צפו: שון וייסמן כבש, וולפסברגר סיימה ב-2:2 מפואר עם רומא

שון וייסמן
שון וייסמן | Paolo Bruno / Stringer

משחק ענק של הישראלי הסתיים עם שער שלו באולימפיקו (63), אחרי שכבש בנבדל וגם נגח לקורה. פרוטי (7) ודז'קו (19) כבשו למארחת, פלורנצי (10, עצמי) לאוסטרים. בשאקשהיר גברה 1:2 על גלבאך בדקה ה-90 והדיחה אותה

(גודל טקסט)

גבירותיי ורבותיי, שון וייסמן. אם חשבתם שמדובר בקוריוז, ושזה יעבור ככל שתתקדם העונה, הגיע הערב הענק שלו היום (חמישי) והוכיח שהוא כאן כדי להישאר. אז נכון, לוולפסברגר לא היה סיכוי לעלות בכל מקרה, וה-2:2 של רומא לא מנע מהאיטלקים את שלב 32 הגדולות ומהאוסטרים את המקום האחרון בבית, אבל אי אפשר להתעלם מהמשחק הענק שלו ומהשער באולימפיקו, שהוא כנראה הרגע הגדול ביותר בקריירה שלו. בינתיים בגרמניה, בשאקשהיר הדהימה את מוליכת הבונדסליגה עם 1:2 בדקה ה-90 ועלתה על חשבונה לשלב הבא.

בבתים המקבילים, אף קבוצה לא הפתיעה או עלתה כנגד כל הסיכויים. מנ'צסטר יונייטד הביסה 0:4 את אלקמאר בקרב ביניהן על המקום הראשון (לצפייה בתקציר לחצו כאן), פורטו הבטיחה העפלה עם 2:3 על פיינורד (לצפייה בתקציר לחצו כאן) ואפילו ניצחון בכורה העונה במפעל של צסק"א, 0:1 על אספניול, לא מנע מהספרדים העפלה מהמקום הראשון.

רומא – וולפסברגר 2:2
הפתיחה המהירה של המשחק לא רמזה על מה שיבוא אחריו. בדקה השביעית זה היה 0:1 מפנדל מוצלח של פרוטי, בדקה ה-10 כבר 1:1 משער עצמי של פלורנצי – שהיה אמור להיות של וייסמן אם המגן לא היה מגיע לכדור לפניו – ובדקה ה-19 כבר 1:2 לרומא אחרי שיתוף פעולה מוצלח של פרוטי ודז'קו שכבש. אבל למקות השערים המהירים ולמרות היתרון של רומא, וולפסברגר היתה זו ששלטה והכתיבה את הקצב האיטי של המשחק. עד סוף המחצית וייסמן כבש שוב, אבל מנבדל ברור.

את המחצית השנייה פתח הישראלי עם נגיחה לקורה, ובזמן שקבוצתו המשיכה לשלוט הוא המשיך לחפש את השער. ובדקה ה-63, דקה אחרי שפו לופס החליף בשער את אנטוניו מיראנטה הפצוע, הוא הפתיע את השוער השני הלא מוכן וכבש סוף סוף את ה-2:2 שלו. אם הוא היה מבקיע את השלישי ומדיח את רומא מהמפעל זה היה סיפור ענק, אבל החלוץ המוערך הוחלף לקראת הסיום והתיקו הספיק לפונסקה למקום השני בבית.

וייסמן מול פדריקו פאסיו. הישראלי הצטיין לאורך שלב הבתים (FILIPPO MONTEFORTE/AFP via Getty Images)
וייסמן מול פדריקו פאסיו. הישראלי הצטיין לאורך שלב הבתים (FILIPPO MONTEFORTE/AFP via Getty Images)

רומא לא עושה הנחות לוולפסברגר, ועלתה עם הרכב חזק שכולל את אדין דז'קו בחוד, הנריק מחיטריאן וצ'נגיז אונדר מאחוריו, ומנצ'יני בהגנה. פונסקה יחסר את כריס סמולינג, לורנצו פלגריני ודוידה זפאקוסטה, שהם רק חלק מרשימה ארוכה של פצועים. החלוץ הישראלי פתח בהתקפת האורחת.

מהלך המשחק
רומא לא בזבזה זמן ותקפה החל מהפתיחה, ובדקה השישית אדין דז'קו הגיע לכדור ארוך שנשלח אליו וניסה לכבוש, אבל השוער אלכסנדר קופלר הכשיל אותו הושופט הצביע באופן אוטומטי על הנקודה הלבנה. דייגו פרוטי ניגש לבעוט וכבש בלי קושי, קובע 0:1. אבל וולפסברגר לא נבהלה, והוכיחה שגם היא הגיעה למשחק עם התקפה נהדרת בדקה ה-10. דאבל פאס אדיר בין לוקאס שמיץ ואנדרסון נאינגולו הסתיים עם מסירת רוחב של האחרון לכיוונו של פייסמן, אלא שאלדנסרו פלורנצי הגיע לפניו – ודחק את הכדור לשער הלא נכון, קובע 1:1.

האוסטרים לא קיבלו הרבה זמן לחגוג. המארחת יצאה לעוד התקפה, שהסתיימה עם החמצה מקרוב של דז'קו. בדקה ה-19 הוא רץ לצד פרוטי שפרץ מצד שמאל, וכשהוא קיבל את הכדור הוא היה חופשי לגמרי מול שער כמעט ריק ולא פספס הפעם, קובע 1:2. חמש דקות עברו ושוב הרשת זזה, והפעם היה זה שון וייסמן ששם את הכדור בפנים, אבל הוא היה בנבדל ברור והשער נפסל.

פרוטי ודז'קו חוגגים. היחידים שעבדו אצל רומא במחצית הראשונה (Paolo Bruno/Getty Images)
פרוטי ודז'קו חוגגים. היחידים שעבדו אצל רומא במחצית הראשונה (Paolo Bruno/Getty Images)

גם במחצית השנייה הישראלי היה קרוב לכבוש, כשבדקה ה-48 הוא התרומם לנגיחה אדירה – ומצא את הקורה. אבל הוא לא ויתר. בדקה ה-62 שוער רומא אנטוניו מירנטה נפצע ופו לופס נכנס במקומו. נראה שהמזל של וייסמן השתנה, כי דקה לאחר מכן התקפה יפה מצד שמאל הסתיימה כשהכדור אצל מיכאל לינדל, והוא שלח מסירה מדודה לאמצע. אקס מכבי חיפה הגיח מאחור ונגח לרשת, כובש סוף סוף ומשווה ל-2:2 באולימפיקו.

וייסמן כובש באולימפיקו. שם אותו על המפה העולמית (FILIPPO MONTEFORTE/AFP via Getty Images)
וייסמן כובש באולימפיקו. שם אותו על המפה העולמית (FILIPPO MONTEFORTE/AFP via Getty Images)

 

מנשנגלדבאך – בשאקשהיר 2:1
הטורקים היו חייבים ניצחון בגרמניה כדי להעפיל, ופגשו הרכב המשני של המארחת – שבשבועות אלה מוליכה בגאון את הבונדסליגה ומרכזת שם את כל המאמצים. מרקוס תוראם העלה את הגרמנים ל-0:1 בדקה ה-33 לאחר בישול נהדר של שטפאן ליינר, והטורקים כבר ויתרו, אבל רגע לפני הירידה להפסקה הגיע איפראן קאבצ'י וניסה את מזלו בבעיטה חלשה מרחוק – שאיכשהו חמקה מתחת הידיים של יאן זומר.

השער החזיר את החיים לשחקני בשאקשהיר, שבמחצית השנייה ניסו לכבוש – כשהם שומעים שבמשחק המקביל שון וייסמן הדהים את האולימפיקו ויודעים ששער יעלה אותם – אבל גלדבאך עברה לבונקר ומנעה כל ניסיון להפוך את התוצאה. עד הדקה ה-90 אז הגיע אנזו קריבלי ונגח פנימה את ה-1:2 המדהים, שכנגד כל הסיכויים העלה את הקבוצה מאיסטנבול והשאיר את מוליכת הליגה הגרמנית בחוץ.

בית ז'
הבית הכי פתוח בליגה האירופית, בו גם הקבוצה במקום הרביעי היתה יכולה להעפיל, הסתיים לבסוף כשאותן קבוצות שהיו הכי קרובות לשלב הבא עלו, אבל לא בלי דרמה. פורטו גברה 2:3 על פיינורד ועלתה מהמקום הראשון, בעוד יאנג בויז היתה זקוקה לניצחון על מנת להדיח את ריינג'רס. הסוקטים הובילו מהדקה ה-30 וכמעט עד הסיום, אבל בדקה ה-89 ספגו שער עצמי ובתוספת הזמן גם נותרו ב-10 שחקנים. למזלם, זה כבר היה מאוחר מדי בשביל השווייצרים והמשחק נגמר ב-1:1 שהעלה את ריינג'רס מהמקום השני. (לצפייה בתקציר לחץ כאן)

שחקני פורטו חוגגים. הפסד היה עלול להדיח אותם (MIGUEL RIOPA/AFP via Getty Images)
שחקני פורטו חוגגים. הפסד היה עלול להדיח אותם (MIGUEL RIOPA/AFP via Getty Images)

בית ח'
אספניול הבטיחה את ההעפלה עוד במחזור הקודם, אז הרכב משני שלה הפסיד 0:1 לצסק"א מוסקבה שזה היה הניצחון הראשון שלה בקמפיין. לודוגורץ ופרנצווארוש נפגשו לקרב ראש בראש על הכרטיס בו ההונגרים היו צריכים לנצח כדי להעפיל, אך המשחק נגמר ב-1:1 והבולגרים – ללא ביטון וצ'יבוטה – עלו לשלב הבא.

בית ט'
אולי הבית הכי חד צדדי במפעל, בו גנט ו-וולפסבורג הבטיחו העפלה כבר לפני שבועיים. הגרמנים, שניצחו בקלילות 0:1 את סנט אטיין, קיוו שהניצחון יעזור להם להעפיל מהמקום הראשון, אבל גנט רשמה 1:2 על נמושת הבית אולכסנדריה וסיימה כמנצחת הבית.

בית י"א
גם הבית הזה היה סגור עוד ערב המחזור, וגם פה בראגה שמרה על המקום הראשון. זה היה קשה, אבל לבסוף היא ניצחה 2:4 את סלובאן ברטיסלבה וה-0:4 של הזאבים על בשיקטאש לא הספיק להם והם נאלצו להסתפק במקום השני.

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים. גם בהרכב משני הם לא התקשו (LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images)
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים. גם בהרכב משני הם לא התקשו (LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images)

בית י"ב
מנצ'סטד יונייטד פגשה את אלקמאר לקרב על המקום הראשון, אך עלתה עם הרכב משני שהובל על ידי אנתוני מרסיאל, חואן מאטה והארי מגווייר. וגם בלי שחקני המפתח, השדים האדומים קטפו את הפסגה עם 0:4 קל, בעוד ההולנדים יסתפקו במקום השני. במשחק הנוסף, פרטיזן (ביברס נאתכו קיבל מנוחה) הביסה 1:4 את אסטנה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי