זהבי שוחרר, השוטרים טוענים ש"גילה התנשאות"

עו"ד עדי כרמלי, ערן זהבי | אלוני מור

אחרי שנעצר, הכוכב שוחרר: "פחות צרות עין תועיל". על אף שהסרטון שהופץ מטיל ספק בהתנהגות השוטר, נחשף כי החלוץ התבטא בצורה מזלזלת כלפיו בתוך הבית עצמו ("אתה גוזר 10% מהדו"ח"). וגם: המחאה של אחיו

(גודל טקסט)

סיפור גדול התפוצץ היום (שישי), כאשר משטרת ישראל עצרה את ערן זהבי, כוכב נבחרת ישראל. השחקן נלקח לתחנת מסובים באור יהודה כשהוא מובל באזיקים, זאת לאחר שארגן מסיבה בבית בסביון, עד אשר התקבלו תלונות במשטרה על רעש חריג. זהבי, שמיוצג על ידי עורך הדין עדי כרמלי, "הפריע לשוטרים במילוי תפקידם, סירב להזדהות, קילל אותם ואף הפנה לעברם איומים" – כך נמסר בהודעת המשטרה. השוטרים הודיעו לו שהוא מעוכב, אך הוא התנגד ועל כן הוחלט לעצור אותו ולקחת אותו לחקירה.

לאחר מספר שעות בהן נחקר, זהבי שוחרר ואמר: "אהבת חינם ופחות צרות עין יועילו לכל עם ישראל". לפני ששוחרר ומעט אחרי שנעצר התפרסם סרטון של רגע המעצר, אותו כביכול הפיצו מקורבים לזהבי. החלוץ נצפה אומר להם בין השאר: "ארבעה שוטרים הגיעו על רעש. נגמרו האנסים והרוצחים? שים עליי אזיקים".

צפו בסרטון: רגע המעצר של זהבי

לכאורה, הסרטונים שהעלו מקורביו של זהבי מציגים תמונה לפיה יש ספק לגבי התנהגות השוטר. עם זאת, ממצלמות הגוף של השוטר עולה שבתוך הבית זהבי התבטא כלפי השוטרים בצורה מזלזלת. הוא קרא לאחד מהם 'סמרטוט' ואמר לו 'אתה גוזר 10% מהדו"ח' וכאמור, סירב להזדהות.

במשטרה בדקו את מצלמות הגוף של השוטרים ודוחים מכל וכל את הניסיונות להטיח בהם רפש. אגב, לבית הגיעו קודם כל שני שוטרים, ורק לאחר מכן בגלל ההתנהגות בה הם נתקלו הם הזמינו תגבור של שוטרים נוספים. אגב, מסתבר שזו לא הייתה הפעם הראשונה בשבועיים האחרונים בה המשטרה קיבלה מספר קריאות בתלונות לרעש מאותו הבית. באחד המקרים אף נרשם דו"ח לפני מספר ימים.

לאחר מכן, בחקירה עצמה, זהבי הזהיר את השוטרים כי יתראיין לתקשורת אחרי הפרשה. השוטרים הציגו בפניו את הסרטונים המדוברים ממצלמות הגוף, ולאחר מכן הוא התרכך והסכים שלא לדבר. השוטרים אף טוענים כי זהבי "גילה התנשאות" כשהגיעו לביתו לבקש להנמיך את הרעש, דבר שהיה פוגעני מבחינתם והם קיבלו ממנו תחושת זלזול. המשטרה כרגע לא מוכנה לפרסם את הסרטונים המדוברים, מה שמצביע על ההסדר שהם עשו עם השחקן.

עו"ד עדי כרמלי | אלוני מור

מי שהביע את מחאתו באינסטגרם על כל הפרשה הוא אבי זהבי, אחיו של ערן, אשר העלה תמונה בה התנוסס כיתוב המחאה "Celebs Lives Matter", הנגזר כמובן מתנועת המחאה הבינלאומית נגד אלימות משטרתית וגזענות ממוסדת כלפי שחורים – "Black Lives Matter"

הסטורי של אבי זהבי | אינסטגרם, צילום מסך

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי