שיהיה בהצלחה ברקו, מכל הלב

ברקוביץ'. סוף סוף יגשים חלום?
ברקוביץ'. סוף סוף יגשים חלום? | צילום: עדי אבישי

עכשיו, כשיש לו מועדון, זה הזמן לראות ממה בנויה האג'נדה של "הקוסם" שעד היום הוא רק דיבר עליה. תתפלאו, הקוף גם מפרגן

(גודל טקסט)

כמה זמן יימשך השידוך? זו השאלה העיקרית בהסכמות בין עיריית ראשון לציון ואייל ברקוביץ'. העבר של ברקוביץ' בשת"פים למיניהם – דניאל יאמר במכבי נתניה, חיים רמון בהפועל ת"א – מציב רף של שישה חודשים לכל היותר, אחרי שהדי פיצוצים החרידו את המערכות כבר אחרי חודש.

 

אבל בשידוך הזה עם העיר הרביעית בגודלה בישראל – ועם ראש העירייה דב צור, שהוא תומך נלהב בספורט לתושבי עירו ושואף למצוינות בכל ענפי הספורט – יש יוזמה עסקית שעשויה ואף אמורה להשאיר את ברקוביץ' לתקופה ארוכה במועדון העירוני.

 

 

"הקוסם" מקבל מצור תנאי פתיחה מצוינים: תמיכה כספית בסך 1.425 מיליון שקל בשנה; העמותה שמחזיקה בקבוצה תועבר לבעלותו, והוא ימנה את חברי הוועד שלה; ביה"ס לכדורגל של המועדון כולל כ-1,200 ילדים, שהוריהם משלמים תשלום חודשי (כ-300 שקל, אך ישנם גם ילדים שמשפחתם אינה מסוגלת לעמוד בתשלומים, ואייל ישמח לממן אותם, כי באמת שהוא הגיע גם כפילנטרופ); יהיו קייטנות בקיץ, עם תשלום נוסף; הקבוצה הבוגרת בליגה הלאומית, תהנה מהנתח של קבוצות הליגה הזו, מהסכם השיווק של הטוטו, כ-920 אלף שקל בשנה; מחצית מההכנסות מזכויות הפרסום באמצעות שילוט במתקן העירוני, יועברו לעמותה, וברקוביץ' יודע לגייס מפרסמים. מן הסתם, אם יצליח לגדל כישרון ולמכור אותו למועדונים גדולים ו/או ליצור שת"פ עם מועדון כזה, ההכנסות יועברו לקופת העמותה.

 

צור וברקוביץ'. יוזמה עסקית מבטיחה (עדי אבישי)

 

הבעיות שעלולות להיווצר הן ברמת הפיקוח של העירייה על הנעשה במועדון, הנ"ל אינו אוהב שמתערבים לו בניהול. גם ההצהרה שלו על הגדלת בסיס האוהדים הדל של הקבוצה הבוגרת היא חסרת כיסוי לעת עתה. אוכלוסיית ראשון לציון, בעיקר במערב העיר, מתבססת רובה ככולה על תושבי ה"חי-בר": חולון, יפו, בת ים וראשון הישנה, ותושבי תל אביב שעברו לגור בעיר. הם הגיעו כאוהדי מכבי והפועל ת"א בעיקר. הרעיון שלפיו יחייב את ילדי המועדון ובני משפחותיהם להגיע למשחקים, לא יעמוד במבחן המציאות. לא ניתן לחייב אף אחד שמשלם עבור הזכות ללמוד ולהתאמן בקבוצה.

 

ברקוביץ' אמור לגייס מאמנים ומדריכים מיומנים כדי לשמור על המוניטין שלו ככוכב כדורגל. ניתן לאחל לו רק בהצלחה, והלוואי שהמיזם הזה ימשוך כוכבי עבר שהפרוטה בכיסם לשת"פ דומה גם ברשויות מקומיות אחרות.

 

אז עכשיו, כשיש לו מועדון, זה הזמן לראות ממה בנויה האג'נדה של ברקוביץ', שעד היום הוא רק דיבר עליה. אני מאמין לו שהגשים חלום, אני מקווה שהחלום יהפוך למציאות פורה לכל הצדדים המעורבים: לעיר, לילדים לנוער ולבוגרים, וכמובן לברקוביץ'. אז באמת שיהיה בהצלחה, מכל הלב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי