טוטו תמוז חתם בהונאן מהליגה הסינית השניה

האזינו לראיון
האזינו לראיון |

החלוץ ירוויח 300 אלף דולרים בארבעה חודשים: "הייתי יותר מדי בחוץ, נחמד פה"

(גודל טקסט)

טוטו תמוז חתם בהונאן שיאנגטאו מהמקום האחרון בליגת המשנה בסין. שתי האחרונות בטבלה יירדו בסיום העונה לליגה השלישית וכרגע הקבוצה מרוחקת 10 נקודות מהקו האדום. הונאן צברה רק 9 נקודות ב-18 מחזורים וכבשה רק 11 שערים. שכרו של החלוץ יעמוד על 300 אלף דולרים, כאשר אם הקבוצה תישאר בליגה השחקן ירוויח עוד 100 אלף דולרים וחוזהו יוארך בעונה נוספת. 

"מדובר באחלה קבוצה, הם נלחמים על החיים בליגה", אמר תמוז לאתר ספורט1 וכנית הספורט של 103FM. "זה ניסוי כלים ראשון שלי אחרי תקופה ארוכה שלא הייתי במגרשים. פנו אליי כמה סוכנים. העדפתי אירופה, אבל הייתי יותר מדי זמן בחוץ ורציתי לחזור למגרשים. אני שמח לחזור אחרי תקופה ארוכה".  

על הבחירה בסין בעקבות ערן זהבי הוסיף תמוז: "זה הגביר לי את החשק להגיע לסין. אני שמח בשבילו, הוא מצליח ומדברים עליו המון. אני מקווה להוכיח את עצמי גם. יש לי ארבעה חודשים עד סוף העונה לתת את שלי. עשיתי הכנה טובה מאוד בקיץ. הם רוצים שאשחק בראשון מחצית, ביקשתי להיכנס לאט לאט כי זו תקופה רגישה והכי חשוב לי להצליח".

"יש לנו עוד 18 משחקים עד תום העונה להציל את הקבוצה ולהישאר בליגה", המשיך החלוץ. "מאוד נחמד פה בסין. אם הייתי בא מישראל זה היה קשה, אבל כבר הייתי ברומניה וברוסיה אז כבר התאקלמתי בקבוצות בחו"ל. אם נישאר בליגה, יש לי אופציה להמשיך".


טוטו תמוז, מזמן לא שיחק (gettyimages)

תמוז לא שיחק מאז 20 בדצמבר, אז רשם את משחקו האחרון בפטרולול פלויישטי הרומנית. בקבוצה הסינית משחקים שני קולומביאנים וסלובני. לא ברור באיזה כושר נמצא תמוז, שהיה מועמד לקבוצות רבות, בעיקר בטורקיה, אבל לא סגר עם אף אחד מהן. הונאן סיימה שישית לפני שנתיים בליגה הסינית ובאופן מסורתי לא נחשבה לקבוצה חלשה כל כך, אבל זקוקה לשחקנים שנמצאים בכושר. 

החוזה עם טוטו תמוז תקף נכון לעכשיו כאמור עד סוף העונה, עד נובמבר בלבד, עם אופציה לעונה נוספת. באיצטדיון של הונאן יש 30 אלף מקומות, אבל בגלל יכולתה הגרועה מגיעים למשחקים לא יותר מ-2,000 צופים. הקבוצה עלתה לראשונה לליגה השניה ב-2004.


והיו ימים שג'רארד ניסה לעצור אותו (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי