"פשע שנאה": אוהד שאיים על שון וייסמן נעצר בספרד

play
שון וייסמן | אודי ציטיאט
נבחרת קטועי הרגליים של טורקיה חוגגת ניצחון 0:6 על ישראל עם דגלי פלסטין 06:38

יותר מחצי שנה אחרי המפגן האנטי-ישראלי, אוהד אוסאסונה עוכב לחקירה. ארגון האולטראס הזדעק: "מדובר בציוני פאשיסט. נמשיך לתמוך בהתנגדות הפלסטינית"

קבוצות: אוסאסונה
(גודל טקסט)

יותר מחצי שנה עברה מאז מפגן השנאה שחיכה לשון וייסמן במשחק החוץ של גרנאדה נגד אוסאסונה. החלוץ הישראלי כלל לא נכלל בסגל למשחק ולא הגיע עם הקבוצה לאצטדיון על רקע התראות וחשש לגילויי אלימות כלפיו – אבל זה לא מנע מעשרות אוהדים לקרוא קריאות גנאי נגדו ולהניף דגלי פלסטין.

אתמול (שני), חודשים ארוכים לאחר מכן, נעצר חבר בכיר בארגון האולטראס הקיצוני של הקבוצה הבאסקית בחשד ונחקר בחשד לפשע שנאה. העצור איים על וייסמן ברשתות החברתיות ואף נכח במשחק המדובר בפמפלונה, כשהוא מוביל את הקללות והגידופים נגד החלוץ הישראלי ומשלהב את הקהל.

כזכור, וייסמן היה בזמנו בעין הסערה בעקבות שורה של פוסטים שכתב בזמנו על המלחמה בעזה, בהם קרא לצה"ל להשתמש בכוח מרבי.

מספר ימים לאחר מכן התארחה גרנאדה, בה שיחק וייסמן בזמנו, אצל אוסאוסונה שגרעין האוהדים הקשה שלה מזוהה עם השמאל הקיצוני בספרד, וחבריה נחשבים ללאומנים באסקים. באצטדיון אל סדאר חיכה כאמור מפגן אנטי-ישראלי ביציעים, הונפו עשרות דגלי פלסטין למרות איסור מפורש של משטרת פמפלונה, ונשמעו קריאות אלימות נגד וייסמן עצמו, שכאמור לא נסע עם גרנאדה למשחק מסיבות ביטחוניות.

שחקן גרנאדה שון וייסמן
לא מצליח להותיר חותם בלה ליגה. וייסמן | אימג'בנק GettyImages, Juan Manuel Serrano Arce
אוהדי אוסאסונה מניפים דגלי פלסטין
אוהדי אוסאסונה מניפים דגלי פלסטין | צילום מסך, מתוך טוויטר

אמש בישר ארגון האוהדים הקיצוני על המעצר, וביקר בחריפות את המשטרה. "קריאתנו הצודקת להשמיד את הציונים הפאשיסטים נענתה במעצר הזוי היום. אחד מחברינו מואשם ב'פשע שנאה כלפי יהודים', כשלמעשה היהודים הם אלה שמבצעים פשעי שנאה מדי יום ביומו. וייסמן קרא להטיל פצצות של 200 טון על עזה באותו שבוע, אז הרגשנו צורך לגנות אותו. המשטרה בתגובה החליטה באופן ציני לעצור שוב את האנשים הלא נכונים. אין חדש תחת השמש".

בארגון הבהירו שהמעצר לא ימנע מהם להמשיך להביע תמיכה בפלסטינים ביציעים. "המעצר נועד להלך אימים עלינו ועל מאבקנו הצודק לשוויון, אבל אני נמשיך להעמיד על נס את ההתנגדות הפלסטינית ולתמוך בה".

עוד באותו נושא: אוסאסונה, שון וייסמן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי