נציגנו בהונג קונג: הכירו את הישראלי ששיחק נגד מנצ'סטר סיטי

ברק בראונשטיין
ברק בראונשטיין | האתר הרשמי

ברק בראונשטיין גדל במועדון המצליח קיטצ'י, כיכב במחלקות הנוער וכעת מנסה לפלס את דרכו בבוגרים. לאחר שהובס 6:1 על ידי גווארדיולה, הוא מספר בראיון לספורט1 על תכניותיו, האפשרות שישוב לישראל והלמידה מזהבי

(גודל טקסט)

‎מנצ'סטר סיטי נמצאת בעיצומו של מסע המשחקים במזרח ורק ביום רביעי האחרון פגשה את קיטצ'י מהליגה ראשונה בהונג קונג, אותה הביסה 1:6 בקלות רבה. עבור האלופה האנגלית זה רק הייתה תחנה במהלך לוח הזמנים העמוס שלה, אבל עבור שחקן ישראלי אחד היה מדובר בהגשמת חלום.

ברק ("אקי") בראונשטיין הוא אחד השחקנים המסקרנים ביותר שמשחקים מחוץ לישראל. הקשר בן ה-20 נולד בהונג קונג להורים ישראלים שהיגרו לאסיה, בגילאי הילדים כיכב באקדמיה של קיטצ'י, שנחשבת לקבוצה הבכירה ביותר במדינה ובגיל 17 ערך בכורה בבוגרים כאשר עלה מהספסל בסיבוב הראשון של הגביע.

אולם המעבר לבוגרים היה קשה הרבה יותר. בשתי העונות האחרונות הישראלי הצעיר לא זכה ליותר מדי דקות, קבוצתו איבדה את האליפות לאחר שני דאבלים רצופים ועל אף זכייה נוספת בגביע, קיטצ'י סיימה את העונה במקום הרביעי – הנמוך ביותר בעשור האחרון.


כבר בגיל 17 שיחק בקבוצה הבכירה בהונג קונג (האתר הרשמי של קיטצ'י)

בראונשטיין, ששיחק 45 דקות נגד מנצ'סטר סיטי במשחק הידידות, התפנה לראיון מיוחד לספורט1 כדי לספר את החוויות נגד הקבוצה האנגלית, התוכניות לעתיד הקרוב, חזרה אפשרית לישראל וכמובן לתקוות לסיים עם קריירה לפחות דומה לזו של ערן זהבי, ישראלי אחר שכבר מנפץ שיא אחר שיא במזרח.

איך היה לשחק נגד מנצ'סטר סיטי?
"זאת הייתה ככל הנראה החוויה הטובה ביותר שלי בקריירה. היה לי כבוד גדול לשחק נגד כמה מהשחקים הטובים בעולם ומול כנראה המאמן הטוב בכל הזמנים. אני רוצה להודות לקיטצ'י עד כך שהעניקה לי את ההזדמנות הזו, זה משהו שלעולם לא אשכח".


בראונשטיין ופפ גוואדיולה, השבוע בהונג קונג (אלבום פרטי)

‎קיטצ'י הוא המועדון הבכיר בהונג קונג ובעונה שעברה כמעט ולא שיחקת. אתה מתכוון להישאר עונה נוספת?
"קיטצ'י נחשב למועדון המקצועי בהונג קונג, הן בגזרת השחקנים והן בצוות המקצועי. יש לנו שחקנים ואנשי צוות שעברו בברזיל, בליגות הראשונות בספרד ובצרפת וכן גם בגביעי העולם. האימונים מאוד אינטנסיביים ואני מרגיש שהם עוזרים לי להתפתח, בגלל איכות השחקנים. בעונה הבאה, ארצה להמשיך לשחק בקיטצ'י, להילחם על מקומי ולחכות שהסיכוי שלי יגיע, אבל אני יודע שזה ידרוש ממני לעבוד קשה, להתאמץ ולהתמקד בכל יום באימונים. המטרה שלי היא לשמור על רמה באימונים ולמעשה להפוך לשחקן טוב יותר בכל יום, ומשם רק המאמן יחליט מי ישחק".

‎חזרה לישראל עומדת על הפרק?
"נכון לעכשיו אני מתמקד בעבודה קשה בכל יום, אבל אם תגיע הזדמנות טובה שתעזור לי להשתפר כשחקן, אשקול זאת ברצינות".

‎לסיום, אי אפשר שלא לשאול אותך על ערן זהבי, שמשחק בסין. האם אתה לוקח ממנו השראה?
"ערן זהבי הוא מודל לחיקוי עבור כל שחקן צעיר והעבודה הקשה היא משהו שכל אחד צריך ללמוד, כולל אני. הוא מאוד עקבי בכל משחק, הוא כובש שערים ויוצר המון מצבים. הוא משחק בתפקיד שונה ממני, אבל אני רואה אותו בליגה הסינית ומנסה ללמוד ממנו כמה שיותר"


"ערן זהבי הוא מודל לחיקוי שכל שחקן צעיר צריך ללמוד ממנו" (אתר הליגה הסינית)


בראונשטיין נגד מנצ'סטר סיטי. רגע שיא (אתר רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי