שוליית הקוסם: איך נראית ראשל"צ תחת ברקוביץ'?

ברקוביץ' וההצגה. הכתום עולה
ברקוביץ' וההצגה. הכתום עולה | צילום: ירון אלפי

עם חבורה מבטיחה, מאמן נחוש ורצון להוכיח, בעל הבית ינסה לגנוב כותרת

(גודל טקסט)

היא אחת הערים הגדולות והמפותחות בישראל, יש בה קסם נושן, מסורת ויקב מפואר, לצד בנייה מערבית, קניונים ואזורי תעשיה ובילוי שוקקים ועמוסים. היא עיר של צעירים וספורט, קבוצות כדוריד וכדורסל משובחות ורק דבר אחד חסר וזוהי קבוצת כדורגל אמיתית עם זהות, אחת כזאת שתגרום לאצטדיון הברפלד בסופרלנד להיות גדוש מידי שבוע עם קבוצה חזקה בליגת העל, אלא שעשרות אלפי הצעירים בעיר, ממש לא סופרים את קבוצת הכדורגל שעברה שינויים רבים בעשרות השנים האחרונות והתרוקנה מזהות כמעט כליל.

 

בקיץ האחרון אחרי שורה של אנשי עסקים שניהלו את הקבוצה תחת מעטה העיריה נפל דבר כאשר ראש העיר דב צור הפתיע כשהציג את שחקן העבר אייל ברקוביץ' כאיש שינהל את הקבוצה וישמש כבעלים.

 

 

אפקט ברקוביץ – האם הקסם עוד עובד?

הסכם המכירה קובע שברקוביץ' יקבל את הקבוצה לעשר שנים, שלאחריהם הקבוצה עדיין תהיה שלו, הוא זוכה לתמיכה עירונית סולידית (כמיליון ש''ח לעונה לאחר קיזוז השימוש במגרשים) והמוטו שלו הוא להעמיד קבוצה דינמית ותוססת תוך טיפוח שחקנים ישראלים צעירים. ברקוביץ' הביא איתו את האנשים האמונים והקרובים אליו. האב זאב והאח ניר מכהנים כחברי הנהלה ובעלי זכות חתימה, אופיר חיים מונה למאמן הקבוצה עם הצוות המקצועי שמונה את עוזר המאמן יוסי כנען ומאמן הכושר דרור ברנע.

 

אבי סטרול חברו הטוב ובלם העבר של מכבי ת''א ונבחרת ישראל, הגיע להעניק מניסיונו לצעירים על המגרש, ולאחרונה גם מיכאל זנדברג הוותיק הגיע כדי לסייע. אבי פיטוסי שחקן העבר מונה למנהל המקצועי של מחלקת הנוער שעברה זעזוע במטרה לנפק שחקנים לקבוצת הבוגרים.

 


אופיר חיים. מוביל את פרויקט הצעירים (ירון אלפי)

 

לאחר הקדנציה הניהולית שהסתיימה באקורדים צורמים בהפועל ת''א, במישור הניהולי המקצועי צריך לתת מחמאות לברקוביץ' וראשי המועדון לאחר שרק ב-21 לאוגוסט בעיתוי מאוחר הקבוצה עברה לידיים החדשות והצוות המקצועי נאלץ להכין את הקבוצה בצורה חפוזה.

 

למרות כל זאת הקבוצה ממוקמת אחרי 21 מחזורים במקום התשיעי כשהיא במרחק שש נקודות בלבד מהפסגה וביום שני הקרוב היא תארח את מוליכת הטבלה במשחק שיכול להקפיץ אותו לחלק העליון של הטבלה.

 

צעירים זה אנחנו

ברקוביץ' לא סתם הביא לראשל"צ את איש אמונו, המאמן אופיר חיים. כשחזונו הוא לבנות קבוצה צעירה ותוססת ידע "הקוסם" כי חיים שחווה תחתיו הצלחה גדולה בנוער של הפועל תל אביב, יהיה האיש הנכון לחבר את הכתומים.

 

המאמן עצמו הוכיח בעונה שעברה את יכולתו בקידום וטיפוח הכישרון הגלום בשחקנים והוסיף לכך זכיה בגביע המדינה לנוער ומקום שלישי בטבלה.

 


מלכה ואבו אל היג'א מול ראשל"צ. החליפו צד כדי לסייע (עדי אבישי)

 

ברקוביץ' שמר על קשרים טובים עם הפועל תל אביב למרות הכל ולא מעט מפליטי המועדון האדום הגיעו לעיר היין. השוער תום אלמדון הגיע אחרי שבילה בקדנציה של ברקוביץ'. אליהם הצטרפו מספר שחקנים שרצו לקבל דקות משחק כמו אריאל לזמי, רז נחמיאס ועדן שרם המבטיחים. בינואר הצטרפו אליהם גם אקס נוסף של האדומים, שון מלכה ומוחמד אבו אל-היג'ה.

 

לסגל הצטרפו גם שחקנים שזוהו על ידי ברקוביץ' כפוטנציאל שלא מומש דוגמת רחמים צ'קול ושלומי אביסדריס ולאחרונה גם החלוץ יוסף אבו לאבן מהפועל רעננה.

 

תוסיפו לכל אלה את תוצר מחלקת הנוער בראשות יעקב בריהון המוכשר כשיחד עמו גם גיא גרום ואיילי בכר מקבלים דקות נכבדות אצל הכתומים.

 


ברקוביץ' ודב צור. ינסו להנהיג הצלחות בעיר היין (עדי אבישי)

 

השילוב בין צעירים לוותיקים הוכיח עצמו לעת עתה בראשל''צ. הכתומים פתחו את העונה בצורה מפתיעה, אך בשבועות האחרונים חלה ירידה ביכולת ובתוצאות. בכל אופן מבחינת ציפיות ומספרים, ברקוביץ' נהנה לראות את המספרים של עדן שרם ושל יעקב בריהון.

 

לא מגיעה להתבטל ובונה על הדרבים

 

לקראת משחק הגביע ב-21:00 מול הטרבליסטית מכבי תל אביב, בראשל''צ בונים על עוד סנסציה בסופרלנד. לפני שלוש שנים כשאייל לחמן אימן את הקבוצה והפועל ת''א הגיעה להברפלד והודחה בסיום ערב דרמטי עם 1:0. ''אנחנו לא מגיעים להתבטל בפני מכבי ת''א, יש לנו קבוצה תוססת שרצה על המגרש ונשתדל לתת למכבי קרב חזק'', סיפר מנהל הקבוצה רועי אנקווה.

 

בראשל''צ משחקים מספר שחקנים שגדלו בהפועל ת''א והתנסו במשחקי דרבי ואולי משם ישאבו כוחות לנסות ולהפתיע את הצהובים עם סנסציה גדולה. רחמים צ'קול ינסה להיות שותף ולהוכיח כי הפוטנציאל עדיין קיים וגם גיא גרוס בסגל.

 


צ'קול. יוכיח לאקסית משהו? (ירון אלפי)

 

יחד עם שורת כשרונות, בעלים שרוצה להיות קוסם ומאמן מבטיח, מעניין יהיה לראות האם הכתומים מסוגלים לסנסציה בבמות הגדולות. אם כן, כנראה שהרבה יין יישפך שם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי