"ליאז' תקווה למצוא בשמיר את רוזנטל החדש, לא בוזגלו החדש"

עדן שמיר
עדן שמיר | דני מרון

לכבוד הגעתו של הקשר לסטנדרד, אתר "פוטבולקראנט" ניתח את דרכם של ישראלים אחרים בבלגיה. שני שחקנים קיבלו כבוד של מלכים, ארבעה ליגיונרים הוגדרו ככאלה ש"עדיף לשכוח" ומי זכור כמקרה משעשע במיוחד?

(גודל טקסט)

החתימה של עדן שמיר בסטנדרד ליאז' הביאה את אתר "פוטבולקראנט" לחזור היום (שישי) לאחור ולבחון את הדרך שעשו הישראלים הקודמים בליגה הבלגית, בניסיון להבין מה הקשר שעזב את באר שבע צפוי לתרום לקבוצתו החדשה. שני שמות בלטו לטובה מעל כל השאר, הייתה גם רשימת פלופים לא קצרה שליאז' אחראית עליה ומקרה "משעשע" אחד, כך הגדירו אותו הבלגים.

סיפורי ההצלחה הגדולים ביותר היו כמובן אלו של אליניב ברדה וליאור רפאלוב, שהוגדרו כשחקנים בעלי "מגע של משי" עם הכדור וטכניקה מדהימה. עוזר המאמן הנוכחי של באר שבע קיבל אזכור של כבוד על עונת האליפות שלו במדי גנק, שבה תרם 14 שערים ב-32 משחקים, אך רפאלוב קיבל את תואר "הישראלי הכי מצליח בליגה הבלגית" בזכות שתי אליפויות, פעמיים בהן סיים שני במרוץ לתואר כדורגלן העונה ותשעה שערים שהבקיע העונה באנטוורפן, שם הוא "עדיין משחק תפקיד מכריע", כך נכתב.

קטגוריה אחרת בניתוח של האתר הבלגי קיבלה את הכותרת "הכישלונות הרבים של האדומים", בהתייחס לסטנדרד ליאז'. הכותב סיפר כי המושבה הישראלית במועדון החלה בימיו של רוני רוזנטל, שהגיע לקבוצה אחרי שזכה באליפות עם ברוז' והותיר רושם טוב. גם סלים טועמה הצליח בליאז' וזכה בשתי אליפויות, אך מעבר לשניים הללו, על דודו ביטון, מאור בוזגלו, טל בן חיים ורמי גרשון נכתב כי "אוהדי סטנדרד יעדיפו לשכוח אותם". בהמשך לכך, הכותב ציין כי "האדומים יקוו למצוא בעדן שמיר את רוזנטל החדש, ולא את בוזגלו החדש".

בוזגלו במדי סטנדרד ליאז'. האוהדים מעדיפים לשכוח? Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
בוזגלו במדי סטנדרד ליאז'. האוהדים מעדיפים לשכוח? Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)

גרשון, למרות האכזבה הגדולה בליאז', קיבל גם קרדיט על עונת האליפות שלו עם גנט ב-2015, על אף שלפי הניתוח הוא לא הבריק בה, אך מעבר לאותה שנה הוא הוכיח את יכולותיו בקורטרייק ובבוורן. גורם נוסף באותה אליפות היה קני סייף, עליו כתבו בבלגיה שהוא היווה חלק בלתי נפרד מההצלחה והפגין יכולת אדירה, כאשר מאז הוא "עבר לאנדרלכט ונכנס לקיפאון".

בבלגיה נזכרו גם במעברו המפתיע של אופיר מרציאנו למוסקרון, אליה הגיע כשוער בינלאומי צעיר ומבטיח בתיווכו של סוכן העל פיני זהבי, אך בסופו של דבר ערך שש הופעות בלבד בקדנציה שהוגדרה כ"כושלת" למדי.

הישראלי המצליח ביותר בבלגיה. ליאור רפאלוב (JASPER JACOBS/AFP/Getty Images)
הישראלי המצליח ביותר בבלגיה. ליאור רפאלוב (JASPER JACOBS/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי