בהולנד חקרו: הסיבה לפתיחת העונה האיומה של זהבי

פ.ס.וו העפילה אחרי ניצחון על גרנאדה, אך הישראלי שוב לא כבש וב"פוטבאל" תהו ("ערן הפך לחלוץ גרוע תוך כמה חודשים?"), בדקו את הישראלי מבחינה סטטיסטית והגיעו למספר מסקנות מעניינות

(גודל טקסט)

ערן זהבי העפיל אתמול (חמישי) עם פ.ס.וו איינדהובן לסיבוב הנוקאאוט הראשון של הליגה האירופית, אחרי שהקבוצה ההולנדית גברה 0:1 על גרנאדה בדרך לשלב הבא. גם אמש כוכב נבחרת ישראל לא הצליח למצוא את הרשת, והפעם הוא גם לא עלה בהרכב, אלא נכנס כמחליף בדקה ה-38 על חשבונו של נוני מדואקה שנפצע. לאחר מכן, זהבי נפצע בעצמו ונאלץ להתחלף בדקה ה-88.

על פי דבריו של המאמן רוג'ר שמידט, זהבי לא סובל מפציעה חמורה כלשהי והגרמני סיפר שהוא יידע רק במהלך היום מה מצבו בדיוק, בתקווה לבשורות טובות גם מהחלוץ הישראלי בן ה-33 וגם ממדואקה האנגלי בן ה-18. בינתיים, אחד העיתונאים הבכירים בהולנד הקדיש לזהבי כתבת מעמיקה הבוקר ב"פוטבאל" וניסה לחקור מבחינה סטטיסטית את הישראלי: "עבור ערן זהבי, ההעפלה לשלב הבא הייתה סיום נעים לערב נורא, בו הוא רק מילא תפקיד משנה בערב החשוב ביותר עבור פ.ס.וו עד כה העונה".

"ביחס לכל מי שהשתתף במשחק יותר ממחצית, לחלוץ הישראלי היו הכי פחות נגיעות בכדור והוא גם נפצע בסוף. העובדה שאיינדהובן העפילה לסיבוב הנוקאאוט יכוה לגרום לו לחייך, אבל המשחק שלו לא יכול לספק אותו". אגב, בתקשורת ההולנדית שאלו את רוג'ר שמידט, המאמן, בטרם החל המשחק מול גרנאדה, מדוע זהבי התחיל על הספסל. ההסבר שלו היה: "הוא יכל למלא תפקיד חשוב במשחק, אבל שיחק בהרכב שלושה משחקים ברציפות ואני חושב שיהיה טוב שהוא ייכנס למשחק מאוחר יותר. אני מצפה למשחק קשה, אז טוב שיש חלוץ מנוסה כמוהו על הספסל".

ערו זהבי | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

בכתבה הציגו את המספרים האדירים של זהבי בתקופתו במכבי תל אביב ובגוואנגז'ו ר.פ וציינו שעד כה הוא כבש רק שער ליגה אחד בפ.ס.וו, וגם הוא מפנדל. "האם זהבי הפך לחלוץ הרבה יותר גרוע תוך כמה חודשים?האם היריבים שמולו הרבה יותר חזקים מאלו שהיו לו בישראל ובסין? ההבדלים בין העונה למה שהוא עשה בשנים הקודמות משמעותיים".

בהולנד ניסו להוכיח דבר מעניין והשוו בין זהבי לשחקני התקפה מובילים בהולנד מבחינה סטטיסטית בשנים האחרונות. הם השוו כמה בעיטות לשער כל אחד בעט, כמה מהם למסגרת, Xg (שערים צפויים למשחק לפי איכות מצבים) וגולים. בכתבה מצאו כי זהבי השיג ממוצע שערים גבוה, אך 'מספר השערים הצפויים' שלו היה גבוה הרבה יותר.

המסקנה אותה ניסו להוכיח: "זהבי הגיע לעיתים קרובות למצב הבקעה מבטיח מאוד, אך גם טיפל במצבים האלה בצורה מגוחכת. אם משווים את הסטטיסטיקה שלו בגוואנגז'ו לחודשים האחרונים בפ.ס.וו, רואים שמספר השערים הצפויים שלו לא ירד בצורה חדה במיוחד. המשמעות היא שהוא לא איבד את יכולת ההגעה למצבים מאז שהגיע להולנד, אך נראה שהוא מפספס את החדות העונה".

ערן זהבי פצוע | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

בנוסף, בכתבה הזכירו את דיא סבע וטענו שזהבי התרגל לשחק כחלוץ יחיד ומתקשה לשחק עם חלוץ נוסף באיינדהובן. "בשנים האחרונות הוא היה רגיל לשחק כחלוץ בודד, וגם כאשר גוונגז'ו שיחקה בשני חלוצים, שיחק לצדו בן ארצו דיא סבע, שהוא במקור קשר התקפי ולכן זה הפך את זהבי לחלוץ העמוק יותר. יש הרבה מקרים שזהבי פשוט לא נמצא באיזור הפנדל ובעומק הרחבה, כי דוניל מאלן הולך לשם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי