שער ניצחון לאליאל פרץ מול זלצבורג, דסה חזר והימם את פיינורד

אליאל פרץ חוגג | הטוויטר הרשמי של וולפסברגר

הקשר עלה מספסל וולפסברגר וקבע 2:3 מהמם (79). מגן ויטסה החלים מקורונה ורשם הופעה מוצלחת מול הקבוצה מרוטרדם. ללא אלחמיד וביטון: סלטיק זכתה בגביע בתום דרמה. רפאלוב כבש נגד ואסלנד בוורן, נפצע והוחלף

(גודל טקסט)

אחרי שנעדר בשני משחקי הליגה האחרונים בעקבות קורונה וצפה מהצד בחבריו מאבדים נקודות מול פורטונה סיטארד וזוולה בהתאמה, אלי דסה שב היום (ראשון) להרכב ויטסה ארנהיים והשלים 90 דקות מוצלחות מאוד ב-0:1 הגדול על פיינורד במסגרת המחזור ה-13 בליגה ההולנדית.

מי שהכריע את ההתמודדות הוא אוסאמה דארפאלו האלג'יראי (40), שדחק מקרוב פנימה, מצא את הרשת משחק שלישי ברציפות והעלה את מאזנו העונה בליגה לשישה שערים. פיינורד הפעילה מכבש על השער של ויטסה במחצית השניה, אך הרבתה להחמיץ ממצבים קורצים ובסיום קבוצתו של מגן נבחרת ישראל הנחילה לחבורה של דיק אדבוקאט הפסד בכורה העונה בליגה וראשון מזה 26 משחקים.

צפו בניצחון ויטסה

בעקבות הניצחון, ויטסה פתחה מפיינורד פער של שלוש נקודות, התבססה במקום השלישי בטבלה ונצמדה למוליכות, אייאקס ופ.ס.וו איינדהובן. ברביעי, דסה וחבריו יתארחו אצל אלקמאר ויקוו לצאת לפגרת החורף עם ניצחון נוסף. הקבוצה מרוטרדם, שנוצחה כאמור לראשונה במסגרת הליגה בשנת 2020, תקווה להתאושש במשחק ביתי מול הירנביין.

לירוי פר, אלי דסה | Soccrates Images / Contributor

עוד בהולנד, אחרי ה-4:5 המשוגע על אוטרכרט במחזור שעבר, האלופה אייאקס גברה 2:4 בחוץ על דן האג והתבססה בפסגה עם שלוש נקודות יתרון על פני פ.ס.וו וארבע על פני ויטסה. הקבוצה מאמסטרדם הבקיעה רביעייה ב-12 דקות במהלך המחצית הראשונה, הורידה הילוך ואפשרה למארחת לכבוש פעמיים במחצית השנייה בדרך ל"הפסד מכובד". עילאי אלמקייס נותר מחוץ לסגל של המארחת, שנשארה מתחת לקו האדום עם שבע נקודות בלבד.

צפו: אייאקס ניצחה, אקס מכבי חיפה כבש

באוסטריה, אליאל פרץ ו-וולפסברגר הדהימו את רד בול זלצבורג האלופה עם 2:3 ענק בחוץ במשחק שנערך במסגרת המחזור ה-12, כשאת שער הניצחון כבש בבעיטה מדויקת מקרוב הקשר הישראלי שעלה מהספסל בדקה ה-65 והכריע את ההתמודדות כעבור 14 דקות עם הרביעי שלו העונה בליגה. קבוצתו רשמה ניצחון רביעי בכל המסגרות וזינקה למקום השישי בטבלה עם 16 נקודות ומשחק חסר. מנגד, החבורה של ג'סי מרש רשמה הפסד ליגה שלישי העונה והיא עדיין מובילה את הטבלה עם נקודה יתרון על פני שטורם גראץ, לה משחק חסר.

בסקוטלנד, סלטיק הוכתרה למחזיקת הגביע לעונת 2019/20, מפעל שכזכור הופסק בגלל הקורונה וחודש העונה. החבורה של ניל לנון איבדה פעמיים יתרון מול הארטס וסיימה סופר דרמטי ב-3:3 בתום 120 דקות נהדרות, אך ניצחה 3:4 בדו קרב פנדלים וזכתה בתואר השני בחשיבותו בפעם ה-40 בתולדותיה.

ריאן כריסטי (19) ואודסון אדוארד (פנדל, 29) העניקו יתרון כפול, ליאם בויס (48) וסטפן קינגסלי (67) היממו את וכפו הארכה, לי גריפית'ס שנכנס בדקה ה-97 החזיר את היתרון (105), אבל ג'וש ג'נלי איזן (111) ושלח את הקבוצות לדו קרב מהנקודה הלבנה שכאמור הסתיים בניצחון האלופה.

חאתם עבד אלחמיד, שעשוי לעזוב בקרוב ולחזור לשחק בישראל, נותר מחוץ לסגל של סלטיק. לעומתו, ניר ביטון נשאר על הספסל ובסיום חגג עם חבריו את התואר ה-16 שלו במועדון.

בבלגיה, ליאור רפאלוב וקבוצתו אנטוורפן התארחו אצל ואסלנד-בוורן וקטעו רצף של שלושה הפסדים עם ניצחון 0:3. הקשר הישראלי כבש את השער הראשון בדקה ה-25, אך רבע שעה לאחר מכן מתח את שריר הירך האחורי והוחלף.

בטורקיה, איסמעיל ריאן השלים 76 דקות במדי אדאנספור, אשר הפסידה 1:0 לאומרנייספור במסגרת הליגה השנייה. שער הניצחון הגיע לאחר שהישראלי ירד מכר הדשא. באוסטריה, אלון תורג'מן ישב על הספסל של אוסטריה וינה במשך 90 דקת, קבוצתו סיימה ב-1:1 נגד לאסק. דור ג'אן הפצוע לא נכלל בסגל ב-1:1 של פאסוס קבוצתו נגד בואבישטה. בבלגיה, סטנדרד ליאז' הפסידה 1:0 למוסקרון, עדן שמיר לא נכלל בסגל למשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי