מנור סולומון חתם רשמית לחמש שנים בשחטאר דונייצק

מנור סולומון
מנור סולומון | שחטאר דונייצק, רשמי

אחרי שלל דיווחים וספקולציות, עסקת הענק נסגרה: ילד הפלא של הכדורגל הישראלי מצטרף למועדון הפאר האוקראיני, ששילם כשישה מיליון יורו על 85% מכרטיסו למכבי פ"ת. "רוצה לזכות בתארים ולהפוך לשחקן טוב יותר"

(גודל טקסט)
עכשיו זה רשמי:שחטאר דוניצק הודיעה הבוקר (שישי) על צירופו של מנור סולומון. ילד הפלא של הכדורגל הישראלי חתם לחמש עונות במדי קבוצת הפאר האוקראינית, ששילמה למכבי פתח תקווה סכום שנע בין 5.9 ל-6 מיליון יורו עבור 85% מכרטיסו של השחקן. שחטאר התחייבה להעביר את הכסף עד סוף החודש, כשלפ"ת גם דמי סולידריות של חמישה אחוזים. בהעברה הבאה תקבל פתח תקווה 20 אחוזים והחל מכל העברה נוספת 5 אחוזים.


החתימה נעשתה למעשה כבר אתמול בערב כשנציגי שחטאר הגיעו לישראל. עם זאת, יש לציין שהאישור מהצבא עוד לא הגיע ועד אז המעבר לא יוכל לצאת לפועל, אך בכל מקרה החתימה כבר נעשתה. לאחר שינויים בחוזהו, סולומון צפוי להשתכר סכום של יותר מ-400 אלף יורו, כשעם מענקים עשוי להגיע למיליון יורו.


"אני שמח שהעסקה מאחורינו. מדובר בכישרון מדהים וילד מדהים ואני מקווה שהוא יצליח בקבוצה הזאת", מסר לספורט1 הסוכן גלעד קצב, שיחד עם שלומי בן עזרא סגרו את העסקה. "אני כבר מחכה לראות אותו בליגת האלופות".



עידן כסיף, שלומי בן עזרא, מנור סולומון, גלעד קצב ואנדריי חאריטונצ'וק במעמד החתימה (ספורט1)


"נעשתה עסקה מצויינת לשחטאר, למנור ולמכבי פ"ת", אמר הבוקר אבי לוזון. "מנור סולומון יגיע לרמות הגבוהות באירופה וזו רק תחנה ראשונה שלו בדרך. אני מעריך שבצבא הוא יוכר כספורטאי עילוי וישלים את השירות. חלק נכבד מהכסף יושקע במחלקת הנוער ובאקדמיה שלנו, כולל שדרוג המתקן. כבר אתמול התחלנו בהחלפת התאורה במתחם לתאורת לד". 

לאחר החתימה אמר סולומון לאתר הרשמי של קבוצתו החדשה: "אני נרגש ושמח לחתום במועדון גדול כמו שחטאר, מועדון שמתחרה בבמות הגדולות של אירופה. זה כבוד גדול עבורי להיות כאן ואני לא יכול לחכות להתחיל לעבוד.  להיות כאן זו התקדמות גדולה עבור הקריירה שלי, מקום בו אוכל להשתפר ולהתפתח. עליית מדרגה עבורי".


⚒ FC Shakhtar signed a five-year contract with Manor Solomon. Welcome!

Find out more: https://t.co/WzaToJXYNBpic.twitter.com/5IaxUFyZOj

— FC SHAKHTAR ENGLISH (@FCShakhtar_eng) January 11, 2019
   

"אני רוצה לזכות בתארים עם שחטאר ולהגיע כמה שיותר רחוק באירופה", הוסיף הכישרון הצעיר. "אני רוצה לעזור לקבוצה לזכות בתארים, להוכיח את עצמי ולהפוך כאן לשחקן טוב יותר. אני מתרגש ולא יכול לחכות לשחק מול האוהדים המדהימים של שחטאר, נתראה בקרוב!".


הליגה באוקראינה תחל רק בחודש מארס ושחטאר רוצה נכון לעכשיו שהשחקן יתחיל עם הקבוצה את העונה, וצפוי להצטרף לאימוני שחטאר בתחילת פברואר, ובינתיים לא צפוי לשחק עוד במכבי פתח תקווה, אך הגיע הבוקר לאימון והקבוצה והתקבל בזובור על ידי חבריו. בפתח תקווה מדגישים כי מדובר בעסקה הגדולה ביותר שנעשתה בישראל, שכן ערן זהבי נמכר בסכום של 7.2 מיליון דולר עבור 100 אחוז מהכרטיס, ואילו כאן מדובר ב-85 אחוז



סולומון. התקבל בזובור (תומר חבז)


סולומון, שנכלל לפני כשנה ברשימת 50 השחקנים הצעירים המבטיחים בעולם של אופ"א, הוזכר בזמן האחרון גם כמועמד להצטרף למועדוני פאר כמו מנצ'סטר סיטי, ליברפול, אתלטיקו מדריד ומונאקו. 



סולומון (19) הגיע למחלקת הנוער של מכבי פתח תקווה בגיל 9 מהפועל כפר סבא ובמהרה סומן כשחקן העתיד של הכדורגל הישראלי. ב-26 בנובמבר 2016 ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת, כשנכנס כמחליף בהפסד החוץ להפועל חיפה במסגרת המחזור ה-11.



סולומון באימון פ"ת הבוקר (תומר חבז)


בהתאם לפוטנציאל, סולומון שיחק בכל נבחרות הנערים של ישראל ורשם שש הועפות במדי נבחרת הנוער. בגיל הוא כבר זומן לנבחרת הבוגרת על ידי אלישע לוי. ארבעה חודשים לאחר מכן, באוקטובר 2017, השחקן ערך את הופעת הבכורה שלו במדי הנבחרת הצעירה ו-11 חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2018, רשם את הבכורה במדי הבוגרת בהפסד 1:0 לאלבניה בליגת האומות.



פרק חדש בקריירה. מנור סולומון (האינסטגרם של השחקן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי