מרציאנו: "העפלה לטורניר גדול – הדבר הכי טוב שיכול לקרות בקריירה"

אופיר מרציאנו
אופיר מרציאנו | לירון מולדובן

שוער היברניאן התראיין לקראת המשחק הקריטי של נבחרת ישראל מול סקוטלנד: "לא עלינו שנים לטורניר גדול, זו הזדמנות נהדרת". וגם: נגיף הקורונה, הרצון לפתוח בהרכב והמטרות הרבות להמשך העונה

(גודל טקסט)

אופיר מרציאנו עובר עונה מטלטלת. הוא בספטמבר הוא ביסס את עצמו כשוער הפותח של נבחרת ישראל, אך דווקא לאחר מכן הודח מהרכב היברניאן מהליגה הסקוטית. אחרי שלושה חודשים על הספסל, מונה לקבוצתו מאמן חדש שהחזיר אותו ל-11 בדצמבר, ומאז הוא נשאר שם. כעת, לקראת המאני טיים, מצפות לו הרבה מטרות – סיום במקום הרביעי עם קבוצתו, זכייה בגביע הסקוטי (כרגע הוא נמצא בחצי הגמר) וכמובן – העפלה היסטורית עם נבחרת ישראל ליורו 2020.

ב-26 במרץ הכחולים-לבנים של אנדי הרצוג יפגשו דווקא את סקוטלנד, שכמובן שם מרציאנו משחק בליגה המקומית. זה יהיה המפגש השלישי בשנה וחצי האחרונות אחרי ששתי הנבחרות כבר נפגשו בליגת האומות, והן כמובן הוגרלו לשחק יחדיו גם בקמפיין הבא של ליגת האומות. "קשה לפצל בין שתי המדינות כרגע", התלוצץ מרציאנו. "יהיה משחק חשוב מאוד לשתי הנבחרות. אני חושב שהדבר הכי טוב שיכול לקרות לך בקריירה זה להעפיל לטורניר גדול עם המדינה שלך. זה דבר ענק, במיוחד עבור ישראל, כי לא עשינו את זה במשך שנים ארוכות. זו הזדמנות נהדרת, אבל יהיה משחק קשה מאוד וגם אם ננצח מצפה לנו עוד גמר".

טרם ברור האם מרציאנו יהיה זה שיפתח בהמפדן פארק בסוף החודש, ועל כך אמר השוער: "קודם כל אני צריך להמשיך לשחק טוב עבור היברניאן כדי שהמאמן שלנו בנבחרת יבחר בי. אם אשמור על מקומי אעשה את מיטב יכולתי – כמו תמיד".


אופיר מרציאנו (Ross Parker – SNS Group / Contributor)

כמובן שמעל המשחק מרחפת עננת נגיף הקורונה והחשש להתפרצות מוגברת עוד יותר, מה שעשוי להביא להתמודדות ללא קהל בסקוטלנד. על נושא הווירוס אמר השוער: "יוצרים איתנו כל הזמן קשר מהנבחרת ודואגת שהכל יעבור חלק. כרגע הכל נראה תקין ואין לנו בעיות".

על מאמנו החדש, ג'ק רוס, שהחזיר אותו להרכב: "אני מעריך כל רגע ומעריך את ההזדמנות שהמאמן נתן לי מאז שהגיע. הוא שמח שהצלחתי לשחק טוב עבורו. אני רוצה להיות טוב אפילו יותר, כי מגיע לו והוא עושה עבודה נהדרת. עברתי הרבה בקריירה ולמדתי שצריך להישאר צנוע וממוקד. לפעמים הכדורגל מצחיק, בתחילת העונה היינו בתחתית ועכשיו אנחנו יכולים להשיג כרטיס לאירופה ולהתקדם בגביע, אבל אסור לחשוב על זה יותר מדי כי זה יכול להסיח את דעתך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי