חמד: "יעקב שחר דיבר איתי, ניסו להחזיר אותי יותר מבעבר"

תומר חמד
תומר חמד | Gettyimages

החלוץ החדש של צ'רלטון דיבר על הכל ב-103FM: "עם כל הכבוד לכולם והיו לא מעט פניות, חזרה לארץ לא על הפרק כרגע". וגם: המעבר שהתעכב, השיחה עם מאמן ברייטון, ההצעות שקיבל ושיתוף הפעולה עם בירם כיאל

(גודל טקסט)

"עם כל הכבוד לכולם ובאמת היו פניות, חזרה לארץ לא על הפרק. כרגע, זה לא הכיוון שלי. מבחינה מקצועית, אני מעדיף להישאר כמה שיותר זמן בחול, אבל ברור שיום אחד זו החלטה שאני אצטרך לקבל. יש פלוסים ויש מינוסים. יש כאלה שידחפו אותי לחזור ואחרים יגידו להישאר. היו לי שיחות עם יעקב שחר, דיברו איתי הרבה פעמים. בקיץ האחרון זה היה נראה שמנסים אפילו יותר מבעבר, כנראה חשבו שזו הזדמנות טובה להחזיר אותי. לא רק מכבי חיפה, היו קבוצות נוספות". הדובר הוא תומר חמד, שחתם לאחרונה בצ'רלטון וסיפר בהרחבה בתוכנית הספורט של 103FM על הקיץ המורכב שעבר עליו.

על כך שהמעבר לצ'רלטון התעכב: "אני תמיד מאמין שהכל קורה טובה. לפני עשרה ימים כבר חשבתי שהצטרפתי, אבל בסופו של דבר הייתי צריך לחכות קצת. בימים שעברו נולדה לי ילדה חדשה וזה הדבר הכי חשוב. כשאתה בא מהפרמיירליג לצ'מפיונשיפ זה אולי נשמע כמו ירידה, אבל זו ליגה מטורפת שבעיני רבים היא אחת הליגות הטובות באירופה. אני חושב שהרבה שחקנים שהיו פה אומרים שהם לא נתקלו מעולם בכזו אינטנסיביות – כל משחק הוא מלחמת עולם".

על סיום דרכו בברייטון: "בתחילת העונה היו שיחות אישיות עם המאמן החדש על מנת להכיר ולתת סוג של כיוון לגבי העתיד. היה לי חשוב באופן אישי לדעת מה קורה. הוא אמר לי במפורש שהוא רוצה להביא חלוץ ושאני הראשון שאפגע. ידעתי שזה המצב ובוא נגיד שהתכוננתי לזה. ידעתי שאני חייב להיות מוכן עם אופציות אחרות. ברור שאני שואף להיות בפרמיירליג. חוויתי את זה ואני עדיין חושב שאם אני אעשה בצ'רלטון עונה טובה ואני מאמין בעצמי שאני יכול, זה יקרה. הגיל פחות משחק תפקיד באנגליה. אם תבקיע שערים, ייקחו אותך גם בגיל 40. עונה טובה תפתח לי אופציות".


"ידעתי שאני חייב להיות מוכן עם אופציות אחרות" (צ'רלטון)

חמד סיפר: "הייתי בספרד ארבע שנים וזו הייתה החלטה שלקחתי לנסות להגיע לפרמיירליג. אני שמח שעשיתי את זה. שאלו אותי בזמנו למה אתה עוזב את אלמריה והולך לצ'מפיונשיפ, אבל אני שמח שהגשמתי את החלום שלי ועליתי עם ברייטון לליגה הבכירה. זה היה נראה מאוד מבטיח בפרמיירליג, אבל לצערי קרו דברים בדרך עם ההרחקה ההיא ופתאום הגיעו שחקנים חדשים וברגע אחד אתה מחוץ לעניינים. בשלב מסוים בקריירה, אתה חושב שהכי טוב זה לשחק וליהנות. אם הייתי יודע שיש לי את האפשרות לשחק העונה אז כמובן שהייתי נשאר בבריטון, אבל שבועיים לפני סוף ההעברות הביאו חלוץ ב-20 מיליון ליש"ט והבנתי שזה על חשבוני".

המטרות של צ'רלטון: "לא מכוונים לעלות ליגה, או לפחות לא יגידו את זה בתקשורת. מבחינתם, אני מאמין שמכוונים לשישייה הראשונה. הם רק העונה חזרו לצ'מפיונשיפ וקודם כל הם צריכים להתבסס שם לכמה שנים טובות. בשיחות אישיות המאמן מאמין שאפשר לעשות יותר מזה. הם התחילו את הליגה בצורה טובה ואני מבין שאפשר לתת עונה יותר טובה ממה שכולם חושבים. אני ובירם כיאל יכולים להוסיף הרבה כוח ואני מחכה להתחיל לשחק. שחקן כמוני שבא לקבוצה כזו, זה במטרה לשחק ולהוביל את הקבוצה ולא להיות חלוץ נוסף. יש לצ'רלטון חלוץ מצוין ואנחנו אמורים לשחק ביחד".

הצעות נוספות שקיבל: "היו בשבועות האלה גם קבוצות ממדינות אחרות כמו ספרד שהביעו עניין וזה היה שלב בו הייתי צריך לקבל החלטות. יש הרבה שיקולים כמו הפן המשפחתי. לעבור מדינה עם תינוקת חדשה זה לא פשוט. גם הצד הכלכלי הוא פקטור, כי בספרד לא יכולים לשלם כמו אנגליה. גם מקצועית, הבנתי שהצ'מפיונשיפ הוא המקום הטוב ביותר מבחינה מקצועית. בתום העונה אני אשקול את הכל מחדש ואראה. יש לי חוזה בצ'רלטון עד סוף העונה ולאחר מכן אני שחקן חופשי".


"זה הדבר הכי חשוב" (אינסטגרם)

שיתוף הפעולה עם בירם כיאל: "מקצועית, אני הולך לשחק עם שחקן שאני סומך עליו ויודע מה היכולות שלו. אני יודע מה הוא יכול לתרום לי באופן אישי ולקבוצה. מבחינת חברות, אנחנו ארבע שנים ביחד כמו אחים. המשפחות שלנו ביחד והילדים שלנו גדלו זה לצד זה. זה לקח קצת זמן מהרבה סיבות, אבל בסוף הגענו שנינו לצ'רלטון ברגע האחרון וכולם מדברים על זה שהצטרף כוח משמעותי. יש לנו ניסיון של שנים פה ואני בטוח שנתרום לקבוצה המון".

על נבחרת ישראל: "קשה לי להגיד מה יהיה. בזימונים האחרונים הייתי עם פציעה ולא באמת נתתי למאמן את האפשרות לחשוב בכיוון שלי. עובדתית, ערן ומואנס שיחקו במשחקים האחרונים והם היו באמת טובים ומגיע להם כל הכבוד. לצערנו, הרבה שחקנים לא משחקים עכשיו באופן קבוע ומהמאמן יצטרך לקבל החלטות. אני שמח שיהיו לי עוד כמה משחקים פה בקבוצה לפני משחקי הנבחרת ומקווה לבוא בכושר טוב. אנחנו חזק בעניינים ונצטרך להוציא נקודות בשני המשחקים הקרובים. אנחנו רוצים לעשות קמפיין טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי