"חמאס יותר גרועים מהנאצים": ההסברה של אברהם גרנט באנגליה

play
אברהם גרנט מתארח בתכנית של פירס מורגן | צילום מסך, מתוך טוויטר
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 18.12 06:19

מאמן צ'לסי לשעבר התארח בתכנית הפופולרית של פירס מורגן והסביר את הצד הישראלי: "אם הפלסטינים לא היו משקיעים את כל המאמץ בייצור טילים ובניית מנהרות, עזה הייתה יכולה להיות גן עדן"

(גודל טקסט)

אברהם גרנט מתגייס למאמצי ההסברה של ישראל בעולם. אמש (שני) התארח גרנט, מאמן צ'לסי בעבר ומאמן נבחרת זמביה כיום, בטוק-שואו הפופולרי של פירס מורגן בטלוויזיה האנגלית, וייצג את הצד הישראלי במלחמה, על רקע הביקורות ההולכות וגוברות נגד צה"ל ברחבי העולם.

גרנט, שהגיע כאורח לאולפן, השתתף בפאנל מיוחד שעסק במלחמה בישראל שכלל דוברים בעד ונגד ישראל, ובאופן נדיר למדי דיבר על פוליטיקה. "אני מרגיש עצב עמוק בתקופה האחרונה. הגעתי לישראל כמה ימים לפני ה-7 באוקטובר והכל היה מאוד פסטורלי. אבל מאז ה-7 באוקטובר, מבחינתי העולם עצר מלכת" שיחזר גרנט. "זו טרגדיה, כל מה שקורה במלחמה הזאת זו טרגדיה. אני איש כדורגל, לא פוליטיקאי, אבל אני חי בישראל ויש לי גם הרבה חברים מוסלמים. יש לי שני דברים לומר – איך אנגליה הייתה מגיבה אם היה מתרחש טבח כזה בשטחה? כיצד היא הייתה פועלת אם אחרי מתקפת טרור כזו, היו אומרים בגלוי שמתכוונים לעשות זאת שוב ושוב? את כל הסרטונים הקשים מה-7 באוקטובר הם פרסמו בעצמם. אפילו הנאצים ניסו להסתיר את מה שהם עשו".

לדבריו של גרנט, לצה"ל יש לגיטימציה להמשיך לפעול בעזה לתקופה ארוכה. "דבר אחד ברור – חמאס לא יכול להמשיך להתקיים באזור הזה. מי החטופים שהוא מחזיק? תינוק בן 10 חודשים? ילד בן ארבע? אנשים תמימים שבילו במסיבת טבע? אלו לא חיילים, אפילו לא הייתה להם אפשרות להיאבק", אמר. "לאורך כל שנות ההיסטוריה, לא זכורים לי 'שבויים' מהסוג הזה. חמאס צריך לשחרר אותם באופן מיידי ולהניח את נשקו. אם הפלסטינים היו מנתבים את המאמצים והכספים שלהם לרווחת הציבור במקום לבניית מנהרות וייצור טילים, עזה הייתה יכולה להפוך לגן עדן עלי אדמות".

"המטרה המוצהרת של ישראל צריכה להיות מיטוט החמאס. הם מתכוונים לשחזר את ה-7 באוקטובר שוב ושוב, ולכן חייבים לחסל אותם. יש לי חברים גם בעזה, הם מגנים את אירועי ה-7 באוקטובר ולא תומכים בחמאס. החמאס הוא השטן, אבל לא כל המוסלמים נוהגים כמו אנשי החמאס. לאנשי עזה מגיע מנהיג אחר, שלטון אחר. הם ראויים למנהיג שידאג לאיכות החיים בעזה, שיוביל לסוף המלחמה, שלא יעמיד במרכז את השנאה לאחר, אלא את הניסיון לבנות משהו עבור עצמם.

"המנהיג הנערץ עליי ביותר הוא אנואר סאדאת. בזמנו הוא נחשב לאויב מספר 1 של ישראל, הוא נלחם בנו ושנא אותנו, אבל בשלב מסוים החליט לבחור בדרך של שלום, הוא הגיע לישראל, ביקר בכנסת והצהיר שהוא מעוניין בשלום. זה מה שאני מצפה שיקרה עכשיו בעזה. שיקום מישהו חדש שיכריז – בואו נהפוך את עזה לגן עדן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי