ממוצע טוב משל ערן זהבי: סקוטלנד מתאהבת בגיא מלמד

גיא מלמד | Craig Foy/SNS Group via Getty Images

חלוץ סט. ג'ונסטון השלים מבצע אישי מרהיב וזכה להשוואות להולנדי האגדי דניס ברגקאמפ, אבל מה שמרשים הרבה יותר הוא קצב השערים שלו מאז עזב את ישראל

(גודל טקסט)

סקוטלנד מתאהבת בגיא מלמד. החלוץ הישראלי אמנם עדיין לא הצליח להתבסס כשחקן הרכב בסט. ג'ונסטון, אבל עונת הבכורה שלו בפרמיירשיפ הסקוטית בהחלט הולכת ומסתמנת בתור הצלחה מסחררת. אתמול (רביעי) כבש הישראלי את שערו החמישי העונה, כשבדקה ה-87 הציל את קבוצתו מהפסד ב-1:1 נגד נועלת הטבלה המילטון והעלה את מאזנו לשלושה שערים בשני המשחקים האחרונים.

מלמד כידוע לא שותף בגמר גביע הליגה בו זכתה קבוצתו ביום ראשון ומאמנו אישר שהמערך פוגע בו ושבכל פעם שהוא יבחר לשחק עם שני חלוצים אז מלמד ייהנה מכך, אבל אחרי שכבש שער מרהיב אתמול והוכיח שהוא במומנטום נהדר, בהחלט ייתכן שיהיה קשה להוציא אותו מההרכב.

אוהדי סט. ג'ונסטון התלהבו מהביצוע של מלמד – לא פחות מהעובדה שהכדור פגש את הרשת, הם התמוגגו מעצירת הכדור שלו בדרך לשוויון. "מלמד חסר מזל, הוא צריך להיות שחקן הרכב והגיע לו לשחק בגמר", כתבו אוהדים ברשתות החברתיות והגדיל לעשות העמוד "FoodTravelFootball" שהעלה את השער של הישראלי לצד הכיתוב: "נחמד לראות שדניס ברגקאמפ מככב בסט. ג'ונסטון", לאור הביצוע המופלא שהזכיר את ימי השיא של ההולנדי האגדי. בכלל, עצירת הכדור של מלמד זכתה לשלל מחמאות מכלי התקשורת ומאוהדים רבים במדינה, מהלך שללא ספק יהיה מועמד לאחד משערי העונה.

בכלל, לגיא מלמד יש חמישה שערים ב-12 משחקי ליגה בהם שותף – אבל כולם הובקעו בשבעת משחקיו האחרונים. למלמד יש 576 דקות בליגה הסקוטית והמשמעות היא שהוא כובש בממוצע כל 115.2 דקות, אבל אם מוסיפים למאזן גם את שלושת הבישולים שלו זה כבר הופך לשער או בישול כל 72 דקות בממוצע – מה שהופך אותו ללגיונר המוצלח ביותר מבחינה זו. הבא בתור אחריו הוא ערן זהבי שבליגה ההולנדית כבש שבעה ובישל שלושה על פני 1255 ב-16 הופעות, ממוצע של שער או בישול כל 125.5 דקות.

מאמנו של מלמד, קאלום דוידסון החמיא: "עצירת הכדור שלו והסיומת היו אדירות, אבל זה משהו שידענו שהוא מסוגל לעשות. הוא כל המשחק היה מסוכן. לא קל לו כאן, אבל יש לו אופי מצוין והוא הוכיח את זה גם הפעם. אני שוב מרוצה ממנו מאוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי