"אוסקר גלוך? לא יאומן. תזכרו את השם ותנו לו את כדור הזהב כבר עכשיו!"

play
אוסקר גלוך | Hans Peter Lottermoser / Contributor
ביצוע היסטורי: שערו של אוסקר גלוך בגמר אליפות אירופה לנוער נגד אנגליה 01:11

אנשי מקצוע ואוהדים התמוגגו מהיכולת של הקשר הישראלי, שהפציץ שלושער והוביל את רד בול זלצבורג לניצחון: "האיכות הטכנית תמיד הייתה שם, אבל עכשיו הוא משתלט על משחקים. אוסטריה קטנה עליו"

(גודל טקסט)

אוסטריה ממשיכה להתלהב מאוסקר גלוך, שהפציץ אתמול (שבת) שלושער ראשון בקריירה והוביל את רד בול זלצבורג ל-1:5 גדול על על בלאו וייס לינץ במחזור השני. בקצב הזה, וכשהוא נמצא בפנקס של לא מעט מועדוני פאר ברחבי היבשת, המעבר לליגה בכירה מתקרב בצעדי ענק.

והיו גם סקאוטים שהתרשמו. אחד מהם כתב: "גלוך בשל לעשות צעד קדימה. האיכות הטכנית תמיד הייתה שם, אבל עכשיו הוא משתלט על משחקים. השילוב של בעיטה בשתי רגליים, קבלת החלטות תחת לחץ, יכולת שמירה על הכדור וסיומת מול השער – הופכים אותו למספר 8 אידיאלי לקבוצה שמכתיבה את הקצב". אחר הוסיף: "כישרון מעולה, שחקן חכם ומבריק מבחינה טכנית".

אוסקר גלוך שחקן רד בול זלצבורג חוגג שער | GettyImages, Hans Peter Lottermoser

גם האוהדים התפעלו מהישראלי. "גלוך שייך לליגה טובה יותר. הבחור הזה פשוט לא יאומן. הליגה האוסטרית הרבה מתחת לרמה שלו", כתב אחד מהם ברשת X (לשעבר טוויטר). אחר הוסיף: "אוסקר גלוך, תזכרו את השם". שלישי טען: "הוא היה טוב גם בעונה שעברה, אבל נראה שזו תהיה ה-עונה של הכישרון הישראלי". רביעי יצא מגדרו: "תנו לאוסקר את כדור הזהב כבר עכשיו!".

"גלוך שחקן מיוחד. היום ראינו פעם נוספת מה הוא מסוגל לתרום ל-DNA של רד בול", אמר מאמן בורוסיה דורטמונד לשעבר, פטר שטוגר, שפירשן את המשחק עבור הטלוויזיה האוסטרית. "הוא שחקן מאוד יצירתי, ותענוג לצפות בו. אם הוא ימשיך לספק מספרים כאלה, אני מעריך שהוא ייחטף לליגה בכירה עד חג המולד".

גם מאמן זלצבורג פפין לינדרס היה מלא במחמאות לגלוךף ואמר ש"דאגנו לכך שהוא ישחק בעמדות שהוא הכי מסוכן בהן, אבל מה שהכי אהבתי במשחק שלו היום, זה את ניצול המצבים. זה בדיוק מה שאנחנו רוצים לראות ממנו".

ערב אדיר. אוסקר גלוך כובש | אימג'בנק GettyImages, Hans Peter Lottermoser

גם גלוך עצמו ניגש לעמדת הריאיונות בסיום, ואמר בצניעות: "חוויה מגניבה מבחינתי. מעולם לא כבשתי שלושער לפני כן, ואני שמח מאוד. השער השני שכבשתי היה ממש נחמד. עכשיו צריך להתרכז בליגת האלופות. אני מאמין בקבוצה, כי שיחקנו טוב גם במשחק הראשון, ואני מקווה שנוכל לעשות זאת".

גלוך שיקווה להעלות את זלצבורג לשלב הבא של מוקדמות האלופות השבוע נגד טוונטה, התייחס גם לקיץ שעבר עליו. "לייצג את מדינת ישראל באולימפיאדה היה כבוד גדול מבחינתי. עכשיו אני מתמקד במשימות שלי בזלצבורג. אנחנו רוצים לשחק כדורגל טוב, ולהמשיך בדיוק כפי ששיחקנו היום".

עוד באותו נושא: אוסקר גלוך, רד בול זלצבורג

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי