אגדה אמיתית: ליאור רפאלוב שחקן השנה בבלגיה

ליאור רפאלוב | David Hagemann/Isosport/MB Media/Getty Images

הישג מדהים לקשר הישראלי בן ה-34. בעונתו העשירית בבלגיה, הוא קטף את פרס "נעל הזהב" היוקרתי המוענק בסוף כל שנה קלנדרית: "עשה דברים פנומנליים, עבורו קונים כרטיס למשחק"

(גודל טקסט)

הישג מדהים לליאור רפאלוב. הקשר הישראלי, בגיל 34, הוכרז הערב (רביעי) כשחקן השנה בבלגיה וזכה לראשונה בקריירה הארוכה שלו במדינה בתואר "נעל הזהב". זהו תואר אישי אשר מחולק בכל שנה בבלגיה לשחקן הטוב ביותר בתום שנה קלנדרית – ורפאלוב היה הטוב ביותר ב-2020. התמודדו על התואר בסך הכל 15 שחקנים, והישראלי בטופ, ושוב נתן כבוד עצום לכדורגל הישראלי.

רפאלוב כבר זכה בעבר בתואר כדורגלן העונה, בעונת 2014/15 אך לא בפרס הרשמי של התחרות המוענק בסוף כל שנה קלנדרית כאמור, אלא במשאל באתר בלגי. את תואר "נעל הזהב" בוחרים עיתונאי ספורט, חברה הנהלת ההתאחדות הבלגית שופטים וגם זוכי העבר של הפרס.

בבלגיה הקדישו כתבה ארוכה לרפאלוב ורשמו: "רפאלוב ונעל הזהב – לא סיפור אהבה". הקשר בן ה-34 נמצא בעונתו העשירית בבלגיה, תמיד היה מהכדורגלנים המובילים בליגה, אך מעולם לא הגיע למקום גבוה יותר מהמקום השמיני. גם אחרי השנה הטובה ביותר שלו בקלאב ברוז', ב-2015, בה הוא כבש 16 פעמים ובישל עוד 14, הוא הגיע רק למקום ה-12. מי שכן זכתה להכרה היא דווקא אשתו, גל רפאלוב, אשר זכתה בטקס בתואר אשת הכדורגלן היפה ביותר בינואר 2014.

ליאור רפאלוב | YORICK JANSENS/BELGA MAG/AFP via Getty Images

עוד לפני הזכייה, פרשנים בבלגיה החמיאו לרפאלוב לקראת הטקס ובחרו בו כאיש הראוי ביותר לזכות בתואר הנחשק. פטר ואנדנבמפט, פרשן 'פורזה', אמר: "מה שרפאלוב השיג ב-2020 הוא פנומנלי. הוא היה האיש שאחראי על שני המשחקים הכי דמיוניים של אנטוורפן השנה עם שערי ניצחון – מול טוטנהאם בליגה האירופית ובגמר הגביע. בגמר הגביע ליאור החזיר את אנטוורפן למפה כמועדון והעניק לה כרטיס לשחק באירופה".

"רפאלוב המציא את עצמו מחדש כשחקן באנטוורפן", המשיך ואנדנבמפט. "בעונה שעברה הוא התאים את עצמו לכדורגל המיוחד של המאמן לאסלו בולוני. תחת איבן לקו, שהגיע אחריו, הוא שינה את מנטליות המשחק שלו. כוכב מבוסס שעשה דברים משנה את אבולוציית המשחק שלו בגיל מתקדם – זה דבר פנטסטי".

כדורגלן העבר, גרט ורהיין, ניתח: "רפאלוב הראה אופי אחרי שעזב קלאב ברוז'. הוא עושה את ההבדל עבור אנטוורפן במשחקים גדולים כמו בגמר הגביע ומול טוטנהאם ונשאר שחקן כדורגל נהדר. עבור שחקן כזה אתה קונה כרטיס ומגיע לאצטדיון. גם כפרשן אתה נהנה מזה. מאוד כיף לראות אותו משחק".

ליאור רפאלוב | Peter De Voecht / Photonews via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי