צפו: דסה חזר להרכב ויטסה ובישל, צמד לנאתכו בניצחון פרטיזן

אלי דסה
אלי דסה | Soccrates Images / Contributor

כשלושה חודשים לאחר שנפצע בנבחרת ישראל, המגן היה שותף ל-2:4 על הירנביין בליגה ההולנדית. הקפטן הלאומי הרשית פעמיים ב-0:3 של קבוצתו על רדניק בליגה הסרבית. גם ניר ביטון שב מפציעה ב-1:2 של סלטיק על אברדין

(גודל טקסט)

אחרי ששון וייסמן שב אתמול (שבת) מפגרה של חודשיים עם צמד שערים בניצחון המוחץ של וולפסברגר, היום (ראשון) ערך קאמבק מחודש גם אלי דסה, מגן ויטסה ההולנדית שבדקות הראשונות שלו מאז נפצע בנבחרת בחודש נובמבר, בישל והיה שותף לניצחון החשוב של הירנביין. ניר ביטון שיחק גם הוא דקות ראשונות מאז נפצע לפני כחודש, כשסלטיק גברה על אברדין. בסרביה, ביברס נאתכו חזר מצוין מהפגרה וכבש צמד שעזר לפרטיזן בלגרד להביס את ראדניק.

בליגה ההולנדית, אלי דסה פתח בהרכב ויטסה וכאמור זכה לדקות ראשונות מאז נפצע במדי נבחרת ישראל בחודש נובמבר האחרון. דסה לא רק היה מהשחקנים הבולטים במשך 90 דקות ב-2:4 של ויטסה על הירנביין, אלא גם היה מבשל השער הראשון במשחק – כשכבר בדקה העשירית הגביה כדור נהדר לבריאן לינסן, שהשתלט היטב ובעט בנגיעה לרשת. ויטסה עצרה רצף של שלושה משחקי ליגה ללא ניצחון, התבססה במקום השישי ושמרה על מרחק סביר ממקומות 3 עד 5. אגב, דסה שיחק בשבוע שעבר במדי קבוצת המילואים של ויטסה והרשים את הצוות המקצועי, מה שסלל את דרכו בחזרה להרכב. ועוד בליגה ההולנדית, אריאל הרוש וספרטה רוטרדם הפסידו 2:1 בבית נגד כרונינגן, כאשר לשוער הישראלי יש חלק לפחות בשער אחד מהשניים שספג.

בליגה הסקוטית, ניר ביטון השלים 90 דקות במשחק החוץ נגד אברדין, בו ניצחה האלופה 1:2 בחוץ. הישראלי עלה בעמדת הבלם וגם עבורו היו אלה 90 דקות ראשונות כחודש לאחר שנפצע במשחק גביע. לעומתו, חאתם עבד אלחמיד עדיין לא שב מפציעה במפציעה וגם איסמעילה סורו לא נכלל ב-18 של ניל לנון. אופיר מרציאנו וקבוצתו היברניאן ניצחו 1:2 בחוץ קילמרנוק הרבה בזכות הצלה של השוער בדקה ה-90.


חזר מפציעה היישר להרכב. ביטון (Andrew Milligan – PA Images / Contributor)

בליגה הסרבית, ביברס נאתכו כיכב עם צמד שערים בניצחון של פרטיזן בלגרד 0:3 על ראדניק. קפטן נבחרת ישראל הבקיע בפנדל בדקה ה-67 והוסיף שער שדה בדקה ה-80. השחורים-לבנים חיברו ניצחון שלישי רצוף ושמרה על פער שמונה הנקודות מהיריבה העירונית ומוליכת הטבלה, הכוכב האדום.

ליאור רפאלוב שיחק 56 דקות ב-1:1 של אנטוורפן נגד שרלרואה בליגה הבלגית. קבוצתו של הקשר הישראלי רשמה תיקו שני רצוף והתרחקה משתי הראשונות בטבלה, קלאב ברוז' וגנט. בליגת המשנה, עומרי בן הרוש נותר על ספסל לוקרן, שנכנעה 2:0 לווירטון וספגה הפסד שני ברצף.

בליגה הפולנית, אלון תורג'מן שותף ל-82 דקות בניצחון של ויסלה קראקוב, 0:1 על זגלמביה. ויסלה חיברה ניצחון רביעי ברציפות, אך עדיין מדורגת במקום ה-13 מתוך 16 קבוצות ורחוקה שמונה נקודות מהפלייאוף העליון.

שי בן דוד קיווה לערוך הופעת בכורה במדי טרפאני מליגת המשנה האיטלקית, אך לא קיבל דקות משחק וגרוע מכך, צפה בקבוצתו חוטפת 5:0 מקרמונזה.

בבלגיה סטנדרד ליאז' ניצחה 1:3 את גנק, עדן שמיר ישב על הספסל ולא שותף. גם עומרי בן הרוש לא נקרא מהספסל בהפסד 2:0 של לוקרן, שסיימה בתשעה שחקנים, מול וירטון.

ביברס נאתכו. שותף בכיר לניצחון של פרטיזן (Srdjan Stevanovic/Getty Images)
ביברס נאתכו. שותף בכיר לניצחון של פרטיזן (Srdjan Stevanovic/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי