ערן זהבי אחרי השער עצמי: "השמש קצת הפריעה, אך זה לא תירוץ"

חתום על שער עצמי אומלל. ערן זהבי | GettyImages, Soccrates Images

פ.ס.וו ספגה הפסד נוסף, 2:1 לווילם II, במשחק בו הישראלי הפך לראשון בליגה מאז דצמבר 2018 שכובש לשני הצדדים: "הנקודות היו בידינו. צריכים לעצור את הדברים השליליים, אך זו לא קטסטרופה". בקבוצה חיזקו את דרומל אחרי הטעות הקשה

(גודל טקסט)

התקופה הרעה של פ.ס.וו איינדהובן ממשיכה. הקבוצה של ערן זהבי נכנעה הערב (שבת) 2:1 לווילם II בליגה ההולנדית, ואיבדה ליריבתה את המקום השני בטבלה. עבור פ.ס.וו מדובר בהפסד ליגה שני תוך שבוע, אחרי שהובסה 4:0 בידי פיינורד. עבור זהבי היה מדובר במשחק סוער, שכן בדקה ה-20 הוא הבקיע שער עצמי נדיר מבחינתו. כעבור 10 דקות, זהבי נגח לצד הנכון וקבע 1:1. לבסוף זה לא הספיק, כי טעות קשה של השוער יואל דרומל בדקה ה-76 חרצה את גורל המשחק.

זהבי התייחס לשער העצמי הלא שגרתי שכבש ואמר: "השמש הפריעה לי קצת בעיניים, אבל זה לא תירוץ.
גול עצמי זה משהו שקורה. לפעמים כדורגל הוא מוזר והתוצואה היא לא מה שהגיע לנו. היינו צריכים לנצח, היינו דומיננטיים הנקודות היו בידיים ואיבדנו אותן". למעשה, זהבי הוא השחקן הראשון בליגה ההולנדית שמבקיע לשני הצדדים מאז שלאסה שונה עשה זאת במדי אייאקס בדצמבר 2018.

ערן זהבי שחקן פ.ס.וו איינדהובן
תקופה מתסכלת לפ.ס.וו. זהבי | אימג'בנק GettyImages, Soccrates Images

"פיגרנו אבל חזרנו", המשיך זהבי, "היה עוד הרבה זמן, יצרנו מצבים גם במחצית השנייה, אבל עשינו טעויות בגול השני ואנחנו לא רוצים להאשים אף אחד. אנחנו מנצחים ומפסידים כקבוצה. אין מה לדבר על דרומל, כי היו לו משחקים טובים שהוא הציל אותנו. לפעמים טעויות קורות. לפני שבועיים או שלושה דיברו עלינו כאחת הקבוצות הטובות באירופה, אז לפעמים יש עליות וירידות. צריכים לעצור את דברים השליליים, אנחנו מנסים להשתפר אבל אני לא רוצה להפוך את זה לקטסטרופה".

כאשר פ.ס.וו התארחה אצל ווילם II בעונה שעברה, זהבי נקרא לביתו לפני המשחק עקב אותו שוד מזעזע שעברו אשתו וילדיו. "לא חשבתי על זה", סיפר הישראלי, "אני מנסה להתסכל קדימה ולהיות חיובי, מנסה לא לחשוב על זה יותר".

מאמנו של זהבי, רוג'ר שמידט, התייחס להפסד המאכזב: "אני לא כועס כי השחקנים נתנו את הכי טוב שלהם. זה היה כמעט בלתי אפשרי להפסיד, אך הפסדנו בכל זאת. הטעות של דרומל? אולי אני הייתי עוצר את הכדור, אבל טעויות, גם אם הן קשות, הן חלק מההתקדמות של הקבוצה. ליואל דרומל יש עונה טובה, וזה התבטא בזימונו לנבחרת הולנד".

השוער עצמו לא הסתיר את אכזבתו בסיום ולקח אחריות: "אני בהחלט מרגיש אשם. זה נחמד איך השחקנים עזרו לי, צריך להישאר חזק. מקווה שאוכל לפצות בקרוב".