"לא נותרה לשוער ברירה אלא למחוא כפיים לערן זהבי על הביצוע"

הכדור החופשי שסובב הישראלי במשחק העונה נגד אייאקס זכה לשבחים מחלוץ העבר פייר ואן הוידונק, גם יאנסו החמיא: "פתיחת העונה שלו לא הייתה טובה, אבל הוא הפך לשחקן המרכזי של פ.ס.וו"

(גודל טקסט)

לא ייאמן שזה שוב קרה לערן זהבי ולפ.ס.וו איינדהובן. בסיבוב הראשון של הליגה ההולנדית, החלוץ הבקיע צמד נגד אייאקס והמוליכה חזרה מפיגור כפול ל-2:2. ביום חמישי, לפני שלושה ימים, השלים זהבי ארבעה שערים במפגש השני נגד אולימפיאקוס, אבל היוונים כבשו בדקה ה-89 והדיחו את ההולנדים מהליגה האירופית. אתמול (ראשון) התייצבה פ.ס.וו למשחק העונה בהולנד והוליכה 0:1 משער יפהפה של זהבי בכדור חופשי, אבל שתי דקות בתוך תוספת הזמן הצליחה אייאקס לסחוט פנדל ודושאן טאדיץ' איזן מהנקודה הלבנה.

עבור פ.ס.וו מדובר במכה אנושה, מכיוון שניצחון על אייאקס היה מצמק את הפער ביניהן לשלוש נקודות בלבד ואולי פותח מחדש את מאבק האליפות. בעקבות חלוקת הנקודות, אייאקס שמרה על יתרון שש נקודות בפסגה ולה גם משחק חסר ביד, כך שהיא בהחלט צפויה להשיב לעצמה את תואר האליפות אחרי שבשנה שעברה העונה הופסקה בעיצומה בעקבות התפרצות נגיף קורונה.

בבוקר שאחרי ה-1:1 באיינדהובן, בתקשורת ההולנדית עסקו בעיקר בעצמות שפרץ בין טאדיץ' לקפטן המקומי דנזל דמפריס. לאור המהומות, לאחר המשחק המתינו אוהדים של פ.ס.וו לשחקני אייאקס, הקניטו אותם ומטבע אף הושלך על הכוכב הסרבי של אייאקס ופגע בראשו.

מי שכן התייחס בקצרה למשחק הוא פייר ואן הוידונק, חלוץ העבר שהחמיא לישראלי על הביצוע לפני ההפסקה: "החומה הייתה טובה, חמישה שחקנים ניסו לעצור את זהבי, אבל הבעיה הייתה שהשחקנים לא עמדו בסדר הנכון – השחקן השלישי משמאל היה סבסטיאן האלר שהוא הכי גבוה, אבל הכדור אף פעם לא עובר שם. הכדור שבעט זהבי עבר דווקא מעל השחקנים הנמוכים יותר ומאוד אהבתי את זה. בכלל, זה היה כדור מהיר וזה מה שעשה את ההבדל. גם נגד אולימפיאקוס ראיתי את זהבי בועט ככה. השוער מארטן סטקלנבורח לא הימר וזו הייתה ההחלטה הנכונה, לא נותרה לו ברירה אלא למחוא כפיים לזהבי ולברך אותו על עבודה טובה".

לערן זהבי, שנבחר למצטיין המשחק נגד אייאקס, יש כבר 10 שערים מאז פגרת החורף ואם משווים את זה לחודשי הפתיחה שלו בפ.ס.וו, אז הוא הבקיע 3 בלבד. זה גם היה שער שלישי שלו העונה בכדור חופשי והישראלי זכה לשבחים, סוג של, גם מהפרשן ושחקן העבר תיאו יאנסן: "ערן זהבי הוא שחקן ההתקפה המרכזי של פ.ס.וו כרגע, אחרי פתיחת עונה לא פשוטה בכלל. דוניל מאלן מחפש את השער כל הזמן ומקבל החלטות לא טובות. זהבי אנוכי קצת, אבל כך גם מאלן לאחרונה – אולי בגלל שערן זהבי גם לא מוסר לו".

מאלן חוגג עם זהבי | Prestige/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי