"אסור לי לצאת מהבית. ביקשתי מהמועדון לשוב לישראל"

משטרת איטליה
משטרת איטליה | MIGUEL MEDINA / Contributor

בדיקות החום שהוא נאלץ לעבור כל יום, הסגר על העיר והאיסור לצאת לריצה. עד לפני שבועיים שי בן דוד עוד היה אופטימי, אבל הקורונה הגיעה גם לטראפני: "המצב רק מחמיר"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

בעוד שהספורט הישראלי מושבת מכל פעילות עד להודעה חדשה, באיטליה נרשמת בהלה גדולה הרבה יותר, כשהלילה זינק מספר המתים בצורה משמעותית – 793 מתו בארץ המגף ביממה האחרונה, עליה של כמעט 20 אחוז בהשוואה לאתמול, אחרי שרק שלשום דווח על 427 אזרחים שהלכו לעולמם בעקבות התפרצות הנגיף.

שי בן דוד, כדורגלן מכבי חיפה שהושאל לטראפני האיטלקית, נמצא בדרומה של המדינה והרחק ממחוז לומברדיה, שממנה התפשט הנגיף ורק ביממה האחרונה דווח על 546 קורבנות. יחד עם זאת, הנתונים על אלפי נדבקים מדי יום ועשרות אלפים בסך הכל, הובילו כבר מזמן גם לעצירת הליגה השנייה בה הוא משחק.

רק בתחילת החודש סיפר בן דוד (22), שקבוצתו נמצאת במקום ה-12 מתוך 14 בראיון לספורט1, כי "אנחנו נמצאים בדרום איטליה וברוך השם הנגיף עוד לא הגיע אלינו ונמצא בעיקר בצפון. בכל מקרה, אנחנו נוקטים בכל אמצעי הזהירות. האימונים והמשחקים אצלנו מתנהלים כרגיל ורק שלשום ניצחנו את אנטלה בתוצאה 1:4".

קצת יותר משבועיים עברו מאז, והיום בן דוד מבין שהמציאות השתנתה. "מאז השתנו המון דברים. שני חולים נדבקו בנגיף מהעיר שלנו. הם בסדר, אבל לא שמעתי כלום עדיין", הוא מספר. "כל העיר כאן עם מסיכות וכפפות, כי הקורונה הגיעה גם לכאן. המשטרה עוצרת אנשים ברחוב ושואלת מה הם עושים. דורשים הסברים, כי הכניסו את העיר למעין הסגר חלקי. מותר לצאת רק לעבודה, אבל מעבר לכך חייבים להישאר בבית. העיר כאן שוממת, דומה מאוד ליום שבת בישראל. אין אנשים ברחובות. הכל ריק".


המצב באיטליה רק מחמיר (Gettyimages)

"הכל התחיל לפני שבועיים. המצב עכשיו הוא שהכל סגור, פרט לסופרמרקטים ורשתות הפארם, אבל גם הן סוגרות בשעה שש בערב, כי אלה ההנחיות המחמירות באזור", הוא ממשיך. "ומה בקבוצה? השחקנים לא רוצים להתאמן עד השלושה באפריל, תאריך היעד באיטליה, אבל לפי מה שאומרים כאן נראה שהממשלה תאריך את ההסגר החלקי כך שגם אחר כך לא יהיו משחקים".

"במשך השבועיים האחרונים, עשו לנו כל יום בדיקת חום. כל יום בשלוש וחצי אני מתייצב באצטדיון, מודדים לי חום ומשחררים אותי. המצב כאן שונה מאוד", ממשיך בן דוד. "אני כאן עם חברה שלי. המצב לא נתפס בעיניה. הבריאות היא מעל הכל, אנחנו מעדיפים להיות קרובים לבית, להורים שלנו. אני מנסה להעביר את הזמן, נמצא כל היום בבית. אני מתאמן לבד, עושה מה שאפשר. יש איסור לצאת מהבית ולרוץ לבד. זה המצב".

אתמול (שבת) ביקש בן דוד לעזוב את איטליה ולחזור לישראל. "ביקשתי לעזוב את איטליה, לפחות לתקופה מסוימת, עד שהכל יירגע", הוא אומר. "זה תלוי בכל מיני דברים טכניים, סעיפים שיש לשנות בחוזה. אני לא מתכוון לבטל את החוזה. אם יאפשרו לי לעזוב, אחזור לישראל עד שהמצב יירגע ואז אשוב לאיטליה. כמובן שמישראל אי אפשר לטוס לאיטליה, אם המצב לא יסתדר אז גם לא תהיה ליגה. אם הוא יסתדר, אוכל להמריא חזרה".

על הנתונים ביממה האחרונה (793 נפטרו מהנגיף) אמר: "המצב רק מחמיר, אבל משום מה כולם כאן אופטימיים. מדי יום יותר חולים, לצערנו גם יותר מתים. בחדשות באיטליה אומרים שמדובר בעיקר באוכלוסיה מבוגרת, כך שיש סיבות מסוימות לאופטימיות מצדם. אני מחכה שהכל יסתיים ומקווה שיאשרו לי לחזור הביתה".


מחכה שהכל יסתיים. שי בן דוד (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי