בין כאוס לתקווה: תמונת מצב בבני יהודה

שחקני בני יהודה. מחפשים משקיע כדי לעזור להם
שחקני בני יהודה. מחפשים משקיע כדי לעזור להם | צילום: אורי משיח

אבוקסיס ימשיך אבל אחרים עשויים לעזוב. מכבי ת"א עוקבת אחרי עגייב

(גודל טקסט)

את ה-10 במאי בשנה שעברה לא ישכח אף אוהד בני יהודה. שער של אמיר עגייב בדקה ה-84 הפיח תקוות אצל 10,000 אוהדים כתומים, אך בדקה ה-91 כל השמחה התחלפה במפח נפש וטרגדיה כשרועי דיין כבש בפנדל והשאיר את מכבי פ"ת בליגת העל על חשבון הקבוצה של השכונה.

 

הכתומים שמרו על סגל מרשים גם בלאומית, כשכמעט אף אחד מהשחקנים שהיו שותפים למסע ההישרדות לא נטש- והנה חלפה לה שנה והזהובים שוב בליגת העל. החבורה של יוסי אבוקסיס אולי לא הרשימה, אך זה הספיק לה כדי לשוב בתום עונה אחת בלבד לליגה הבכירה.

 

 

בליגת העל תהיה זו כמובן אופרה אחרת, ובני יהודה תהיה חייבת לא רק לנסות ולשמור על הכוכבים, אלא גם לשדרג את הסגל שלה. הנה לכם תמונת מצב של הקבוצה לקראת העונה הבאה.

 

מאמן: יוסי אבוקסיס ימשיך
בני יהודה לא הרשימה לאורך מרבית שלבי העונה, אך יעילות בתוספת הבדלי רמות סיפקו את התוצאה. למרות שבתחילת שנת 2015 עתידו של המאמן יוסי אבוקסיס לא היה ברור, המאמן ימשיך במועדון לעונה נוספת וינסה לתקוע עמו יתד בליגת העל. לאבוקסיס תהיה זו העונה הרביעית במועדון בשתי קדנציות שונות.

 

רכש נכון: מרבית השחקנים יישארו
אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר בין שתי הליגות הבכירות בישראל הוא כמובן נושא התקציב. אחרי ששמרו כאמור על מרבית הסגל שירד עם הקבוצה ואף צירפו אליו בחזרה את אסי בלדוט ופדרו גלבאן, ברור שללא עזרה, משה דמאיו עלול לקרוס.

 

גורמים יודעי דבר במועדון מספרים כי דמאיו שם העונה מכספו הפרטי (בתוספת ערבויות) ורשם התחייבות שלולא הצליחה בני יהודה לשוב לליגת העל, גם הוא עצמו ביחד עם המועדון, היו מתרסקים כלכלית. "דמאיו יודע שזה עולה לו בבריאות, אך בני יהודה חשובה לו כל כך. ניתן רק היה לראות את הדמעות בעיניו במשחק הניצחון בכפ"ס", אמרו בסביבת המועדון.

 

גלבאן שאכזב במכבי פ"ת אחרי שחזר מהרפתקה במקסיקו, שב הביתה והיה גורם חשוב במסע העלייה של עם 16 שערי ליגה והוא צפוי להמשיך. לגבי בלדוט שחזר למועדון נעוריו גם כן סבירות גבוהה שימשיך. בקבוצה ידעו להחמיא לקשר הוותיק שהסכים לרדת לליגת המשנה ואף לרדת לעמדת הקשר האחורי במשחקים רבים. "הוא רוצה לסיים את הקריירה בבני יהודה", סיפרו.

 

פדרו גלבאן. צפוי להמשיך לעונה נוספת (אורי משיח)

 

גל צרויה שהגיע מעמישב, סיפק את הסחורה עם עשרה שערים ונראה כפוטנציאל גדול. צרויה הספיק להותיר בצל את אוהד קדוסי שהיה פצוע תקופה ארוכה, אך אכזב כשחזר. צרויה יישאר, אך בקבוצה יחפשו חלוץ זר כדי להעמיק את מצבת החלוצים.

 

גיל יצחק (האיש שחתום על החמצת הענק באותו משחק נגד אשדוד) עשוי להמשיך, אך הוא אינו אהוד במיוחד גם על האוהדים שטוענים כי אינו מתאים לרמה של הליגה הבכירה. גם דולב חזיזה שהגיע מנס ציונה וחתם לארבע עונות צפוי להמשיך לאחר שהפך לבורג חשוב ותרם 4 שערי ליגה.

 

שחקני הבית: בינגו
בשכונה תמיד ידעו לתת מקום לשחקני בית וכך היה גם בלאומית וצפוי להיות בליגת העל. איציק עזוז, לו ניסיון רב בליגת העל, עבר העונה לעמדת הבלם ותיפקד בצורה מצוינת פעמים רבות ויישאר יחד עם אביב חדד כדי לתת ניסיון במרכז ההגנה. מנגד, הבלם טל בובליל לא צפוי להמשיך. בן צעירי, אחיו של לירוי, שב לקבוצה אחרי התחשלות בהפועל פ"ת והפגין עונה טובה כמגן שמאלי כשהוא מאפשר לעוז ראלי לנוע ימינה.

 

מי שעשה עונה שמוגדרת כסוג של מושלמת הוא אביעד בורלא. הקשר בן ה-21 הפך בורג מרכזי בקישור האחורי והשכיח את היעדרו של איבסקיבצ'יוס הפצוע. גם כשחזר הליטאי, הקבוצה לא נראתה טוב, למרות שצוותו יחד. בורלא מחוזר בליגת העל, אך צפוי להמשיך כמו גם סתיו פיניש. מי שלא נמנה כשחקן בית, אך יישאר בוודאות כשהאריך חוזה בעוד שנתיים ויציין עשר עונות במועדון הוא השוער הניגרי, דלה איינוגבה.

 

איינוגבה. האריך את חוזהו בשכונת התקווה (אורי משיח)

 

מתנדנדים ועוזבים: הקבוצה צריכה כסף
המצב הכלכלי לא מאפשר לבני יהודה יותר מדי תנועה בשוק ובבני יהודה יודעים כי על מנת לצרף חיזוק, יצטרכו להיפטר מכמה שחקנים, גם אם מהטובים שבהם.

 

נס זמיר שחתום על כמה שערים מכריעים, מסיים חוזה ולא צפוי להמשיך במועדון כשבשורותיו מעוניינות קבוצת מליגת העל. דמאיו ניסה בשבועות האחרונים להאריך את חוזהו של זמיר, אך זה סירב להיפגש עם מנכ"ל הקבוצה וההוראה היא לא לשתפו במשחקים שנותרו עד תום העונה.

 

מי שאכזב העונה ולא לקח מנהיגות הוא אמיר עגייב. הקשר הצעיר שכבש שערים חשובים במסע ה'כמעט' הישרדות של יהודה אשתקד, לא תרם מספרים מרשימים ולא הרבה לשחק. במחזורים האחרונים הוא צפוי לקבל דקות וזאת במטרה למכור אותו. בעבר הוזכר כמחוזר ע"י הגדולות ובהן מכבי ת"א, כך שביקוש בליגת העל עשוי להיות לו והכסף שיגיע ממכירתו יסייע למועדון כלכלית.

 

גם עוז ראלי שירד עם בני יהודה לליגת המשנה חרף העניין שגילו בו שתי התל אביביות, מכבי והפועל, עשוי לעזוב. ראלי כבש העונה ארבעה שערים כמגן והיכולות שלו צפויות לאפשר לו למצוא מקום חדש בליגת העל.

 

מי שעוד מתנדנדים הם קוסטס איבסקביצ'יוס שרק חזר מפציעה ואוהד קדוסי שאכזב. הליטאי שנפצע בתום העונה החולפת אמנם שב מהפציעה, אך יש טוענים כי לא השתקם ממנה. בקבוצה ייבדקו את מצבו ויחליטו אם להשאירו במרכז המגרש.

 

קדוסי שגם הוא היה אמון על שערים חשובים במסע בליגת העל, חזר מפציעה אך הפגין יכולת ירודה וגם לגביו קיימות ספקות. לכולם בבני יהודה ברור שהתקציב יצטרך להיות מאוזן יותר, אך שהסגל הנוכחי יצטרך שדרוג על מנת לשרוד בליגה הבכירה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי