אריקסון: רציתי את זהבי, יבקיע בין 15 ל-20 שערים

אריקסון. רציתי את זהבי בקבוצה שלי
אריקסון. רציתי את זהבי בקבוצה שלי | צילום: gettyimages

לא מתגעגע לאנגליה ומאמין בכדורגל הסיני, המאמן האגדי בראיון בלעדי

(גודל טקסט)

"ערן זהבי שחקן מצוין. רציתי אותו לקבוצות הקודמות שאימנתי בהן. הוא היה ברשימה שלי כי ידעתי שהוא כובש הרבה מאוד שערים והוא שחקן התקפי מצוין, אבל זה לא יצא. לא הופתעתי שהוא הצליח בגוואנגז'ו RF", על החתום סוון גוראן אריקסון, בראיון בלעדי לספורט1 לרגל פתיחת הליגה הסינית. 

 

המאמן השבדי שהדריך בין היתר את נבחרת אנגליה הוא אחד המאמנים הבכירים הראשונים שהגיעו לאמן בסין. כיום הוא מאמן את שנזן בליגה השנייה, אבל בעבר אימן את גוואנגז'ו R F עם איגביני יעקובו. ברזומה של המאמן בן ה-69 אפשר למצוא אימון קבוצות כמו בנפיקה, רומא, פיורנטינה, סמפדוריה, לאציו, שש שנים בנבחרת אנגליה, מנצ'סטר סיטי, מקסיקו, חוף השנהב ולסטר. בסין את גוואנגז'ו ואת שנחאי SIPG, ושם אמר: "הפתיחה של זהבי כאן חלומית. הוא סקורר אמיתי, למרות שהוא לא בדיוק חלוץ מרכזי. יש לו יכולת הבקעה, מהירות, טכניקה טובה והוא תמיד מאיים על השער. נצטרך להקדיש לו תשומת לב, הוא שחקן מסוכן מאוד".

 

 

 

לרגל פתיחת העונה, אריקסון מדבר בהרחבה על זהבי, השמות שהגיעו לסין, התפתחות הכדורגל, הקריירה שלו, פיטורי קלאודיו ראניירי ונבחרת אנגליה. ויש לו גם מסר לגבי הדלת שתיפתח לשחקנים ישראלים נוספים. 

 

אריקסון. "מאמין שזהבי יכבוש העונה 15-20 שערים" (gettyimages)

 

איך אתה מסביר את ההצלחה שלו נוכח העובדה שיש שמות כאלה גדולים בסין שעלו עשרות מיליוני יורו?

"הוא פשוט שחקן טוב שמחפש כל הזמן את השער. אני לא זוכר את הסכום בו נרכש, אבל עם הרקורד שלו היום היו קונים אותו בסין בעשרות מיליוני יורו, אם היה נמכר לקבוצה אחרת, אבל גוונאגז'ו רצתה לשמור אותו וזה מראה שהם רציניים".

 

אולי יהיה לו קצת יותר קשה כעת כשמכירים אותו?

"בוודאי ינסו לשמור עליו, אבל הוא יתחמק מהם. אני מעריך שהוא יכבוש העונה בין 15 ל-20 שערים".

 

הכדורגל הסיני באמת משתפר או כל הרעש הוא רק כסף?

"ההשתפרות היא אמיתית. כל קבוצה שמשחקת מתקדמת מעונות שעברו. אתה יכול לדעת זאת לפי התוצאות שלהם בליגת האלופות של אסיה. כל קבוצה כאן פתחה אקדמיה לכדורגל. אנשים משקיעים הרבה כסף בשחקנים גדולים ובעיקר צעירים שמגיעים לליגה, אבל אתה רואה גם את בתי הספר שמשקיעים כסף בחינוך לכדורגל. זה לא היה לפני 3-4 שנים. היום כל ילד משחק כדורגל בבית הספר וזה חובה. פעם שיחקו כדורסל, פוטבול ובדמינטון. היום כדורגל זה הדבר הכי חשוב בבית הספר".

 

"רציתי את זהבי בעבר" (הטוויטר הרשמי של גוואגז'ו RF)

 

אז מה אתה מנבא שיהיה בכדורגל הסיני?

"זה ברור שייקח זמן, אבל לדעתי תוך 10 או 15 שנה הנבחרת הסינית תהיה אחת החזקות בכדורגל העולמי. אני לא יכול להתחייב לך על הקבוצות הסיניות". 

 

הופתעת כשהורידו את מספר הזרים לשלושה בעת ובעונה אחת?

"ההחלטה היתה פתאומית והפתיעה אותנו המאמנים, אבל לטווח הארוך זה טוב לכדורגל הסיני".

 

אברגנדה שוב תזכה באליפות? שש שנים אלופה זה משעמם קצת לא?

"אני חושב שהם מועמדים, אבל הפער מצטמצם בכל שנה. אני חושב שהעונה יהיה להם הכי קשה לזכות בתואר. יש שלוש או ארבע קבוצות שיכולות לזכות בתואר, במיוחד השתיים משנחאי". 

 

אריקסון בימיו כמאמן לסטר. לא מתגעגע לאנגליה (gettyimages)

 

גוואנגז'ו של זהבי?

"כשאימנתי אותם היו להם יותר משאבים והשקיעו יותר כסף, אבל הם התייצבו בעונה האחרונה. דראגן סטויקוביץ' עושה עבודה טובה". 

 

בקבוצה שלך יש מקום לישראלים או בכדורגל הסיני?

"אני מאמין שכן, אבל כמובן שעכשיו אנחנו מכוסים. קנינו שחקן ניגרי וקולומביאני ויש לנו עוד שני זרים קמרוני וג'מייקני. אני חושב שכל עוד יש שחקנים כמו זהבי בישראל יש להם מקום בסין והם יגיעו. זה רק עניין של זמן". 

 

אתה לא מצטער שנשארת בסין כמה עונות. בגיל שלך יש עוד מאמנים שמאמנים קבוצות גדולות באנגליה.

"לא, ממש לא מצטער. טוב לי בסין. התאקלמתי ולמדתי שזו מדינה די מדהימה. עכשיו אני מאמן בליגה השנייה, אבל עם שנזן יש לנו אמביציות גדולות לחזור לליגה הראשונה".

 

"בסין יתייחסו אליו בכבוד", קלאודיו ראניירי (gettyimages)

 

ממרחק, מה אתה אומר על הפיטורים של קלאודיו ראניירי בלסטר?

"ברור שהכדורגל הולך ונעשה יותר ויותר אכזרי. קשה להאמין שמאמן שזכה באליפות ובתואר מאמן השנה בפיפ"א פוטר אחרי כמה חודשים. האליפות לא היתה הישג גדול אלא הישג גרנדיוזי וענק, אבל אני לא מופתע. הייתי מגדיר את פיטוריו כטיפשיים. אני חושב שראניירי יכול לבוא לאמן בסין כאן יתייחסו אליו ביותר כבוד". 

 

אימנת את אנגליה והבעיות שהיו בעבר נשארו. אתה עוקב אחרי הנבחרת? 

"ברור שאני עוקב. אני מאמין שיעלו למונדיאל ברוסיה ומקווה שאולי יגיעו לחצי הגמר. אם אתה שואל אותי על הבעיות זה ברור שהעומס שיש על השחקנים שם הוא עצום. העונה מעייפת אותם והם מגיעים לטורנירים הגדולים סחוטים. רק פגרה במהלך העונה תוריד את העומס ואז תראה שאנגליה יכולה להצליח בטורניר גדול, כי תמיד היו להם כישרונות". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי