סולליך: "לא פוסל חזרה, בטח לא למכבי ת"א"

סולליך. שיגע אותו שאין מה לעשות אחרי שמונה בערב
סולליך. שיגע אותו שאין מה לעשות אחרי שמונה בערב |

ראיון על הפריחה בסלובניה, הספסול עם המאמן החדש וגם חיפה והנבחרת

(גודל טקסט)

"מאז שהמאמן החדש, דארקו מילאניץ', הגיע למאריבור, לא ראיתי דקה, ועכשיו אני אפילו לא בסגל", כך סיפר לנו באכזבה הקשר סינטיהו סולליך בשיחה מסלובניה, "העובדה שהייתי שחקן הרכב קבוע וכבשתי ארבעה שערים לא משנה לו. אני לא יודע אם הוא בכלל ראה אותי משחק לפני שחתם פה לפני חודש".

 

סולליך, שהגיע לאלופת סלובניה בקיץ 2014 ורשם בעונה שעברה חמישה משחקים בשלב הבתים של ליגת האלופות, לא יכול היה לשבת בשקט.  "נכנסתי לשיחה אישית ואמרתי לו שלא יכול להיות שסיימתי את החלק הראשון של העונה בכושר שיא וכאחד המצטיינים בקבוצה ופתאום הוא מוציא אותי מההרכב", חושף הקשר פרטים מהחדר הסגור, "מילאניץ' אמר לי שאין לו שום דבר נגדי והכל מקצועי. אני מאמין שעוד אחזור לשחק".

 

האמת, כמו תמיד, באמצע. בשלושת מארבעת המשחקים שהקשר בן ה-24 נגרע מהסגל מאריבור רשמה שלושה ניצחונות ברצף. רק המשחק האחרון  אתמול (רביעי) הסתיים ב-0:0. מצד שני, לסולליך יש רקורד של עונה וחצי מוצלחות בקבוצה הסלובנית כך שבהחלט הגיע לו יותר קרדיט.

 

"אולי מילאניץ' מקושר יותר לשחקנים סלובנים שהביא", מנסה הישראלי המתוסכל למצוא סיבות משלו אבל לא מתייאש: "אני מאמין ביכולות שלי, ואם לא כאן, בסלובניה, אני אגיע לקבוצה אחרת באירופה. אם לא אחזור לשחק בקרוב אשב עם המנג'ר המקצועי שלנו ונקבל החלטות ביחד".

 

"מאריבור היתה מתמודדת על האליפות בישראל בקלות"                                            

העונה שעברה במאריבור הייתה חלומית עבור סולליך, שנולד בכפר קטן באתיופיה ועלה עם משפחתו לישראל בגיל 8. 27 משחקים בכל המסגרות, 17 מהן בהרכב הפותח, חמישה שערים ותשעה בישולים, תואר אליפות והשיא: השחקן המצטיין ב-1:1 הביתי מול צ'לסי.

 

סולליך והחברים חוגגים שער בליגת האלופות (Gettyimages)

 

"תשמע הכל כאן ירוק, הכל רגוע", מספק הקשר הצצה אל אורח החיים במדינה האדריאטית הפסטורלית, "בהתחלה זה שיגע אותי שבשעה שמונה בערב הכל כאן נסגר בעוד שבישראל החיים רק מתחילים, אבל למי שבא לכאן לטייל, זה גן עדן,  אחד המקומות הכי יפים בעולם. וגם קרוב לכל מקום. שעתיים נסיעה ואני בוונציה, אני קרוב לווינה, לשווייץ".

 

ועדיין הליגה הסלובנית זאת ליגה קטנה.

"אולי ועדיין זאת ליגה שכולם רואים אותה. בחורף מכרו כאן שני שחקנים ללוקומוטיב מוסקבה ולבאזל. לכל משחק באים מלא סקאוטים. עם זאת, כאחד ששיחק במכבי חיפה ובבית"ר ירושלים היה קשה לי להתרגל לכך שלא מגיע הרבה קהל למשחקי הליגה. השיא היה מול אסטנה במוקדמות ליגת האלופות (הסלובנים הודחו לבסוף והקזחים רשמו הופעה היסטורית בשלב הבתים)  אז ראו אותנו עשרת צופים".

 

מאריבור הייתה זוכה באליפות גם בישראל?

"אני מאמין ששלוש הקבוצות הכי גדולות אצלנו היו מתמודדות בקלות על האליפות בליגת העל. עובדה שמאריבור כל שנה משחקת או בליגה האירופית או בליגת האלופות".

 

סולליך על שחר: "יש תקופות שלא הולך, אבל אי אפשר לבוא בטענות" (עדי אבישי)

 

"אי אפשר להאשים את שחר בכישלון של מכבי חיפה"

סולליך הגיע למאריבור ממכבי חיפה אחרי שלא הצליח להשתלב בסגל של הירוקים במשך ארבע עונות תמימות. הוא הושאל לקריית שמונה, הפועל עכו ובית"ר ירושלים חזר ולא הצליח לתקוע יתד על הכרמל.

 

"כל התחנות האלה אמנם בנו את השם שלי, אבל להיות שחקן מושאל כל עונה זה להיות שחקן בלי בית. זה לא נעים ולא בריא", מתוודה הקשר, "בסופו של דבר החלטנו שאני מוותר על החוזה שלי במכבי חיפה בלי תמורה ויצאתי לבית אחר שיכולתי לבוא בו לידי ביטוי. אני שמח על ההחלטה שקיבלתי".

 

הירוקים לא ממש המריאו מאז שעזבת.

"כבר כמה שנים שהם בונים דבר חדש ולא מצליח להם. אני מבין את האוהדים המתוסכלים, אבל אני רוצה להזכיר להם שחיפה זה מועדון גדול עם שחקנים ומאמן מצוינים ובעיקר קהל מדהים. בשום מקום לא ראיתי שקבוצה נמצאת במשבר כזה ועדיין באים 20 אלף איש לעודד ולדחוף אותה".

 

אומרים שיעקב שחר אשם במצב.

"אני לא חושב שיכול לבוא בן אדם רציני ולהאשים את מי שמשקיע המון כסף ומביא שחקנים ברמה הכי גבוהה עם חוזים גדולים ולטווח ארוך. שחר לקח את מכבי חיפה משום דבר והפך אותה לקבוצה הכי מצליחה בארץ. אז יש תקופות שלא הולך, ואולי צריך לקחת החלטות אחרות, אבל אין אחד שיכול לבוא אליו בטענות".

                                   

      "לפני שנה היה לי מקום בנבחרת" ולא זומנתי"                                           

בעוד סולליך מתייבש, חברו הישראלי במאריבור, מרואן כבהא, פורח. קשר מכבי פתח תקווה שנחת בסלובניה בקיץ האחרון, בקושי נכנס לרוטציה בפתיחת העונה אבל כרגע הוא באנקר בקישור האחורי של מילאניץ'.

 

"לפני שמרוואן הגיע עזרתי לו ונתתי לו הרבה עצות", חושף סולליך, "תמיד קל יותר לשחק ביחד ולא להיות בקבוצה לבד. עכשיו הוא גם פותח בהרכב ואני מפרגן לו".

 

גוטמן. לא ספר את סולליך כמאמן הנבחרת (אודי ציטיאט)

 

אם המצב יימשך, יש סיכוי שתחזור לשחק בישראל?

"בסוף העונה נעשה חושבים. יש לי חוזה לעוד עונה כאן אבל אני לא אפסול שום הצעה מקבוצה בארץ, בטח שלא ממכבי תל אביב".

 

אלי גוטמן התעלם מקיומך בנבחרת. זה תסכל אותך?

"בעונה שעברה הייתי צריך לקבל הזמנה, לפחות לסגל. אני מאמין שהזמן שלי יגיע. אם אחזור להרכב, יוכיח את עצמי ואבקיע שערים לא יהיה מנוס מלזמן אותי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי