שכחו אותי בבית: מצעד הליגיונרים שחווים עונה רעה במיוחד

play
עילאי אלמקייס קשר נבחרת ישראל הצעירה | דני מרון
ניצחון שמיני ברציפות לנאפולי, הפער בפסגה צמח ל-18 נקודות 04:24

אלמקייס מדשדש בליגה הרביעית בגרמניה, אבו חנא בקושי משחק ומרציאנו מבלה על הספסל. רק ליידנר דווקא יכול להיות אופטימי

(גודל טקסט)

עונת 2022/23 בליגות באירופה תסתיים בעוד כשלושה חודשים ונדמה שיש כמה ליגיונרים ישראלים שרק מחכים לסופה, כדי שיוכלו לצאת לדרך חדשה מיד אחריה. חלק מהם בקושי משחקים, אחרים לא עומדים בציפיות ויש כאלה שאולי ההחלטות שקיבלו בקיץ 2022 פשוט היו לא טובות. קיבצנו חמישה כדורגלנים ישראלים, כולם עם הופעות בנבחרת הבוגרת של ישראל, שהיו רוצים שהעונה הזו תיראה אחרת לגמרי.

עילאי אלמקייס שחקן דן האח
עילאי אלמקייס | אימג'בנק GettyImages, Soccrates Images

עילאי אלמקייס | הליגה הרביעית בגרמניה, 14 הופעות (722 דקות)

בעידן רוטנשטיינר את הרצוג בנבחרת ישראל, הקשר המבטיח זומן למדים הלאומיים וגם רשם 5 הופעות ושער. אבל זה לא סימן לו את הדרך קדימה והעונה הוא משחק בקבוצת המילואים של הופנהיים, בליגה הרביעית בגרמניה. אלמקייס פתח ברוב המשחקים העונה, אבל זה בוודאי לא המקום בו הוא רצה להיות בגיל 22. אחרי שתי ירידות ליגה רצופות בהולנד (דן האח) ואוסטריה (אדמירה) ועונה במילואי הופנהיים, הוא צפוי לסיים את חוזהו בקיץ ומוטב שהצעד הבא עליו יחליט בנוגע לקריירה שלו, יהיה צעד נכון.


ג'ואל אבו חנא שחקן נבחרת ישראל


ג'ואל אבו חנא | הליגה הפולנית, 5 הופעות (345 דקות)

כמו אלמקייס, גם אבו חנא היה חבר די קבוע בסגל של נבחרת ישראל בעידן האוסטרי וכמו אלמקייס – גם הוא סובל מעונה לא מוצלחת. הבלם/מגן שמאלי התחיל את העונה בלגיה ורשה ושיחק 90 דקות במחזור השלישי בו קבוצת הפאר מבירת פולין הובסה 3:0 על ידי קרקוביה קרקוב. עוד לפני שחלון ההעברות של הקיץ נסגר, הוא נשלח להשאלה בלכיה גדנסק וגם שם הוא לא מלקק דבש. את מרבית הזמן אבו חנא מבלה על הספסל והוא שותף בארבעה משחקים בלבד, שבשניים מהם לכיה הובסה 3:0. בנוסף רשם שתי הופעות בגביע הפולני.


אופיר מרציאנו עם שוערי פיינורד, ג'וסטין ביילו, טימון ולנרויתר


אופיר מרציאנו | הליגה ההולנדית, 0 הופעות

בעונה שעברה מרציאנו שותף ב-20 משחקים בכל המסגרות במדי פיינורד, ספג בעיקר ביקורות, אבל בחלקן גם השאיר רושם חיובי. העונה המעמד שלו הידרדר והוא הפך משוער שני לשלישי. גם אחרי שג'וסטין ביילו נפצע, המאמן ארנה סלוט העדיף את טימון ולנרויתר הגרמני ובגיל 33 נדמה שאחרי שאחרי שמונה שנים באירופה, הדרך לישראל מתקצרת עבורו. גם אם לא ישחק עד סיום העונה, לשוער שצבר 41 הופעות בנבחרת ישראל יהיה ביקוש גדול בבית.


גיא אסולין, שחקן קרמה האיטלקית


גיא אסולין | ללא קבוצה

ילד הפלא בדימוס כבר הרבה שנים לא בעניינים ובגיל 31 זה כבר לא יקרה. הקבוצה האחרונה של אסולין הייתה אוניפומציה מהליגה הרביעית באיטליה והרומן הזה הסתיים בקיץ. מאז הוא בלי קבוצה. לפני כן עבר גם בקרמה מאותה ליגה ורשם כמה דקות בפולי יאש הרומנית. מדי פעם השם שלו עולה בכלי תקשורת באירופה, שמנסים להבין לאן נעלם הילד המבטיח ששיחק בברצלונה ב' לפני 13-14 שנים.


דורון ליידנר שחקן נבחרת ישראל


דורון ליידנר | הליגה האוסטרית, הופעה אחת (17 דקות)

בניגוד לשחקנים האחרים ברשימה, ליידנר אמור להשתמש בחודשים שנותרו עד תום העונה כדי לחזור לעניינים. באולימפיאקוס שיחק רק בקבוצת המילואים ובינואר אוסטריה וינה זרקה לו גלגל הצלה – אחרי שפלירטטה איתו בקיץ רק כדי לקבל ממנו תשובה שלילית. ליידנר ישב על הספסל במשחק הראשון שלו במדים הסגולים ובשני נכנס כמחליף. לאוסטריה וינה יש מגן שמאלי מבטיח שפצוע כבר זמן רב והאופציות האחרות לא מרשימות. התחזית היא שליידנר יחזור לעניינים, לפחות מבחינת דקות משחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי