישראל פוגשת את איטליה אולי כדאי לנו להתנהג אחרת עם הציפיות וגם לטפח נכון את דור העתיד הכישרוני.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי