Sport1 Banner

גלוך בישל פעמיים, אבל זלצבורג איבדה את האליפות אחרי עשור

play
אוסקר גלוך והחברים | אימג'בנק GettyImages, Franz Kirchmayr
צפו: לפני גמר ליגת האלופות, דורטמונד פירקה 0:4 במשחק הפרידה של רויס 03:00

הישראלי סיים כמלך הבישולים בליגה (12) וקבוצתו מחצה 1:7 את לאסק, אבל שטורם גראץ חגגה דאבל. חלאיילה כבש, קלטינס ניצל

(גודל טקסט)

השושלת של רד בול זלצבורג בליגה האוסטרית נקטעה הערב (ראשון) על ידי אלופה חדשה: שטורם גראץ. למרות שלוש תוצאות תיקו בשלושת המחזורים הקודמים, המוליכה ניצחה 0:2 בבית את אוסטריה קלגנפורט והשלימה דאבל פנטסטי, כשזו האליפות הרביעית בתולדותיה בסך הכול והראשונה מאז 2011. אוסקר גלוך הסתפק הפעם בסגנות ובתואר אישי: מלך הבישולים של הליגה.

הקשר הישראלי בישל פעמיים ב-1:7 הביתי של הסגנית על לאסק לינץ, כשהכין את השער החמישי לקארים קונאטה (66) וגם את השביעי לדורגלס ננה (78), אך גראץ עלתה ליתרון במקביל לאסיסט הראשון שלו והגדילה כאמור ל-0:2 בדרך לזכייה. גלוך סיים את העונה עם שבעה שערי ליגה ו-12 בישולים, בתקווה למעבר גדול בקיץ הקרוב.

* סט. ג'ונסטון של דוד קלטינס נמלטה מהמקום ה-11 המוביל לפלייאוף ההישרדות בסקוטלנד אחרי ניצחון חוץ 1:2 מול מאת'רוול. המגן השלים 90 דקות ולשמחתו רוס קאונטי סיימה ב-2:2 ביתי מול אברדין והיא זו שנשרה אל המבחנים מול ריית' רוברס מליגת המשנה, רק בגלל הפרש שערים פחות טוב (שתי הקבוצות סיימו עם 35 נקודות).

* אוסמה חלאיילה כבש את שערו התשיעי העונה בליגה האזרית, בניצחונה הביתי של גבאלה 0:2 על אראז. החלוץ הישראלי הבקיע מקרוב בדקה ה-50 את הראשון במשחק והשלים 90 דקות, כשקבוצתו ירדה מזמן ובשבוע הבא תסיים את העונה מול סומגאיט של רועי קהת.

שחקני רד בול זלצבורג חוגגים, אוסקר גלוך מימין
אוסקר גלוך והחברים | אימג'בנק GettyImages, Franz Kirchmayr

* נטע לביא שיחק 77 דקות כשגמבה אוסקה ניצחה את קווסאקי פרונטייל 1:3 במחזור ה-15 בליגה היפנית. לקשר בן ה-27 זה היה משחק שני ברציפות בהרכב, אבל אחרי תקופה בה לא שיחק כלל. גמבה אוסקה ניצחה שלושה מארבעת המשחקים האחרונים שלה והיא מדורגת במקום הרביעי בטבלה.

* ארד בר שיחק 45 דקות ב-1:2 של צ'רקאסי נגד זוריה לוהנסק במחזור ה-29 בליגה האוקראינית. הקשר הישראלי פתח בהרכב, אבל הוחלף במחצית כשקבוצתו הייתה בפיגור 1:0. צ'רקאסי מדורגת במקום השביעי כשנותר מחזור אחד לסיום העונה – הרחק מהתחתית, אבל גם מהכרטיסים למפעלים האירופים.

* עוד במחזור הלפני אחרון באוקראינה: סתיו למקין היה שותף ל-1:1 הזוי של שחטאר דונייצק אצל דניפרו, כשנכנס בדקה ה-75 ולאחר ההפסקה השלישית במשחק בגלל אזעקות. שחטאר זכתה באליפות במחזור הקודם.

* עופרי ארד שיחק 90 דקות וספג כרטיס צהוב ב-1:1 של קייראט בחוץ מול ילימאי במחזור התשיעי בליגה הקזחית. שתי הקבוצות צמודות לאקטובה המוליכה עם 15 נקודות לכל אחת, אך לקייראט משחק עודף.

* מוחמד אבו פאני שיחק שמונה דקות כמחליף בניצחונה של פרנצווארוש 0:2 על אויפשט במחזור הסיום של הליגה ההונגרית. האלופה חתמה עונה עם פער של 16 נקודות בפסגה וקשר הנבחרת הוכתר למלך הבישולים (11) כשפרט לכך גם הבקיע ארבעה שערים בליגה.

* מחזור סיום גם בסלובניה: סער פדידה ישב על הספסל של לובליאנה, שהפסידה 1:0 בבית לבראבו וסיימה את העונה במקום השלישי. היא תשחק במוקדמות הקונפרנס ליג.

* אלופת בולגריה בפעם ה-13 ברציפות, לודוגורץ רזגארד של דני גרופר, הובסה 4:0 אצל צ'רנו מורה שעלתה למקום השני כשנותרו שני מחזורים לסיום העונה. המגן הישראלי שיחק 90 דקות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי