עגייב: אומוניה לא מוכנה לשחרר אותי לבני יהודה

עגייב. כדורגל של שנות העשרים
עגייב. כדורגל של שנות העשרים | צילום: דני מרון

המעבר מהצלחה לירידה לספסל, המו"מ עם בני יהודה ועתידו באי השכן

(גודל טקסט)

"התאקלמתי יפה מאד מבחינה חברתית, מבחינת מחיה וכל המסביב. מבחינה מקצועית התחלתי את העונה הכי טוב שיכולתי לבקש – כבשתי בליגה האירופית, צמד במשחק הליגה הראשון והייתי באנקר בהרכב במשך שישה משחקים, ואז הגיע יום כיפור".

 

אמיר עגייב עבר בקיץ מבני יהודה לאומוניה ניקוסיה ופתח בסערה. במו ידיו כמעט העלה את קבוצתו באירופה על חשבון בית"ר ירושלים, מצא את הרשת גם בליגה ועתידו באי השכן היה נראה ורוד. כעת הוא מספר בראיון מיוחד לספורט1 מה לא עובד, לא חוסך את דעתו על הכדורגל של קבוצתו ואף מתייחס לחברו עומר אצילי, שנמצא בסיטואציה דומה.

 

 

"חזרתי לארץ בשביל לצום, הפסדתי אימונים ולא שיחקתי", מספר הקשר על הימים שגרמו למעמדו לדעוך, "המאמן שינה שיטה למערך משנות העשרים ללא שחקני כנף והקבוצה ניצחה ונכנסה למומנטום. כך התחילה הבעיה".

 

 עגייב. תחילת הדרך הייתה נפלאה (אומוניה)

 

בני יהודה כאמור קיוותה להשיב את עגייב לקבוצה, אלא שאומוניה מתעקשת להשאירו. "דיברתי איתם כשהייתי בארץ בפגרה, אבל המועדון שלי החליט שאני לא הולך לשום מקום. זה מאכזב, אבל אני מקבל את זה".

 

אז נראה שלא תחזור העונה לבני יהודה. הם יישארו בליגה?

"כמובן שאני מאחל להם להישאר ואני מקווה מאד שזה יקרה. יש להם שחקנים טובים, אבל הם לא ממצים את הפוטנציאל. הקבוצה הזאת, עם ההשקעה של ברק אברמוב, לא הייתה אמורה להגיע לאזור הזה, אבל זה קורה בכדורגל. הקבוצה בשנת מעבר, עם בעלים חדשים, אצטדיון חדש, סגל חדש ומאמן חדש, אבל אני מאמין בהם".

 

עגייב במדים הכתומים. מאמין שהם יישארו (עדי אבישי) 

 

האוהדים מחו על כך שאין שחקני בית. זו הסיבה שניסו לצרף אותך בנוסף לגלבאן שחתם?

"אין על הקהל של בני יהודה, אני חייב לו כל כך הרבה. גדלתי בקבוצה ואני מכיר אישית כל אחד מהאוהדים. הם יודעים לתת לך גב ולהיות מאחוריך, אם אתה נותן את הנשמה לקבוצה. קיבלתי הצעה טובה וחשבתי שזה הזמן שלי לעזוב, אבל אני עוקב אחרי הקבוצה וכל הפסד גורם להרגשה רעה. מאמין שיהיה בסדר".

ובחזרה אלייך. יכול להיות שמסגרת נוקשה בחו"ל היא לא בשבילך?

"אני נמצא במקום שבסך הכל טוב לי בו, חוץ מזה שאני לא משחק. אני בקפריסין שנמצאת במרחק חצי שעה טיסה, עם מזג אוויר כמו בישראל ואנשים מאוד חמים. זה לא בדיוק אירופה. אני עובד קשה כדי לחזור לעניינים".

 

אתה אופטימי, אבל שותפת לשבע דקות ליגה מאז אוקטובר

"אני תמיד חושב חיובי ואף פעם לא נופל למצב רוח לא טוב. נמשיך לעבוד קשה, כמו שאני עושה תמיד, ונקווה לקבל את הצ'אנס שלי בחזרה, כי הותרתי פה רושם ראשוני טוב מאוד ואני בטוח שיש לי מקום בהרכב".

 

בטוח שמקומו ב-11. עגייב מתאמן (אלבום פרטי)


איך הרמה של הליגה הקפריסאית? גם רוני לוי חזר
"הליגה פה דומה מאד לארץ מבחינת הרמה. יש כאן 6-7 קבוצות טובות וכל השאר נלחמות נגד הירידה, ממש כמו בישראל. לא דיברתי עם רוני, לא יצא לי, לכל אחד יש את העניינים שלו ואני מאחל לו רק בהצלחה".

 

גם עומר אצילי יצא לחו"ל בקיץ האחרון וכרגע מתייבש על הספסל

"אני לא יודע אם יש שחקן בארץ שיגידו לו 'יש לך הזדמנות לשחק בספרד' והוא יגיד לא. אז נכון שזה מבאס, אבל אצילי חזק מאוד והוא רחוק מלהישבר – הוא יסתדר, יילחם על מקומו וינסה לקבל את ההזדמנות. אני מאמין שזה יילך לו, כי יש לו מה למכור ברמות האלה".

 

נצמד לאצילי. אי אפשר לסרב להגשמת חלום (דני מרון)

 

אתה ניסית לחזור ארצה. גם לאצילי אתה ממליץ לשוב לבית"ר?

"הוא יצא להגשים את החלום שלו לשחק בליגה הספרדית. היה לו טוב בבית"ר, אבל המטרה שלו היא להיכנס להרכב של גרנאדה וזה מה שעומד עכשיו לנגד עיניו. הוא היה בסגל במשחק האחרון מול ריאל מדריד, אני מאמין שנראה אותו עושה דברים יפים בקרוב ומוכיח שלא סתם הוא הגיע לשם".

 

לסיום, רק בן 24 ובקרוב אתה הופך לאבא
"התחתנתי מוקדם כי מצאתי את האישה של חיי, ואין מאושר ממני. עכשיו אנחנו עומדים להרחיב את המשפחה וזה מרגש מאוד, החיים משתנים. בחודש אפריל בעזרת השם תיוולד לי ילדה, וזה ממלא אותי מאוד. ההתרגשות בשיאה ואני בטוח אהיה אבא טוב, אוהב ודואג".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי