אלי אלבז: "הפועל חיפה הגישה לי הצעה שמתאימה לשחקן נוער"

אלי אלבז
אלי אלבז | טוויטר

הרכש של אפולון סמירני בראיון מיוחד לספורט1. המטרות ביוון ("אם אחזור לישראל כנראה שלא הצלחתי"), המו"מ עם מועדון נעוריו ("צריך לשלם לשחקן שרוצים"), הקשיים בכפר סבא והסיבה שלא הצטרף דווקא לבית"ר ירושלים

(גודל טקסט)
 אלי אלבז היה מחוזר בשבועות האחרונים על ידי מספר קבוצות בליגת העל, בראשן בית"ר ירושלים, אולם דרישתו של בעלי הפועל חיפה יואב כץ לקבל את דמי ההשבחה עבורו מנעו את הישארותו בישראל ובסופו של דבר הוא הפך לליגיונר חדש, לאחר שהצטרף לעולה החדשה לליגה היוונית אפולון סמירני.


כעת, בראיון מיוחד לספורט1 מיוון, מספר אלבז על קבוצתו החדשה, ציפיותיו כעת כשהפך לליגיונר, ההצעה המעליבה מהפועל חיפה והימים הלא קלים בהפועל כפר סבא, בשורותיה דווקא אחרי שהפך לסיפור הצלחה איבד את מקומו בהרכב.




הרגשתו מאז שהפך לליגיונר באפולון סמירני: "הסוכנים שלי גלעד קצב ואדם קידן הביאו את ההצעה. הייתה התעניינות בעיקר מיוון, קסאנטי, פלטניאס ופאניוניוס, אבל זאת הייתה הקבוצה הכי רצינית".


התרשמותו מביתו החדש לשנתיים הבאות:
"הגעתי אתמול למשרדי המועדון וקיבלו אותי בצורה ממש יפה, חיבקו אותי כדי שארגיש בבית. סיירתי באצטדיון ובמתחם, הכל מושקע וחדש. שמתי לב שיש גם בעלים חדש שהוא בעל רשת מאפיות, איש עסקים מקומי מאוד עשיר. נראה לי שזו קבוצה טובה, אני יודע שהיא מאוד ותיקה ביוון ונקלעה לסיטואציה בליגה השנייה וכעת עלתה בחזרה. השאיפות הן לתקוע יתד ולהגיע כמה שיותר גבוה".



אלבז במדי הפועל חיפה. "כץ דרש חצי מיליון שקל, טביב לא הסכים לשלם" (ערן לוף)


ההצעות מבית"ר ירושלים ומהפועל חיפה, בשורותיה גדל
: "הפועל חיפה לא באמת רצתה אותי, אולי בדיבורים. חוזה הם לא באמת הציעו, הוגש חוזה שמתאים לשחקני נוער. ניר קלינגר ודורון אוסידון (מאמן ומנכ"ל הפועל חיפה בהתאמה, ת.ח) דיברו איתי ואמרו לי שרוצים אותי – אבל כשרוצים שחקן צריכים להציע לו כסף כדי שיגיע. מבית"ר ירושלים יואב כץ ביקש חצי מיליון שקל ואלי טביב סירב, ככה שזה התפקשש בגלל זה".


החודשים תחת אלי כהן בכפר סבא, שלא העניק לו דקות משחק
: "פחות מכירים אותי כאן וגם בארץ פחות הכירו אותי ואני עכשיו מתחיל לקבל הכרה. אני חושב שמבחינת יכולת תמיד ידעתי שאני מתאים למקומות גבוהים משהייתי. אם לומר את האמת גם בהפועל חיפה לא נתנו לי יותר מדי הזדמנויות להוכיח את עצמי. כשנתנו לי הזדמנות אז הוכחתי את עצמי. מה שעברתי בכפר סבא יחשל אותי, כל דבר שאני עובר בחיים אני לוקח איתי כדי להתקדם ולהיות יותר חזק מנטלית. מאמין שאני במקום אחר היום".



אלבז בכפ"ס. "כל דבר שאני עובר אני לוקח איתי כדי להתקדם" (עדי אבישי)


אם העדיף לעבור לאירופה בכל מחיר
: "לא פסלתי הישארות בארץ, אפילו רציתי להישאר בארץ בקבוצה גדולה (בית"ר ירושלים), אבל דמי ההשבחה חסמו את זה ומדובר בתהליך קצת קשה. בהפועל חיפה לא ראיתי את עצמי מצליח להתקדם".


המטרות שלו ביוון
: "אני מבין מהמאמן ומהמנהל המקצועי שהביאו אותי בתור חלוץ ראשון שצריך לשחק, אם אני אהיה טוב כמובן. אני אצטרך לעבוד קשה, להיות צנוע ולהמשיך את המומנטום של העונה שעברה ולהבקיע כמה שיותר כדי שאהיה על המגרש כל הזמן. מפה אני רוצה להתקדם, אני לא מתכנן לחזור לארץ ואם זה יקרה אז אני יכול לומר שכנראה לא הצלחתי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי