לא יהיו משחקי לאומית בשבת, לפחות עד ה-7.9

שחקני מ.ס אשדוד. לא ישחקו בשבת הקרובה
שחקני מ.ס אשדוד. לא ישחקו בשבת הקרובה | צילום: אוהד צוויק, אתר מ.ס אשדוד

שרת הספורט רגב: "ביה"ד לעבודה מחזק את הקו שלי לאי כפייה"

(גודל טקסט)

סערת העברת משחקי הליגה הלאומית לשבת נמשכת. היום (חמישי) הגיע הדיון לבית הדין לעבודה, בעקבות בקשת נציגות השחקנים להשיג צו זמני לדחיית המשחקים שמיועדים לשבת הקרובה וצו קבוע להזזת המשחקים בחזרה לימי שישי ושני.

 

השופטת אריאל גליצר-כץ הדהימה כאשר אמרה: "קיום משחקי כדורגל בשבת היא עבירה פלילית ולא אאשר בקשה כזו. כרגע אין היתר לעבוד בשבת – מדובר בעבירה על החוק. תבקשו משר הכלכלה היתר מיוחד. לפי החוק במדינת ישראל, אתם לא יכולים לעבוד בשבת. לא אתן אישור למעשה פלילי". השופטת אפרת לקסר הציעה שהמשחק בין מ.ס אשדוד לבני לוד, שהיה אמור להתקיים בשבת בשעה 16:30, נדחה ליום ראשון ב-19:30.

 

 

השופטת גליצר-כהן הבהירה כי אם אין היתר חוקי לעסוק בכדורגל בשבת לליגה העליונה היא לא תאפשר גם לליגה הלאומית לשחק בשבת. נכון לעכשיו, על פי השופטת אין אישור לשחק בשבת כדורגל. הנושא הועבר אל נשיאת בית הדין לעבודה השופטת אפרת לקסר שאמורה להחליט בפרשה.

 

אם לא יהיו משחקים בליגה הלאומית והנושא לא יאושר חוקית, קיים חשש שגם מחזור המשחקים הקרוב בליגת העל ידחה למועד מאוחר יותר. בהתאחדות לכדורגל ובמנהלת הליגה אמורים לקיים בשעות הקרובות דיון בהחלטת בית הדין לעבודה. בינתיים התחייבה המנהלת לא לקיים משחקים בליגה הלאומית ביום שבת עד לשבעה בספטמבר, אז יתקיים דיון נוסף בנושא.

 

כזכור, נציגות השחקנים, באמצעות עורכת הדין נעמי לנדאו, פנתה לבית הדין בבקשה לקבלת סעד ארעי כנגד קיומו של המשחק בשבת בין מ.ס. אשדוד להפועל בני לוד, סעד זמני כנגד קיום המשחקים בשבת בכל חמשת המחזורים הראשונים של הליגה וסעד קבוע כנגד קיום משחקים בשבת בכל עונת המשחקים בליגה הלאומית.

 

הפנייה לבית הדין לעבודה נעשתה לאחר שהמנהלת לא קיבלה את דרישת נציגות השחקנים לחזור בה מההחלטה לקיים משחק אחד בכל מחזור בשבת, בשונה ממה שהיה בליגה הלאומית בשלוש העונות האחרונות.

 

מנהלת הליגה מסרה בתגובה לאירועים: "נסיונה של מנהלת הליגה להביא בשורה של שידור חי בערוץ פתוח, למאות אלפי צופים תוך חשיפת השחקנים, קידום גיוס חסויות והבאת חגיגית הכדורגל של הליגה הלאומית לבתים רבים בישראל, נתקלה בהתנגדות מטעם הסתדרות השחקנים שהגישה עתירה לבית הדין המבקשת שלא לקיים את המשחק בשבת וחבל שבית הדין הביע עמדת תומכת בבקשה זו.

לאור אמירותו החד משמעיות של בית הדין, הסכימה המנהלת להתחיב נקודתית בלבד כי שני המשחקים הקרובים בליגה לאומית שנקבעו ליום שבת, ישוחקו כשעה מצאת השבת.

"בא כח המנהלת ביקש מבית הדין כי לנוכח החשיבות הלאומית של הנושא להפעיל את סעיף 24 ג' ולבקש כי בית הדין הארצי לעבודה ידון בנושא כערכאה ראשונה ובכך יפסוק לגבי ההשפעות הרוחביות של כל ענף הכדורגל והמועסקים בו בישראל. כדורגל משחקים במדינה הזאת בימי שבת עוד לפני קום המדינה. מעל 100 שנה של סטטוס קוו במסגרתו מדי שבת אלפים משחקים את המשחק, עשרות אלפים מתפרנסים ממנו ומאות אלפים צופים נהנים ממנו.

"שבת הוא יום מנוחה היחיד שקיים במהלך השבוע שבמסגרתו ניתן לייצר חוויה משפחתית,לאפשר לחיילים וללוחמים להנות אף הם מכדורגל. על אף שאנו מכבדים כל דת,אנו משוכנעים כי דת או/ו פוליטיקה לא צריכים להיות חלק מספורט והערבוב בין התחומים מוליד סכנות משמעותיות לספורט. מיותר לציין כי החלטה זו רלוונטית כמובן גם לכל העוסקים  בתרבות הפנאי והספורט בשבת על כל המשתמע מכך" נכתב.

שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב הגיבה גם היא לאירועים:  מחזקת את דבריה של השופטת קסלר כי לליגות הכדורגל אין היתר העסקה בשבת ובטח לא לליגת העל. דבריה גם מחזקים את הקו שלי בנוגע לאי כפיית משחקים בשבת. על פי הנחייתי עד סוף החודש יוגשו בפניי המלצות הצוות המקצועי לגבי משחקים בשבת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי