זהבי בסין? כמו התותח מי"ב שפירפר את תלמידי כיתה ו'

זהבי לאחר שער הבכורה בסין
זהבי לאחר שער הבכורה בסין | צילום: אתר הליגה הסינית

ההסבה המקצועית של מלך השערים, הזלזול בוויילס והמכה של לה פמיליה

(גודל טקסט)

1 אי אפשר אחרי שלושים דקות משחק לשפוט עדיין כיצד תיראה הקריירה של ערן זהבי בסין, אבל היה מרתק לראות את משחק הבכורה שלו שם. מרתק ואפילו מצחיק. עד כמה שערן שחקן נפלא אנחנו הרי יודעים, אבל עד כמה נמוכה רמת הכדורגל הסינית לא ידענו. זהבי לא היה צריך אפילו להתאמץ. הוא לא גבר על שחקני הקבוצה היריבה, הוא השתעשע בהם. הוא עשה מהם פורפרה כמו ששחקן כיתה י"ב מפרפר עם הכדור תלמידי כיתה ו'.

 

זאת הייתה השתלטות מוחלטת על המגרש, ואם לא די בפער היכולות, הסינים המבוהלים הקלו עליו את החיים ובמקום להיצמד לשרוכים שלו, נתנו לו מרחב מחיה ענק. פתאום זהבי נראה אפילו דריבליסט מחונן.

 

 

היה מרשים גם לראות את הרעב שלו. עשרים או שלושים מיליון שקל או איזה סכום מפוצץ אחר שהוא מקבל שם הם גם קוף ענק על הגב. הוא היה חייב להוכיח שהוא שווה להם את זה. יהיה לו יותר קשה בהמשך. ילמדו אותו, הוא בטח לא יקבל מרחבים ירוקים כמו במשחק הפתיחה, אבל גם הוא בטח לא העלה בדעתו שהולך להיות לו שם קל כל כך.

 

בסין, כמו בבלומפילד. זהבי חוגג (אתר הליגה הסינית)

 

2 תמונה שיושבת לי בראש כבר הרבה זמן: אלי גוטמן, מאמן הנבחרת דאז, יושב באולם הגרלת המשחקים ליורו, הכרוז פותח את הכדור הקובע את היריבה לישראל ומכריז וויילס, המצלמה רצה מהר לגוטמן שעל פניו מפציע חיוך מרוצה קטן.

 

בייל וחבריו במשחק נגד ישראל. איפה הוא ואיפה אנחנו (אודי ציטיאט)

 

אתם הבנתם את זה? וויילס, ששיחקה ביום רביעי בחצי גמר היורו נגד פורטוגל, וויילס המופלאה הזו, ואלי גוטמן מחייך. לא רק גוטמן, אגב, חייך. בארץ אמרו אחרי ההגרלה שוויילס זה הסיכוי שלנו לקחת אפילו ארבע נקודות.

 

מישהו שאל אותי השבוע, תגיד, מאיפה יש לכל החכמים בלילה במקצוע שלכם, כולל גוטמן, את החוצפה – כן החוצפה – להעלות על הדעת שנוכל לקחת מגארת' בייל והחברים שלו ארבע נקודות? הרי אנחנו כל כך לא פוגעים במקצוע הזה שקוראים לו כדורגל, אין לכם מושג איך לצאת מהבוץ שאנחנו תקועים בו, אז על וויילס אתם באים להסתלבט?

 

גוטמן במשחק מוקדמות היורו בווילס. מאין החוצפה? (אודי ציטיאט)

 

חשבתי על זה רגע. מה אני אתחיל עכשיו לדקלם לו את הטקסטים הישנים על הכדורגלן הישראלי העצלן? על שלוש שנים שהולכות לאיבוד בצבא? על חוסר תרבות ספורט?  פה דווקא נפל לי איזה אסימון קטן. חוסר תרבות בכלל, לאו דווקא חוסר תרבות ספורט, דווקא צלצל יפה. תיזכרו בתמונה ההיא של גוטמן, מחייך כשהוא שומע את השם וויילס, והנה לכם סיבה, עוד סיבה, למה אנחנו בים והמסכנים הוורדרדים האלה שופכים לאגר על הדשא.

 

3 איזה ארץ אוכלת יושביה. בלי להיכנס לנכון עשה, לא נכון עשה, היה צריך/לא צריך לסגור את העניין בשקט, חשוב/לא חשוב שמעמידים לדין, אחד הדברים המרגיזים ביותר בעניינו של החייל היורה אלאור עזריה הוא שעד שיש כבר אחד מלה פמיליה שהולך לצבא, ועוד לקרבי, מעמידים אותו למשפט.   

עוד באותו נושא: אלי גוטמן, ליגה סינית

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי