כך זהבי יציל את מערכת החינוך

זהבי
זהבי | צילום: אתר הליגה הסינית

הבעיה המתמטית שמעסיקה את כל המדינה: כמה כסף מרוויח הכוכב בסין?

(גודל טקסט)

זהו בעצם שיעור לנפתלי בנט, איך לגרום לתלמידים לחבב מקצוע כלשהו, ואלוהים יודע שמערכת החינוך הנוראית שלו זקוקה לעזרה מיידית. אני יודע – סבלתי שם בזמני כל יום, יש לי ילדים שהמערכת משניאה עליהם עכשיו את הלימוד כל יום, שמתעסקת בהבלים של כמה קילו תרבות המזרח צריך להוסיף לדייסה, ואיבדה כל כיוון לחלוטין. ואז, בדיוק כמו שהוא על המגרש, בתנועה בלתי פוסקת, בחלקיק השניה הנכון, בדיוק בנקודה שצריך לדחוק רגל ולתת פצצה, מופיע ערן זהבי. 

גם במרחק אלפי קילומטרים, בעיר נידחת (לנו) אי שם בצד האפל של הירח, שלפני שהגיע אליה מעולם לא שמענו על קיומה, הוא ממשיך לרתק אותנו בביצועיו, וגם – וזה השיעור החשוב לנפתלי בנט – בכסף שהוא מרוויח.

אנשים שכל החיים התרחקו בפאניקה מכל התרחשות שכרוך בה חישוב מתמטי כלשהו, או מהציורים המסמלים את הספרות 0-9 בכלל, שולפים בימים האלה סלולריים ומריצים אצבעות בטוחות וזריזות אפליקציות מחשבונים. או שאפילו – תאמינו או לא, בראש הם מחשבים (!), מנסים להגיע לפתרון הבעיה המתמטית המעסיקה את כל המדינה בימים אלה: כמה כסף הרוויח ערן זהבי במשחק האחרון.  

אפשר לראות לפי השפתיים שזזות – שלושה גולים כפול 30 אלף דולר לגול, זה 90 אלף. ועוד 40 אלף על עליה לשלב הבא בגביע זה 130 אלף. אחד זוכרים בראש, ממשיכים עם 30 אלף. פלוס המשכורת החודשית לחלק לארבע, פחות השכ"ד 9,000  דולר לחודש, רגע, התבלבלתי, מההתחלה. שלושה גולים כפול 30 אלף דולר לגול, זה 90 אלף. ועוד…


גורם לילדי ישראל לעשות חישובים, שומו שמיים (אתר הליגה הסינית)

אבל הם עושים מתמטיקה! בהנאה! היית מאמין, נפתלי? זה רק עניין של להגיע אליהם ללב. למצוא את המפתח. לפתח את שיטת הלימוד המתאימה, והתלמידים יגיעו בריצה. כך למשל, על פי אותו ספר לימוד, אפשר להרחיב את לימודי המתמטיקה (אם זהבי יבקיע 50 שערים, יגיע לשלב גמר הגביע, ואשתו תעשה כל יום שופינג בקניון, כמה ירוויח בעונה?), ללמד גיאוגרפיה (ציין היכן שוכן המטרופולין גוואנגז'ו בסין, כמה תושבים יש בו, היכן ממוקם המגדל בו מתגורר ערן זהבי), היסטוריה (מה היה יחסם של תושבי סין כלפי היהודים במהלך מלחמת העולם, האם זהבי צפוי להיתקל באנטישמיות במהלך המגורים שם? נמק!) וכו'.

זהבי, אגב, הוא רק ההתחלה. הוא הדוגמה המאלפת. שער בנפשך, נפתלי היקר, אם רק תחדל להתעסק בשטויות כמו קברי צדיקים ותרבות המזרח, ותרבות הצפון, ותרבות השמיים, ותייצר מערכת חינוך מעניינת – פשוט אטרקטיבית ומעניינת, ותמצא את המפתח. את הערן זהבי לאנגלית, ולהיסטוריה, ולספרות ותנ"ך, רק השמיים יהיו כאן הגבול. מי יודע, אולי נחזור ונעבור בהישגינו במערכת החינוך אפילו את איראן.


אז אם נחבר 2+5 ייצא לנו מספר החולצה הקודם… זה עובד

עוד באותו נושא: ליגה סינית

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי