תומר חמד: "השחקנים לא כל כך מתלהבים לחזור לשחק"

תומר חמד
תומר חמד | Daniel Hambury/EMPICS/PA

חלוץ צ'רלטון ונבחרת ישראל התראיין ל-103FM והבהיר כי הכדורגלנים באנגליה לא ממהרים לשוב למגרש: "לאנשים יש משפחות והם חוששים לסכן אותן". וגם: הסיכויים לשרוד בליגה, היכן ישחק בעונה הבאה והאם יחזור לישראל

(גודל טקסט)

תומר חמד לא נהנה מהעונה הכי טובה שלו בקריירה, בלשון המעטה. אם לא די בפציעה שהשביתה אותו לתקופה ארוכה, עד שהוא כבר חזר למגרשים נגיף הקורונה שלח אותו לבידוד בבית כפי שקרה לכל הכדורגלנים באירופה. חלוץ נבחרת ישראל התראיין היום (חמישי) ל-103FM ודיבר על תכניות החזרה לפעילות באנגליה, הסיכויים של קבוצתו צ'רלטון לשרוד בליגת המשנה ועל היעד הבא אחרי העונה הנוכחית, שבסיומה יהיה שחקן חופשי.

"ממש לפני תחילת הקורונה חזרתי לשחק אחרי שהייתי בחוץ בין שלושה לארבעה חודשים, אפילו חזרתי לעניינים, לשחק ולהרגיש טוב ואז קרה כל הווירוס הזה. אני מקווה שלפחות יהיה לי צ'אנס לסיים את העונה", סיכם חמד את השנה האחרונה שלו בצ'מפיונשיפ.

ממה שהוא שומע, מה הסיכויים שהליגה תחזור: "כולם רוצים לחזור לשחק, לפחות 'למעלה'. השחקנים לא כל כך מתלהבים מהעניין. כמובן שגם אנחנו התגעגענו וכדורגל זה כל החיים בשבילנו, אבל לאנשים יש משפחות והם מאוד חוששים לסכן אותן. לצערנו אי אפשר להבטיח שהכל יהיה בטוח ויש סיכון כלשהו, מי שבסופו של דבר מפחד לא יעשו לו כלום. תמיד יש סיכון כלשהו כל עוד אתה נמצא בקבוצה".

בקושי הספיק לשחק בצ'רלטון. חמד (Daniel Hambury-EMPICS/Contributor)
בקושי הספיק לשחק בצ'רלטון. חמד (Daniel Hambury-EMPICS/Contributor)

תהליך החזרה לאנגליה והיכן תשהה משפחתו: "אני לא צריך להיכנס לבידוד. מבחינתם רק להגיע, לעשות בדיקת קורונה ואז אחרי יומיים מתחילים עבודה. לגבי המשפחה הייתה לי התלבטות, אבל החלטנו שלפחות בתקופה הקרובה הם יישארו פה ויכול להיות שגם באנגליה המצב יירגע ואז הם יוכלו להצטרף אליי ולהרגיש בטוחים גם שם".

תכנית החזרה לפעילות: "רשמית לא הודיעו, אבל המטרה לחזור לאימונים כל הקבוצות ביום שני ותוך שלושה שבועות לסיים הכנה קצרה ולהתחיל בסביבות ה-16 ביוני. לא אידיאלי, לשחקנים יש סיכון כמו שאמרתי, אבל אני מאמין שככל שיעבור הזמן ייראו אם זה אפשרי".

איך שמר על כושר: "אני הייתי בארץ, שם סיפקו ציוד למי שצריך. נתנו לי אפליקציה מיוחדת שהיינו צריכים לעשות איתה את האימונים וכך עקבו אחרינו שעשינו מה שצריך. בשבועיים הראשונים הייתי בבידוד אז עשיתי רק הליכון ורק אחר כך התחלתי לעשות אימוני כושר וריצות. שלושה שבועות לדעתי זה קצר מדי להתכונן".


"שלושה שבועות זה זמן קצר מדי להתכונן" (אודי ציטיאט)

החוזה בברייטון: "אני בעצם מסיים את החוזה, ברגע שהצטרפתי לצ'רלטון ידעתי את זה. כך שבקיץ אני שחקן חופשי ובעצם יכול לבחור לאן אני רוצה ללכת ולבדוק את האופציות, לבדוק מה הכי טוב בשבילי. מה אני רוצה? עדיין לא יודע, קודם כל לסיים את העונה הזו הכי טוב שאפשר, וכמובן יש קבוצות שבודקות אם אני מוכן להגיע אבל מבחינתי זה מוקדם לקבל החלטה".

המצב בטבלה: "אנחנו בין שלוש האחרונות, במקום שממנו יורדים ליגה. משחק אחד לפני שהליגה הפסיקה ירדנו לשם. כל העונה היינו מעל וחששנו שבגלל משחק אחד נרד, אבל אני מאמין שתהיה לנו הזדמנות להילחם על המגרש. יש לנו משחקים נגד קבוצות שבאזור שלנו, כך שאני מאמין שנוכל לקחת נקודות ולטפס מעל הקו האדום. כמו שאמרתי, בגלל שאני מסיים חוזה אני אתן המקסימום כדי שבקיץ יהיו לי אופציות כמו שאני מצפה. יש התעניינות, סוכנים ומועדונים שמדברים עם הסוכן שלי, אבל בגלל מה שקרה עם כל עצירת הליגה, הקבוצות לא יודעות היכן יהיו בשנה הבאה ככה שכרגע זה די עומד, אבל אני אופטימי לקראת הקיץ".

האם ירצה לחזור לישראל: "כרגע לא, לא בונה על זה כאופציה. בלי לזלזל כמובן וכיף שרוצים אותי פה. מעריך את הרצון להביא אותי חזרה לארץ אבל כרגע אני במקום שאני לא יכול לוותר עליו, מבחינתי להישאר, ליהנות מהחוויה ומהכדורגל. יצא לי לדבר עם שחקנים שחזרו ולא היה אחד שאמר לי לעשות את זה, אבל איפשהו כשאתה מגיע לשם וצריך להחליט, אתה הולך עם הלב. אם אני ארגיש שחסר לי לסיים כאן אחרי עשור בחו"ל, וזה מיוחד בכל זאת, אז אקבל את ההחלטה. אבל היום זה לא משהו שאני חושב עליו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי