הליגה האוסטרלית תעניש? בוולינגטון מגיבים לחגיגה של חמד

תומר חמד | Darrian Traynor/Getty Images

אחרי שכבש צמד וחגג עם דגל וכיפה, המנהל המקצועי התייחס: "הוא גאה בישראל ומביע סולידריות, אך צריכים להיות רגישים כלפי שני הצדדים. חושב שהליגה תבקש הסברים". וגם: הקבוצה תשוב לשחק במגרש הביתי

(גודל טקסט)

יממה לאחר שחגג את הצמד במדי וולינגטון פיניקס עם דגל ישראל, כיפה, וקריאת "שמע ישראל", תומר חמד היה נושא השיחה המרכזי לאחר המשחק. המנהל המקצועי של הקבוצה, דייויד רום, התייחס לחגיגה של החלוץ הישראלי: "אנחנו מכבדים את הזכות של אנשים להביע את עצמם, אך באותו הזמן אנו צריכים להיות רגישים לגבי מה שקורה במזרח התיכון".

"הוא גאה במדינה שלו, ובתור ישראלי בחו"ל הוא מנסה להביע סולידריות, אך אני חושב שאנחנו צריכים להסתכל על כך שמתרחשת טרגדיה אנושית אמתית בחלק הזה של העולם. אנחנו צריכים להיות רגישים כלפי שני הצדדים. עם זאת, דום אינו מצפה שהקבוצה או השחקן ייענשו באיזשהו אופן: "כבר דיברנו עם תומר ובימים הקרובים נראה איך אנחנו מגיבים לאירוע. אני יודע שכשהוא חוגג כך, הוא מתפלל למען השלום. הוא לא רואה בחגיגה הזו משהו פוגעני. אני לא מצפה לעונש, אך אני חושב שהנהלת הליגה תבקש הסברים".

מאמן הקבוצה, אופוק טאלאי, טען כי לא ראה את החגיגה של הישראלי בזמן אמת, אך אמר שהוא "בטוח שהקבוצה תסתכל על המקרה, וכך תעשה גם הנהלת הליגה. בסופו של דבר, אני לא יכול לשלוט במה שהשחקנים עושים כשהם על הדשא".

תומר חמד | Darrian Traynor/Getty Images

כזכור, הקבוצה סיימה ב-2:2 במשחק החוץ נגד מלבורן סיטי. חמד כבש את שערו השני במשחק בדקה ה-88 וקבע חלוקת נקודות. החלוץ הישראלי, שמשחק בקבוצה היחידה מניו זילנד בליגה, הקדיש את המחווה בסיום המשחק למדינת ישראל: "המשחק הזה מוקדש לך מדינה יקרה שלי. הלב שלי אתכם. שיחזור השקט במהרה, אמן".

בשורה נוספת מבחינת הקבוצה של חמד, היא שכעת וולינגטון תשוב לשחק בניו זילנד. בעקבות מגבלות הקורונה בין שתי המדינות, הצהובים-שחורים נאלצו לארח את משחקי הבית שלהם על אדמת אוסטרליה, אך כעת הם יוכלו לשוב למדינה שלהם ולארח משחקים במגרש הביתי בוולינגטון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי