סולומון ושחטאר הפסידו ואיבדו את האליפות, שערים לנאתכו ולשהר

מנור סולומון | Ahmad Mora/DeFodi Images via Getty Images

הכתומים איבדו את אליפות אוקראינה לדינמו קייב, שהבטיחה זכייה ראשונה מאז 2016. קפטן הנבחרת הגיע ל-10 שערי ליגה העונה בסרביה, חלוץ אפואל ניקוסיה שוב כבש

(גודל טקסט)

כמה מהליגיונרים הבכירים של הכדורגל הישראלי שיחקו היום (ראשון) במדי הקבוצות שלהם ברחבי אירופה. מי שבוודאי ירצה לשכוח את סוף השבוע האחרון הוא מנור סולומון. הקשר הישראלי פתח בהרכב והשלים 90 דקות במדי שחטאר דונייצק, אך הכתומים הפסידו בחוץ 2:0 לאולכסנדריה ואיבדו סיכוי לזכות בליגה האוקראינית.

הזוכה בתואר היא דינמו קייב, שגברה 0:5 על אינוהלטס. עבור הקבוצה מהבירה, מדובר בזכייה ראשונה בתואר מאז 2016. מאמנה, מירצ'אה לוצ'סקו, אימן בעבר את שחטאר דונייצק והוביל אותה ללא פחות משמונה אליפויות, וכעת הוא רושם זכייה גם עם היריבה המרה.

עוד באוקראינה, ג'ואל אבו חנא השלים 90 דקות במדי זוריה. הקבוצה גברה 1:2 על אולימפיק דונייצק ופתחה פער במקום השלישי בטבלה.

בן שהר חוגג | צילום מסך

בקפריסין, בן שהר כבש עבור אפואל ניקוסיה שער יתרון כבר בדקה הרביעית, אך קבוצתו הסתפקה ב-1:1 מול אכנאס. עבור החלוץ, מדובר בשער שישי העונה בליגה, אך אפואל רושמת עונה מאכזבת, והיא נמצאת בפלייאוף התחתון אחרי שנים רבות של מאבקי אליפות והופעות במפעלים האירופיים.

שחקן נוסף שמצא את הרשת אתמול הוא ביברס נאתכו, שהגיע ל-10 שערים העונה בליגה הסרבית בזכות פנדל מדוייק בדקה ה-88 שהעניק לפרטיזן בלגרד 1:2 על סובוטיקה. זו הפעם הראשונה שהוא מגיע למספר דו ספרתי של שערי ליגה בעונה מאז 2014/15, עונת השיא שלו בצסק"א מוסקבה הרוסית.

בסקוטלנד, גיא מלמד שיחק 58 דקות וסייע לקבוצתו סט. ג'ונסטון להדיח מהגביע את האלופה ריינג'רס. הישראלי הוחלף ב-0:0 ובדקה ה-117 נכבש השער הראשון, דווקא לזכות קבוצתו של סטיבן ג'רארד. חבריו של הישראלי השוו בדקה ה-120 וניצחו בפנדלים בדרך לחצי הגמר.

גיא מלמד | Rob Casey/SNS Group via Getty Images)

בהולנד, אלי דסה נעדר ממשחקה של ויטסה לאחר שנפצע בגמר הגביע נגד אייאקס בשבוע שעבר. ללא המגן הימני, קבוצתו שמרה על המקום הרביעי לאחר 0:0 בחוץ עם פיינורד החמישית. ליגיונר נוסף שנותר מחוץ לסגל בעקבות פציעה הוא אליאל פרץ. בלעדיו, וולפסברגר האוסטרית הפסידה בביתה 2:1 למוליכה זלצבורג במסגרת הפלייאוף העליון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי