רפאלוב: "יש רצון לחזור לשנת פרישה ולסגור מעגל במכבי חיפה"

ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב | Gettyimages

חזרה לישראל ("יש לבטים"), אליפות עם בכר ("אין למכבי ת"א שחקנים שאי אפשר להכניע") והעבודה תחת רוני לוי ("מירר לי את החיים, אבל חישל אותי"). קשר אנטוורפן בראיון

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי שהביא לאנטוורפן את הגביע הבלגי והבקיע גם במחזור פתיחת עונת 2020/21, ליאור רפאלוב, אחד הליגיונרים המצליחים ביותר שיש לכדורגל הישראלי להציע, עלה היום (ראשון) לשידור בתכנית 'קטן ב-2' ברדיו חיפה והתייחס בין היתר גם לאפשרות שהוא יסיים את הקריירה במכבי חיפה.

"בשיא הכנות, תמיד יש לי את הלבטים האלה", הסביר רפאלוב בפתיחת דבריו. "אני רואה את עצמי משחק כדורגל לפחות עוד שלוש שנים, כי מבחינה פיזית אני מרגיש טוב. כדורגל הוא ענף דינמי וקשה לקבל החלטות קדימה, במיוחד בגיל שלי, אבל אני מכוון לשחק עוד שנתיים או שלוש. יש את הרצון לבוא לשנת פרישה בישראל ואפילו לא בתור כינור ראשון. לבוא לשנת פרישה במקום שגדלתי בו, לסגור מעגל עם מכבי חיפה. לבוא כדי לתרום מהניסיון שלי למערכת, גם מקצועית וגם מנטלית. יש לי לבטים, כי אני שוקל לפרוש כאן באנטוורפן או בברוז' ואחר כך להשתלב בתפקיד מקצועי. יש דיבור על זה, אני בקשר נהדר עם ההנהלה של שתי הקבוצות הבלגיות. לפעמים אני חושב לחזור ולסגור מעגל במכבי חיפה, אבל זה עדיין קצת רחוק".

צפו ברפאלוב מביא לאנטוורפן את הגביע

האם מכבי חיפה יכולה לקחת אליפות העונה: "הייתה קפיצת מדרגה די גדולה עם מרקו בלבול, הוא הביא את הקבוצה ממקום חמישי או שישי למקום השני, שזו בהחלט קפיצה. מכבי חיפה תמיד מכוונת לזכייה בתארים, אבל לזכות בתואר ישר, בלי תהליך, זה קצת יהיר מידי. בכדורגל אין הוקוס פוקוס, אתה צריך לעבור תהליך. עכשיו, אחרי העונה הזו, הקבוצה לדעתי ערוכה לזכות באליפות בעונה הקרובה. הם צריכים להביא שניים או שלושה שחקני חיזוק משמעותיים, זה מה שיעשה את ההבדל בין מקום שני לבין זכייה בתואר. מכבי תל אביב לא הייתה גדולה על הליגה בעונה שעברה, היא פשוט הייתה יותר יציבה ולכן היא זכתה. אין בסגל שלהם שחקנים שאי אפשר להכניע. עם ברק בכר שזכה בתארים ויש לו ניסיון, לשם צריך לכוון. בתקופה שלי, כשהיינו מפסידים משחק, למחרת זה היה כמו יום אבל. היום הפסד זה בשגרה. אין אנשים רעים בחדר ההלבשה ששונאים להפסיד, כך אני מרגיש מהטלוויזיה. אתה חייב בחדר ההלבשה כמה חבר'ה רעים, שתהיה להם מספק הרתעה, שלמילים שיוצאות להם מהפה יש הרתעה. בשביל לבנות קבוצה חזקה שזוכה בתארים, צריך חבר'ה כאלה בחדר ההלבשה".

רפאלוב התייחס לתקופה תחת רוני לוי במכבי חיפה: "בשיא הכנות, הוא מירר לי את החיים לא מעט, אבל גם לימד אותי המון כדורגל. הדבר הכי חשוב עבורי, הוא חישל אותי מאוד-מאוד-מאוד מבחינה מנטלית".

רוני לוי
רוני לוי | אריאל שלום

על חוזהו: "יש לי הסכם לעוד עונה אחת באנטוורפן. אנחנו במשא ומתן לגבי העונה שלאחריה, אבל אולי נחכה קצת עד שמועד ההעברות יסתיים ואז נשב בנחת ונקבל החלטה על הצד הטוב ביותר".

על איבן לקו, שהובל לעזיבתו בברוז' ומאמן אותו כיום באנטורפן: "הוא הגיע לפני חודשיים. לא חששתי האמת, כי היו לי פה שנתיים מעולות ואני בטוח שגם הוא וגם אני לא רצינו לחזור על אותה טעות שקרתה בברוז'. כולנו יודעים שזה לא מסיבות מקצועית שלא שותפתי בזמנו, עבר ביני לבינו חתול שחור ולא ארחיב על זה בתקשורת. אני שמח שעברנו את זה. מהרגע הראשון שהוא הגיע לאנטוורפן, הוא הסביר לי כמה אני חשוב ושהוא רוצה לבנות את הקבוצה סביבי. זה היה מאוד חשוב לי".

המעבר לאנטוורפן: "בעונה השביעית שלי בברוז' מיעטתי לשחק. החלטתי לעשות ירידת מדרגה כדי להראות שעדיין יש בי את הכוח והיכולת להנהיג ולהוביל, זה מה שהניע אותי. בדיעבד, זו הייתה בחירה מעולה עבורי. זה היה סוג של הימור, כי היו מספר פניות ממספר קבוצות פה בבלגיה. התהליך שנבנה באנטוורפן עם השחקנים שהגעו והכסף שהוזרם למועדון, זה מה שגם לי לבחור בו. בנוסף, יש לנו מספר חברים שחיים פה, אז גם בפן המשפחתי זה הכריע. אני שמח שהולך טוב. אנחנו קבוצת צמרת וכולם דופקים לנו חשבון. לזה רציתי להגיע".

עונה עשירית בבלגיה: "זה באמת מטורף. הזמן טס. אני לא מאמין שאני כבר עשר שנים פה. אני מרגיש פה כמו בבית. היה לנו שיקול אם להעביר את תקופת הקורונה בישראל, אבל החלטנו להישאר במקום שהכי נוח לנו ולילדים. זה מאתגר מאוד להיות עם הילדים רוב היום בבית. הייתה תקופה של שלושה חודשים שלא התאמנו. רוב הזמן היינו רק בבתים. לשמחתי, יש לי חצר די גדולה שהילדים יכולים לפרוק בה קצת אנרגיות".

ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב | KURT DESPLENTER/BELGA MAG/AFP via Getty Images

לחצו לכל החדשות, העדכונים, הסרטונים והנתונים של מכבי חיפה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי