צפו בדרמה הגדולה: 1:2 לגוואנגז'ו R&F על יטאי, שער גדול לזהבי

ערן זהבי
ערן זהבי | הליגה הסינית

הישראלי, עם שערו השישי העונה, השווה לקבוצתו בדקה ה-78 מבעיטה חופשית אחרי שער של ז'אנג. רנאטיניו קבע מהפך בדקה ה-97, שער נפסל לאיגהלו בצדק שתי דקות לאחר מכן

(גודל טקסט)
אחרי ההפסד במחזור שעבר, גוואנגז'ו R&F וערן זהבי חזרו למסלול הניצחונות כשגברו היום (שבת) על צ'אנגצ'ון יטאי במסגרת המחזור הרביעי בליגה הסינית, באחד המשחקים ההזויים והדרמטיים שנראו לאחרונה.


המארחת, שטרם ניצחה העונה, פתחה טוב יותר את המשחק ועם אודיון איגהלו בהתקפה איימה יותר. תוך פחות מעשר דקות היא קיבלה פנדל אותו בעט החלוץ הניגרי, אך השוער צ'אנג יואליי הדף. פאן שיאודונג בעט את הריבאונד לרשת, אך השופט פסל את השער על כניסה מוקדמת של הסיני לרחבה, זאת לאחר שימוש בשיפוט הווידאו שיתברר כגורם מכריע במשחק הזה.


יטאי המשיכה להיראות נחושה יותר, אך גם האורחים שפתחו פחות טוב נכנסו למשחק. למרות הכל, המארחת עלתה ליתרון בדקה ה-61 כשזהבי הרחיק רע כדור קרן לעבר ז'אנג שיאופיי, וקפטן האדומים בעט מהאוויר את ה-0:1 לזכות קבוצתו. הכוכב הישראלי פיצה על כך בדקה ה-78 כשסובב כדור חופשית לפינה השמאלית הגבוהה של יי פאן. שער שישי העונה לזהבי, שני מבעיטה חופשית, וראשון אי פעם נגד יטאי.


שתי הקבוצות המשיכו להחמיץ בשני צידי המגרש ולמרות תוספת זמן של שלוש דקות, נראה היה שהמשחק ייגמר בחלוקת נקודות. עמוק בתוספת הזמן זה השתנה כשיו רוי נגע בידו ברחבה, ולאחר בדיקה של השופט שניגש לטלוויזיה, הוא החליט להרחיק אותו ולהעניק פנדל ל-R&F. רנאטיניו ניגש לנקודה הלבנה ושבע דקות בתוך תוספת הזמן קבע 1:2. המשחק חודש למרות הכל, ובצד השני ההגנה הכחולה ביצעה פנדל בעצמה. שוב השוער האורח הדף, אך הפעם איגהלו היה זה שעט על הריבאונד והשווה ל-2:2 למרות התלונות של שחקני גוואנגז'ו.



זהבי. פשוט לא עוצר (הליגה הסינית)


האם כאן זה נגמר? עדיין לא. השופט שוב רץ לעבר הטלוויזיה והחליט, שוב בצדק, להורות על פסילת השער בעקבות כניסה מוקדמת במיוחד של החלוץ הניגרי לרחבה. התלונות של האורחים התחלפו הפעם באלה של המארחים, אך זה לא שינה דבר מלבד צהוב לאיגהלו והמשחק הגיע לסיומו בשעה טובה אחרי לא פחות מ-104 דקות, 11 יותר מתוספת הזמן המקורית.


החבורה של דראגן סטויקוביץ' עלתה למקום השלישי עם תשע נקודות, כמו היריבה העירונית אברגרנדה מתחתיה ושנדונג לוננג שמעליה עם משחק חסר. המחזור הבא מחכה להם חביי צ'יינה פורצ'ן, אותה מאמן מנואל פלגריני. בקבוצה נמצאים מספר שמות נוצצים כמו ג'רביניו, הרננס, אסקיאל לאבצי והרכש המרשים האחרון – חאבייר מסצ'ראנו שהגיע לאחרונה מברצלונה.



השופט והטלוויזיה. גנב את ההצגה (הליגה הסינית)


מהלך המשחק

דקה 4: איגהלו נדחף ברחבה ודרש פנדל, אך השופט הורה להמשיך.


דקה 10: השופט העניק פנדל מפוקפק ליטאי אחרי ספק נגיעת יד של טנג ברחבה למרות מחאותיו של זהבי והתייעצות עם שופט הווידאו. איגהלו ניגש לבעוט ונהדף, השער של פאן מהריבאונד נפסל בעקבות כניסה מוקדמת לרחבה.



פאן והשער שנפסל (הליגה הסינית)


דקה 23: מסירת עומק נהדרת של רנאטיניו הגיעה לפייה, שמול שוער היריבה בעט לרשת החיצונית.


דקה 29: זהבי השאיר כדור לאורסו, שמחוץ לרחבה בעט את הכדור החוצה.


דקה 47: איגהלו קיבל כדור ברחבה, ובעט היישר לידיו של צ'אנג.


דקה 61, 0:1 ל-יטאי: זהבי הרחיק רע כדור קרן שהגיע לז'אנג, קפטן המארחת בעט מהאוויר לרשת.


דקה 75: זהבי בעט מקצה הרחבה, גבוה מעל השער.


דקה 78, ג'וואנגז'ו משווה ל-1:1: זהבי סובב נהדר בעיטה חופשית לפינה השמאלית הגבוהה של המארחת.



זהבי. המשיך בשלו (הליגה הסינית)


דקה 86: כמעט מהפך של זהבי. החלוץ נגח ממרכז הרחבה כדור ההוגבה אליו, אך השוער הביתי הדף לקרן.


דקה 97, 1:2 ל-R&F: לאחר שימוש בשיפוט הווידאו, השופט העניק פנדל לאורחים והשאיר את יטאי בעשרה שחקנים. רנטאיניו דייק וקבע מהפך.




רנאטיניו. שער ניצחון בדקה ה-97 (הליגה הסינית)


דקה 98: יטאי זכתה בפנדל מיד בהתקפה לאחר מכן. צ'אנג הדף שוב, הפעם איגהלו היה זה שנעץ את הריבאונד ברשת. השער אושר, אך לאחר שימוש נוסף ב-VAR השופט החליט בצדק לפסול את השיוויון בעקבות כניסה מוקדמת מאוד של החלוץ הניגרי לרחבה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי