פטר בוס מכיר להולנדים את זהבי: "סקורר גדול, יבקיע 25 שערים"

ערן זהבי
ערן זהבי | אתר הליגה הסינית

המאמן שהדריך את הכוכב במכבי ת"א דיבר לקראת מעברו לפ.ס.וו והחמיא: "טכניקה מטורפת, יש לו דברים שאי אפשר ללמוד. מזכיר את הונלטאר. הזהרתי את האוסטרים ממנו לפני המשחק מול נבחרת ישראל ובכל זאת כבש שלושער"

(גודל טקסט)

נראה שהמעבר של ערן זהבי לפ.ס.וו איינדהובן הוא רק עניין של זמן. אתמול (שישי) כוכב נבחרת ישראל התיר סופית את חוזהו בגוואנגז'ו ר.פ הסינית, הפך לשחקן חופשי, והוא צפוי בקרוב להגיע להולנד לקראת חתימה.

החלוץ בן ה-33 צפוי להרוויח בקבוצת הפאר ההולנדית כ-2.5 מיליון יורו לעונה, לא כולל בונוסים על הישגים עתידיים. בינתיים, במדינה מנסים ללמוד מי הוא השחקן שפ.ס.וו מוכנה לשלם לו משכורת כל כך גבוהה ביחס למה שהיא משלמת בדרך כלל (עתיד להפוך לבכיר המשתכרים במועדון). מי שעשה להם היכרות עם זהבי הוא לא אחר מאשר פטר בוס.

מאמן מכבי תל אביב לשעבר אימן את זהבי בימיו האחרונים בצהוב כחול. בוס, לימים מאמן אייאקס, דורטמונד ולברקוזן כיום, הדריך את האלופה בחצי השני של עונת 2015/16, עונה בסיומה גם הוא וגם הכוכב יצאו לדרכים חדשות.

פטר בוס
פטר בוס | Matthias Hangst/Getty Images

"זהבי הוא לא הכדורגלן הכי טוב שעבדתי איתו", אמר בוס לתקשורת ההולנדית. "הוא לא הכי מהיר, לא הכי גדול ולא הכי חזק פיזית, אבל הוא סקורר גדול, מכונת שערים. הטכניקה שלו מטורפת. הוא פועל כל כך מהר בתוך הרחבה. הוא תמיד בתנועה ויודע איפה לעמוד. אם כדור פוגע בקורה, הוא תמיד מגיע אחרי זה לרגליים שלו. אם זה קורה לך כל פעם, זה לא מזל – זו איכות. אלה דברים שאי אפשר ללמוד", החמיא המאמן.

"הוא מזכיר לי את קלאס יאן הונטלאר", השווה בוס בין זהבי לחלוץ ההולנדי הוותיק והמשיך: "קל לו לסיים. כשהוא בועט, זה כמעט תמיד למסגרת. לא עקבתי אחריו בארבע השנים האחרונות, אז אני לא יודע מה הרמה שלו בדיוק, אבל יש לו מספרים מדהימים בכל מקום, לא רק אצלי במכבי ת"א – אלא גם בסין ובנבחרת ישראל".

"יש אצלי שני שחקנים אוסטרים ששיחקו מול ישראל. אמרתי להם לפקוח עין על זהבי – ובכל זאת הוא כבש שלושער, כולל שני שערים מטורפים". המשיך בוס. "אם הוא ישותף בכל המשחקים בליגה ההולנדית, אני מאמין שהוא יכבוש 25 שערים".

קלאס יאן הונטלאר
קלאס יאן הונטלאר | Gettyimages

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי