עדן שמיר: "ציפיתי לקבל זימון לנבחרת ישראל"

עדן שמיר | סטנדרד ליאז'

ההשוואות לגלזר, לביא ופרץ ("הכי חשוב שאנשי המקצוע מעריכים אותי"), הגעגוע הביתה ("במיוחד עכשיו בתקופת החגים"), הרצון ללבוש את המדים הלאומיים ("חשבתי שמגיע לי") והמטרות לעונה: קשר סטנדרד ליאז' מדבר

קבוצות: סטנדרד ליאז'
(גודל טקסט)

לפני שמונה חודשים, די במפתיע, מצא את עצמו עדן שמיר מבצע קפיצת מדרגה משמעותית בקריירה. בסך הכל חצי שנה אחרי שחתם לארבע שנים בהפועל באר שבע, הגיעה סטנדרד ליאז' הבלגית בינואר 2020 וצירפה אותו בחוזה לשלוש שנים וחצי, כשהאדומים מבירת הנגב הכניסו קרוב לשני מיליון יורו.

תחילת הדרך שלו בבלגיה לא הייתה פשוטה, כי גם אם להוציא את השער העצמי שכבש בהופעת הבכורה שלו, מהר מאוד הליגה בבלגיה נעצרה בעקבות התפשטות הקורונה וכלל לא חודשה. כעת, רגע לאחר שעונת 2020/21 יצאה לדרך, שוחחנו עם שמיר בראיון מיוחד על החודשים ללא כדורגל, ההתאקלמות בבלגיה, המטרות לעונה (ליאז' במוקדמות הליגה האירופית ובמקום הרביעי בליגה אחרי שישה מחזורים) והרצון לייצג את ישראל.

עדן, לפני הכל. מה מצב הקורונה בבלגיה?

"כרגע המצב יציב, כבר במחזור האחרון הקהל חזר למגרשים ואמנם האיצטדיונים לא מלאים, אבל לאט לאט מתחילים להחזיר את האוהדים".

עדן שמיר
עדן שמיר | BRUNO FAHY/BELGA MAG/AFP via Getty Images

יש לך מאמן חדש העונה, פיליפ מונטנייה. מה הקשר שלך איתו? רואה בך כאחד השחקנים המובילים בקבוצה ?

"הקשר הוא קשר רגיל של שחקן ומאמן, אין משהו מיוחד. אני מאוד מכבד אותו ואני משתדל בכל הזדמנות להוכיח לו שמגיע לי לשחק. בסופו של דבר, הכל תלוי בי ואם אהיה טוב, אשחק".

מה המטרות שלך לעונה הקרובה?

"להשתלב ברוטציה ולנסות לתפוס מקום של קבע בהרכב, התחרות קשה מאוד, יש כאן שחקנים איכותיים מאוד וכל יום אני צריך להיות בגרסה הכי טובה שלי כדי שזה יקרה".

למה אתה מצפה מעצמך? מה תהיה עונה מוצלחת בשבילך?

"מבחינתי, עונה מוצלחת תהיה קודם כל ללא פציעות, שזה הדבר החשוב ביותר, וכמובן, כמו שאמרתי, להשתלב כמה שיותר בהרכב ולסיים במקומות 1-4".

התאכזבת כשלא הוזמנת לנבחרת?

"אפשר להגיד שציפיתי לקבל זימון. פתחתי בארבעה מתוך שישה משחקים של הקבוצה והרגשתי בכושר די טוב, אז כן, חשבתי שמגיע לי, אבל אני מכבד כל החלטה ומקווה שזה יקרה בפעם הבאה".

עדן שמיר
עדן שמיר | KURT DESPLENTER / Contributor

למה לדעתך אתה לא זוכה להערכה כמו דן גלזר, נטע לביא ודור פרץ?

"אני לא יודע להגיד למה בדיוק. אני חושב שאולי הקהל, המדיה וכל האתרים למיניהם ממעטים לסקר כי אולי לא הגעתי ממועדון גדול שעומד מאחוריו קהל שמשפיע (מלבד חצי עונה בבאר שבע, א.ש) על כל החשיפה. בלי שום קשר, השמות שהזכרת הם שחקנים מצוינים ומבחינתי כל עוד אנשי מקצוע ימשיכו להעריך אותי, זה הדבר העיקרי".

מתגעגע לישראל?

"כן, מתגעגע. עד היום הייתי כאן לבד כל התקופה וזה לא הדבר הכי נעים, אבל היום ברוך השם ארוסתי הגיעה. ובכל זאת אני מתגעגע למשפחה, במיוחד בתקופה הקרובה של החגים זה בהחלט יהיה חסר".

למרות שהעונה רק התחילה, אם היית צריך להמר, מי לדעתך תזכה באליפות העונה?

"אני חושב שמי שילכו עד הסוף יהיו מכבי חיפה ומכבי תל אביב. אין לי איזושהי פייבוריטית".

יוצא לך להיות בקשר עם רפאלוב?

"לא האמת שאני לא בקשר. לא יצא לנו לדבר או להיפגש".

ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב | YORICK JANSENS / Contributor

שרלואה פתחה את העונה בצורה מושלמת, אתם במקום השלישי. המטרה של ליאז' היא אליפות?

"המטרה של ליאז היא להיות בצמרת ולסיים במקום שמוביל לפליאוף העליון ולאירופה. הקבוצות בליגה מצוינות הרמה מאוד גבוהה, יהיה לא פשוט בכלל".

מה החלום שלך להמשך הקריירה? לאן היית רוצה להתקדם מליאז'?

"קודם כל להיות שחקן לגיטימי בליאז', שזאת לא משימה פשוטה. אני תמיד אוהב לסמן מטרות קרובות, אז אני מקווה לכבוש את המטרה הזאת ולאחר מכן להציב מטרה נוספת".

מה נאחל לך לשנה הקרובה?

קודם כל בריאות לכולם ושבעזרת השם נחזור לשגרה מלאה. וכמובן הצלחה לי ולקבוצה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי