צ'יבוטה בראיון: "זה לא צחוק, הכל נעצר וכולם חוששים להידבק"

מאוויס צ'יבוטה
מאוויס צ'יבוטה | האתר הרשמי של לודוגורץ

הקורונה ("נבדקנו פעמיים כשחזרנו מאיטליה"), העונה שלו ("יכול יותר"), ההצעות מישראל, אבוקסיס ("מאמין בו"), בני יהודה ("מרגיש חלק") ושועה ("צריך לשחק"). חלוץ לודוגורץ מדבר

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

הכדורגל האירופי כולו נמצא תחת השפעה קיצונית של ההתפשטות הגוברת של נגיף הקורונה. ליגות רבות מופסקות או יוצאות לפגרה עד הודעה חדשה, בדיוק כמו שקורה כאן אצלנו בליגת העל. מאוויס צ'יבוטה, שחקנה של לודוגורץ הבולגרית, כבר היה אמש (שבת) בדרכו עם קבוצתו (הראשונה בטבלה) לסופיה לקרב צמרת מול לבסקי מהמקום השני. 

באמצע הדרך לאצטדיון של היריבה קיבלו ראשי המועדון הודעה על ביטולו של המשחק והשבתת הליגה עד ה-14 באפריל לפחות בעקבות התפשטות הווירוס. "כבר היינו בדרך לסופיה, ואחרי שעה ומשהו של נסיעה עצרו אותנו וחזרנו לעיר שלנו", מספר החלוץ בראיון לספורט1. "עשינו אימון כשחזרנו ואז שחררו אותנו לשבוע חופש מהאימונים".

"קיבלנו הוראה להישאר בבתים, לא להסתובב יותר מדי בחוץ ובעיקר לשמור על היגיינה. לשטוף ידיים ולשים לב לשאר הדברים האלה. אמרו לנו גם שאסור לצאת מבולגריה ולא לטוס לשום מקום. רציתי לבוא לישראל לחופש, אבל אמרו לנו לא לצאת כי שלמי שיחזור יהיו בעיות בגלל הקורונה", הוסיף אקס בני יהודה.

מה מצב התפשטות הנגיף אצלכם בבולגריה?
"האמת שלא שמעתי יותר מדי מקרים כאן אצלנו. הבנתי שיש קצת, ממש בקטנה. זה לא כמו באיטליה או במדינות אחרות באירופה, ששם המצב הרבה יותר גרוע".


צ'יבוטה. "קיבלנו הוראה להישאר בבתים" (האתר הרשמי של לודוגורץ)

ואפרופו איטליה, צ'יבוטה חזר עם קבוצתו לפני כשלושה שבועות ממשחק הליגה האירופית נגד אינטר במילאנו וסיפר על ההיערכות במועדון כתוצאה מהמצב החדש: "אחרי שחזרנו מאיטליה לבולגריה כל אנשי הקבוצה עשו פעמיים את כל הבדיקות, לראות שלא נדבקנו בשום דבר. שיחקנו שם ב-27 בפברואר וחזרנו למלון בסופיה, שם סגרו אותנו ונשארנו במשך שבוע שלם בבידוד, בלי לצאת, כדי לוודא שאף אחד לא חולה או משהו. עשינו בדיקות פעמיים, ביום שהגענו לסופיה וביום האחרון לפני היציאה הביתה לראזגרד. כולם כבר קיבלו את התוצאות והכל בסדר. שחררו אותנו מהמלון רק אחרי שכולם קיבלו תוצאות והכל היה תקין".

לא פחדתם לטוס לאיטליה עם כל הבלגן שם?
"פחדנו, אבל טסו איתנו רופאים ודאגו לנו שנהיה אך ורק במלון, בלי להסתובב ובלי כלום. היינו אמורים להישאר לישון במילאנו אחרי המשחק, אבל בסוף החליטו שנטוס חזרה מיד אחרי המשחק מבלי להישאר. זה לא צחוק, אתה רואה שבכל העולם הכל נעצר. פעם ראשונה שאני רואה דבר כזה. כולם חוששים להידבק ואחרי זה להדביק את המשפחות. עכשיו כולם נשארו כאן כולל כל הזרים, אף אחד לא טס הביתה".

ומה המצב בעיר שלך או בכלל בבולגריה? אנשים רצים לחנויות להצטייד?
"כולם חוששים מהמצב הזה. הולכים לחנויות, קונים אוכל. גם אני אתמול הלכתי לסופר, קניתי הרבה שטויות, אבל גם אוכל. אני מבשל כאן לעצמי והכל בסדר. אני לבד כאן עכשיו, אשתי והילדה בארץ".


צ'יבוטה נבדק. "כל העולם נעצר" (האתר הרשמי של לודוגורץ)

איך אתה מרגיש להיות במדינה זרה לבד במצב כזה, בלי המשפחה?
"זה מצב מטורף, באמת. זה לא קל, ממש ממש לא קל. היה לי יותר קל כשאשתי הייתה כאן. אתה חוזר מאימון או ממשחק, האישה פה בבית עם הילדה וזה יותר פשוט. עכשיו זה הפך להיות הרבה יותר קשה. אבל אסור לשכוח שבישראל בגיל 16 הייתי יותר משנתיים לבד, אז אני יכול לסבול את זה. אפשר להגיד שזה היה טירונות בשבילי. עכשיו אני מתחיל להרגיש געגועים".

מה אומרים אצלכם לגבי המשך הליגה? אתם מקום ראשון עכשיו, האליפות הלכה?
"מה פתאום הלכה, אנחנו לוקחים פה אליפות כל שנה. אני מאמין שבעוד שבוע נחזור להתאמן, נעבוד קשה ונחזור לעשות את הדבר שאנחנו הכי אוהבים. אבל עם כל האהבה לכדורגל, הבריאות יותר חשובה מהכל. במגרש יותר קל להידבק. אתה לא יודע מאיפה כל אחד בא ולאן הוא הולך. זה מסוכן. צודק מי שהחליט לעצור את כל הספורט. אם אני הייתי זה שצריך לקבל את ההחלטה, הייתי עושה אותו דבר. קל מאוד לדבר ולהגיד שיהיה בסדר, אבל אם חלילה מישהו קרוב אליך נדבק או חולה, זה לא פשוט. אסור לקחת שום סיכון. עם כל הכבוד לספורט ולכדורגל, שאנחנו מאוד אוהבים ומתפרנסים מזה, אם זה ממשיך ברמה הזו – לעצור הכל".

איך אתה מרגיש באופן כללי בלודוגורץ?
"בגדול אני מרגיש טוב, אבל אם להגיד את האמת, אז בחצי השני של העונה קצת פחות טוב. מאז שהתחלף מאמן אני משחק פחות. מאז שחזרנו מהפגרה פתחתי רק במשחק אחד. ברור שאני רוצה יותר, אבל אני עובד קשה ויודע שאני צריך להישאר מרוכז ולא להתבכיין כל רגע. אני שחקן חשוב פה ואני משחק כמעט בכל משחק, גם אם אני לא פותח".


צ'יבוטה מול אספניול בליגה האירופית (NIKOLAY DOYCHINOV/AFP)

יש לך חוזה לעוד שלוש שנים בבולגריה. מחשבות לגבי העתיד כבר יש?
"כרגע אני נשאר כאן ולא חושב על ללכת, אלא אם תבוא הצעה מקבוצה הרבה יותר גדולה ואז נראה מה נעשה. אני באמת לא ממהר לשום מקום, אבל מסתכל רק קדימה, לא רוצה לחזור אחורה".

היו הצעות מישראל בינואר האחרון?
"כן, אבל לא הייתה לי שום כוונה לחזור לארץ. אני לא אגיד שמות של מועדונים כדי לכבד את כולם, אבל היו כמה קבוצות שרצו אותי. זה בסדר גמור, כל עוד רוצים אותי אני שמח ומעריך את זה מאוד, אבל אני לגמרי מרוכז במה שקורה איתי כאן".

אני מניח שאתה עוקב אחרי ליגת העל. מה דעתך על המעבר של יוסי אבוקסיס להפועל באר שבע?
"ברור שאני עוקב מכאן אחרי הליגה שלנו בישראל. ראיתי הכל, אני יודע שיוסי עבר לבאר שבע ואני חושב שזה מעבר טוב, מגיע לו. רציתי שהוא יעשה את המעבר הזה ולמרות שהעונה זה נראה קצת פחות טוב, אני מאמין שבעונה הבאה יהיה לב"ש הרבה יותר טוב. אני מאוד מאמין בו".

אתה יודע את מי אבוקסיס וב"ש קיבלו בחצי גמר גביע?
"אני יודע, אני יודע. יסלח לי יוסי אבוקסיס, אבל אני רוצה שאנחנו נעלה לגמר".


יוסי אבוקסיס. "המעבר לב"ש מגיע לו" (מאור אלקסלסי)

אתה אומר אנחנו, כי אתה עדין מרגיש חלק מבני יהודה?
"ברור. אני מרגיש את זה לגמרי. ראיתי את המשחק אחרון שלהם ברבע הגמר והייתי בטירוף שאני לא שם. אני רואה את כל המשחקים של בני יהודה ובכל משחק אני מרגיש כאילו אני איתם. אני יושב מול הטלוויזיה ועושה תנועות כאלה, של נגיחה או בעיטה, כאילו אני חלק מהמשחק. הרגל זזה לי במצבים שלהם מול השער".

מה דעתך על זה שהשנה לבני יהודה הייתה עונה פחות טובה ביחס לקודמת?
"בסדר, זה קורה. היו שנתיים-שלוש טובות. זה קורה לקבוצות גדולות יותר בליגות טובות יותר. גם להפועל ב"ש יש עונה פחות טובה. זה קורה, אתה עושה דברים טובים ואז מוכר כמה שחקנים מובילים. ראיתי יש לנו שלושה שחקנים שעברו למכבי חיפה (דולב חזיזה, יובל אשכנזי וירדן שועה, ר.ב) ואתה רואה את חיפה העונה. היא עושה עונה יפה מאוד ואתה מבין איזה שחקנים הגיעו מבני יהודה".

"נכון שהעונה הזו של בני יהודה קצת פחות טובה, אבל עדיין היא הגיעה לחצי גמר הגביע בפעם השלישית בארבע השנים האחרונות", המשיך צ'יבוטה. "מועדונים הרבה יותר גדולים לא עשו את זה והעונה שלהם פתאום יכולה להפוך לטובה מאוד. בשביל בני יהודה להגיע לחצי גמר גביע המדינה זה נחשב לעונה טובה. לא מדובר במכבי תל אביב או מכבי חיפה ששמות מיליונים בכל שנה. אני באמת חושב שבסך הכל זו עונה טובה שלהם. לפעמים מגיעים לפלייאוף העליון ולא משיגים כלום. עדיף לסיים עונה עם תואר, כמו שעשינו לפני שלוש שנים – היינו בפלייאוף התחתון וזכינו בגביע מול מכבי ת"א".


צ'יבוטה במדי בני יהודה. "מרגיש כאילו אני איתם במשחקים" (מאור אלקסלסי)

אתה מאמין שבני יהודה יכולה לזכות בגביע גם העונה?
"ברור שכן. אני לגמרי מאמין בזה. ברגע שכבר חווית את זה ועשית את זה קודם, אתה מגיע עם הרבה ביטחון למשחק. אתה אומר לעצמך 'זה מה שנשאר לי העונה ואז זו תהיה עונה מושלמת'. אם לוקחים גביע שלישי בתוך ארבע שנים – זו הצלחה ענקית. צריך לעבור את חצי הגמר ואז אלוהים גדול".

 
אתה בקשר עם ירדן שועה? עוברת עליו עונה קשה.
"כן, ברור שאנחנו בקשר. אני מאמין שיהיה בסדר. אני חושב שאם הוא היה משחק יותר הוא היה נותן הרבה יותר. ברור שאם שחקן לא משחק אז הוא נותן פחות. אי אפשר לשקר בכדורגל. אני חושב שהוא צריך לשחק יותר ממה שהוא מקבל. כל אחד יכול לחשוב מה שהוא רוצה. אתה לא יכול לבקש מחלוץ שלא משחק שיביא לך מספרים".
 
 
חוץ מהאישה והילדה, למה אתה הכי מתגעגע בארץ?
"לחברים שלי, לסוכן שלי ולמשפחה שלו. להרגשה שאתה מרגיש בבית, הולך לכל מקום, מכיר ויודע. זה לא פשוט, אבל אנחנו חזקים, נעבור את זה. אני בעונה ראשונה כאן עם תשעה שערים בכל המסגרות בינתיים. ברור שאני יכול יותר, אבל לאט לאט, יהיה בסדר".


ירדן שועה. "צריך לשחק יותר" (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי