זהבי הצטיין, דסה בישל: 1:3 גדול לפ.ס.וו על ויטסה

אחרי הצמד בליגה האירופית, חלוץ נבחרת ישראל רשם ניצחון מתוק נגד חברו כאשר בישל בעצמו למאלן והוסיף עקב מדהים, גצה כבש שני שערים מהירים (86, 88) וניצח את המשחק. המגן מסר לברויה בפתיחה (4)

(גודל טקסט)

חלום האליפות של פ.ס.וו איינדהובן וערן זהבי עדיין בחיים. חלוץ נבחרת ישראל וקבוצתו רשמו הערב (ראשון) ניצחון 1:3 גדול בקרב הצמרת נגד ויטסה של אלי דסה. מריו גצה כבש צמד לקראת הסיום אשר הכריע את ההתמודדות, זהבי סיפק לפני כן בישול ומסירת עקב מרהיבה.

הליגיונר שבלט על כר הדשא בפתיחת הדרבי הישראלי בהולנד היה דווקא דסה, שכבר אחרי ארבע דקות של משחק סיפק בישול חמישי העונה בליגה וסידר לארמנדו ברויה שער מהיר. ויטסה, שהגיעה למשחק אחרי רצף תוצאות שליליות בליגה, הייתה עדיפה יותר במהלך המחצית הראשונה, בה פ.ס.וו לא הציגה את היכולת המוכרת בשל ההרכב החסר בו עלתה.

סיפור המשחק השתנה לאחר שהקבוצות חזרו מחדרי ההלבשה. גצה, דוניל מאלן וראיין תומאס נכנסו לכר הדשא, פ.ס.וו החלה לשחק כדורגל הרבה יותר טוב, ובדקה ה-66 זהבי הצליח לבשל למאלן את שער השוויון במשחק.

ערן זהבי חוגג עם מריו גצה | Photo Pestige/Soccrates/Getty Images

בדקה ה-86 הגיע הרגע המרגש של גצה, שהשלים את המהפך בהתמודדות וחגג שער ראשון מאז ה-6 בדצמבר. החגיגה של הגרמני הפכה כפולה כאשר הוא התכבד בשער שני בתוך 120 שניות, זאת לאחר שזהבי סיפק עוד רגע גאוני והשאיר את מאלן לבד מול השער במסירת עקב מבריקה. החלוץ הצעיר גלגל לאלוף העולם לשעבר, אשר חתם את החגיגה הגדולה בסיום.

כעת, פ.ס.וו רחוקה רק שלוש נקודות ממוליכת הטבלה אייאקס, אותה היא תפגוש בעוד שבוע בדיוק. מנגד, ויטסה ודסה איבדו הרבה גובה ורחוקים כבר 11 נקודות מהפסגה.

מהלך המשחק

דקה 4, 0:1 לוויטסה! מהלך נפלא של האורחת הסתיים בבישול גדול של דסה לארמנדו ברויה הארמני, שהכניע את יאסין אמבוגו ללא בעיות.

אלי דסה
דסה. בישול נהדר בפתיחה למגן הישראלי | Soccrates Images / Contributor
זהבי ופ.ס.וו נקלעו לפיגור מוקדם | Photo Pestige/Soccrates/Getty Images

דקה 29, כמעט 0:2 לוויטסה! פבלו רוסאריו טעה בגדול בהגנה, איבד את הכדור לברויה שעבר את אמבוגו ומול הרשת החשופה בעט לקורה.

דקה 32, איום ראשון של זהבי: החלוץ הישראלי קיבל את הכדור בתוך הרחבה לאחר טעות בהגנת ויטסה ושיגר בעיטה חזקה שנעצרה אצל השוער רמקו פאסביר.

זהבי. ניסה להבקיע אחרי טעות בהגנה של ויטסה | ANP Sport via Getty Images
זהבי. החלוץ נחוש לאזן את התוצאה | ANP Sport via Getty Images

דקה 38, החמצה משולשת של ויטסה! ברויה הוכשל ליד הרחבה על ידי אריק גוטיירס וחשב שמגיע לו פנדל. לאחר בדיקת VAR ארוכה, השופט ביורן קויפרס שרק לכדור חופשי על קו ה-16. אוסמה טנאן בעט כדור אדיר וסחט הצלה גדולה מאמבוגו, מיד לאחר מכן טנאן הגיע למצב נוסף ובעט לעמוד. לואי אופנדה קיבל הזדמנות בכדור חוזר נוסף ובעט מעל המשקוף מקרוב.

אמבוגו סיפק הצלה גדולה | ANP Sport via Getty Images

דקה 60, איום מסוכן של זהבי: הישראלי קיבל את הכדור ברחבה מדנזל דאמפריס ברחבה ושחרר בעיטה חדה לעבר השער, הבלם ריצ'דלי בזואר גלש בזמן ומנע שער בטוח.

דקה 66, פ.ס.וו חזרה ל-1:1! המאמן רוג'ר שמידט העלה מהספסל את כל הכלים ההתקפיים שלו ומהר מאוד חגג שוויון במשחק לאחר שזהבי ביצע סיבוב גדול ובישל לדוניל מאלן את שער השוויון.

מאלן מול דסה ברגע כיבוש השער | Photo Pestige/Soccrates/Getty Images
המחליף החזיר את פ.ס.וו למשחק | Photo Pestige/Soccrates/Getty Images
זהבי חוגג עם מאלן. פ.ס.וו בדרך למהפך? | ANP Sport via Getty Images

דקה 86, 1:2 לפ.ס.וו! המארחת השלימה מהפך בבית כאשר מאלן בישל למריו גצה את שערו הראשון מאז חודש דצמבר.

דקה 88, 1:3 לפ.ס.וו! מסירת עקב מרהיבה של זהבי השאירה את מאלן מול פאסביר, החלוץ העציר מסר לגצה שהשלים צמד מהיר במשחק מול הרשת החשופה.

מריו גצה חוגג | Photo Pestige/Soccrates/Getty Images
ערן זהבי חוגג עם שחקני פ.ס.וו | Photo Pestige/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי