מה שבע? ערן זהבי רוצה להניף גביע ראשון אחרי שבע שנים

play
אחרי הפיצוץ עם גוטמן, נפרד מהפועל תל אביב עם גביע. זהבי | ברני ארדוב
זהבי הבקיע שער נהדר, אך מהפך מאוחר של לסטר הדיח את פ.ס.וו מאירופה 03:15

שברון לב בנוער, בישולים לוורמוט וטועמה, הנפה עם מכבי תל אביב ואכזבה בהופעה האחרונה במדים הצהובים. רגע לפני גמר הגביע בהולנד (19:00, ספורט1): כך נראו חמשת משחקי גמר הגביע של ערן זהבי

(גודל טקסט)

2006: גמר גביע המדינה לנוער

ערן זהבי, אז שחקן קישור התקפי בהפועל תל אביב כבש, הורחק וראה את בית"ר ירושלים מניפה בסיום. כשלצדו ביברס נאתכו, בן סהר (אז עדיין בלי ה-ש'), רמי דואני ואחרים, זהבי מחק פיגור וקבע 1:1 בתחילת המחצית השנייה עם בעיטה מהאוויר בטכניקה גבוהה – אבל מיד אחרי שכבש הוריד חולצה וספג צהוב. המשחק נכנס להארכה ובסביבות הדקה ה-100 פגע הנער עם החולצה האדומה בקובי מויאל וראה צהוב שני. בית"ר ניצחה 3:4 בפנדלים וזהבי פספס חגיגה.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים זכייה בגביע המדינה
תואר ראשון, כמה ימים לפני האליפות בטדי. זהבי מימין | ברני ארדוב

2010: הגביע הראשון

בין דרבי "איך חגגתם בתיקו" לאליפות הדרמטית בטדי, הפועל תל אביב הניפה גביע בפעם ה-14, הפעם אחרי ניצחון 1:3 על בני יהודה בגמר. זהבי עדיין היה אז שחקן קישור והוא פתח בהרכב, השלים 90 דקות וגם בישל בדקה ה-73 את הכיבוש המבריק של גילי ורמוט. תואר ראשון בבוגרים למספר 16 באדום. השני כאמור הגיע כמה ימים לאחר מכן בטדי.

הפועל תל אביב חוגגת זכייה בגביע המדינה 2011
אחרי הפיצוץ עם גוטמן, נפרד מהפועל תל אביב עם גביע. זהבי | ברני ארדוב

2011: משחק הפרידה מהפועל תל אביב

כשהפועל תל אביב עלתה לכר הדשא באצטדיון רמת גן לגמר נגד מכבי חיפה, זהבי כבר היה סגור בפאלרמו. שבוע וחצי לפני כן הגיע פיצוץ גדול עם אלי גוטמן – שהתחיל בפעולה אנוכית של הקשר, נמשך בקרנבל תקשורתי בכיכובו של המאמן והסתיים בפיוס לפני פרידה. זהבי פתח בגמר ואחרי 1:51 דקות קיבל הגבהה מבן שהר (אז כבר עם ש'), הסיט עם הראש וראה את סלים טועמה מתרגם את הבישול שלו ל-0:1. השער בדקה השנייה הכריע וזהבי עזב אחרי עוד הנפת גביע, שוב בתום גמר בו הוא בישל.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (אמצע) עם מהראן ראדי, נוסא איגייבור
| ברני ארדוב

2015: הגביע השלישי

ראדה פריצה היה הגיבור אחרי שהבקיע שלושער קצת לפני הפרידה ממכבי תל אביב והוביל ל-2:6 מהדהד על הפועל באר שבע, אבל גם זהבי היה שותף לחגיגה עם שער ראשון בגמר גביע מאז אותה טרגדיה ספורטיבית בנוער. EZ7 – האיש והמותג – נהנה מבישול של חברו להתקפה השבדי כדי לכבוש את השער שקבע 2:5. אחרי הפסקה בת ארבע שנים, זהבי הניף את הגביע הישראלי בפעם השלישית.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (אמצע)
אכזבה גדולה אחרי השלושער וה-0:6 על מכבי חיפה. זהבי | ברני ארדוב

2016: המשחק האחרון במכבי תל אביב

רגע לפני, זהבי חתם עונת שיא עם שלושער ב-0:6 הענק על מכבי חיפה במחזור הסיום של הליגה – מה שהביא אותו ל-35 כיבושים. פטר בוס עוד הספיק להוציא אותו בדקה ה-72 כדי שינוח קצת – הרי שלושה ימים לאחר מכן הצהובים שוב פגשו את הירוקים והפעם בגמר הגביע. מכבי תל אביב הייתה פייבוריטית ברורה לזכייה בטדי, אבל לודוביק אוברניאק כבש בדקה ה-36 (או שמא היה זה חן עזרא?) ורוני לוי הכניס את ה-0:1 לכספת, שלח אותו לפורט נוקס ושחרר רק אחרי השריקה של רועי ריינשרייבר. מכבי חיפה חגגה וזהבי עזב לסין עם הפסד במשחק על התואר.

עוד באותו נושא: ערן זהבי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי