קאניוק ופחטאקור ניצחו את אולמליק 0:2, פויול נכח במשחק

גידי קאניוק
גידי קאניוק | אתר רשמי

הקשר הישראלי, ששיחק 60 דקות ואף היה מעורב בשער הראשון, אמר: "חוויה לראות את פויול, המשחק הבא יותר מגמר גביע". בשבוע הבא הקבוצה תצא למשחק קריטי על הכרטיס לעלייה לליגת האלופות האסייאתית

(גודל טקסט)

פחטאקור, קבוצתו של גידי קאניוק גברה היום (חמישי) 0:2 על אולמליק, התשיעית בליגה האוזבקית וצברה ניצחון חמישי ברציפות, שבכולם שמרה על שער נקי. הקשר הישראלי שיחק 60 דקות ואף היה מעורב בשער הראשון, כאשר בעיטה שלו נהדפה על ידי שוער האורחת לאקס הפועל תל אביב, מרקו סימיץ'. מאזן הבישולים של קאניוק בליגה עומד על שמונה ולזכותו שער אחד.

למעשה, היה זה המחזור הלפני אחרון בליגה האוזבקית, בשל התפרקותה של האחרונה בטבלה אובוד. במחזור האחרון מצפה לפחטאקור משחק חוץ קריטי מול נאסף השנייה בטבלה. שני המקומות הראשונים בליגה מעפילים לאליפות אסיה (מפעל אשר מקביל לליגת האלופות באירופה), והכרטיס השלישי מוענק למחזיקת הגביע או למקום השלישי.

אם פחטאקור תנצח את נאסף, היא תשתווה אליה ותעקוף אותה (באוזבקיסטן המפגשים בין הקבוצות הם אלו שקובעים ופחטאקור ניצחה בסיבוב הראשון) וכך תסיים במקום השני. במידה ולא תנצח הקבוצה תהיה תלויה בגמר הגביע המקומי בין האלופה לוקומוטיב טאשקנט לבין בוניודקור הרביעית, שאם תנצח תעפיל במקום פחטאקור. זהו סוג של דז'ה וו לגמר הגביע בין מכבי תל אביב לבני יהודה אשתקד עבור קאניוק, בו הקשר ומכבי פתח תקווה היו זקוקים לניצחונה של מכבי תל אביב על-מנת להעפיל לאירופה. יש לציין שכמו בישראל בשנה שעברה, גם הפעם גמר הגביע ייערך לאחר סיום הליגה.

מי שנכח במשחק היה בלמה האגדי של ברצלונה, קרלוס פויול, שהגיע לביקור באוזבקיסטן ואף התארח במשחקה של פחטאקור, לחץ את ידי השחקנים ובעט את בעיטת הפתיחה. במהלך היום הציגו נציגי המועדון לספרדי את האצטדיון וערכו לו הסבר קצר על היסטוריית הקבוצה. בלם העבר, שביקורו תואם בין נשיא ההתאחדות אומיט אחמדיונוב לבין נשיא פיפא ג'יאני אינפנטינו, גם שהה באימון של ילדים ממחלקת הנוער ומטרת ביקורו הייתה סיוע לפיתוח הכדורגל במדינה.

פויול באוזבקיסטן. הגיע לשפר את הענף במדינה (פחטאקור, אתר רשמי)
פויול באוזבקיסטן. הגיע לשפר את הענף במדינה (פחטאקור, אתר רשמי)

קאניוק סיפר לספורט1 לאחר המשחק: "ניצחון מאוד חשוב עבורנו, אבל המשחק בשבוע הבא הוא יותר מגמר גביע עבורנו. זו הייתה חוויה גדולה לראות שחקן ברמה כזו מגיע למשחק שלנו".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי