בעלי הפועל פ"ת יורה: אין לי יכולת להיות בעלים

בן דקון. יצא לצוד פנתרים
בן דקון. יצא לצוד פנתרים | צילום: יח"צ

בן דקון רב עם כמה אוהדים ומבהיר: "הקבוצה למכירה. אני אתרום כסף"

(גודל טקסט)

לקראת פתיחת מכירת מנויי הקבוצה ולאחר שספג התקפות רבות ממספר אוהדים ובעלי עניין, פרסם היום הבעלים על הנייר של הפועל פ"ת דורון בן דקון מכתב גלוי לאוהדים בו פירט את מצבה הפיננסי של הקבוצה, התחייבויותיה, דרך ניהולה, האפשרות שתמכר ומצבו האישי.

 

המכתב בעיקר מפריך שמועות שמספר אוהדים, שלטענתם גייסו רוכשים לפני כחודש אך לבסוף המהלך נפל, מפיצים לאחרונה על כך שהמועדון בחובות גדולים ובסכנת פירוק. חשוב לציין כי אותם גורמים טענו כי בן דקון אינו מוכן למכור את המועדון, אך כשהוא הכריז פומבית כי הקבוצה על המדף – נעלמה קבוצת הרוכשים שלכאורה חיכתה.

 

"זה לא סוד שעוד בעונה שעברה כבר הבנתי שאיני יכול להיות בעלים של קבוצה בליגת העל או בליגה הלאומית, זאת היות ובכדי להיות בעלים יש צורך בהשקעת בעלים על סך של בין 1.5-3 מיליון שקלים", כתב בן דקון. "ניסיתי לאורך כל התקופה שלי לעניין אנשים ובעלי עסקים להכנס לקבוצה אך נכון להיות רובם לא גילו עניין ואלו שכבר כן התעניינו החליטו מהר מאוד לחזור בהם מרצונם להשקיע במועדון כדורגל בישראל".

 

"כל המשקיעים למיניהם אשר היו מעוניינים לקחת את הקבוצה או להכנס למועדון כמשקיעים קיבלו ממני כל פרט מידע וכל מסמך רלוונטי אודות מצבה של הקבוצה, זאת על מנת לאפשר להם קבלת החלטה שקולה ושקופה", המשיך בן דקון, שגם פירט כי הקבוצה סיימה את העונה האחרונה ללא חובות. עונת 2013/14 הסתיימה בגרעון של כ-400 אלף ש"ח שחלק נכבד ממנו כוסה בעונה שעברה. בן דקון מבהיר כי קיבל את הקבוצה עם יתרת חוב של כ-3 מיליון שקלים שנצברו בתקופת הבעלים הקודם אבי ללוז.

 

בן דקון מסביר כי תחילת הפיצוץ עם אותם האוהדים שהחלו לפעול נגדו הייתה כי כעסו על כך שהעביר את הזכויות הכלכליות על הסמל לאיגוד האוהדים הרשמי ולא להם. "לפני כשלושה חודשים פנתה אלי קבוצה בשם "הפנתרים הכחולים", קבוצה אשר לא הייתי ער לקיומה עד אותו הרגע, וביקשו להפגש עמי. באותי הפגישה הסברתי להם שיש לי הסכם עם איגוד האוהדים וכי אני מעוניין ואף אהיה יותר משמח אם יצליחו להגיע להבנות, הסכמות ומכנה משותף בינם לבין עצמם, זאת היות ואצלי מילה הינה מילה ולא היתה לי כוונה להתערב בעניין ולחזור בי מהבטחתי ומההסכם עליו אני חתום".

 

חשוב לציין כי המחאה שהחלה נגד בן דקון הייתה של אותו ארגון בלבד, בעוד יתר ארגוני האוהדים וכן איגוד האוהדים הרשמי תומך בבן דקון וגינו את הפעילות נגדו.

 

"זה מצב הקבוצה נכון להיום ולכן אני חוזר ואומר לכל אלו שפיזרו מידע שווא מסביב חדלו מלהפיץ רעל המזיק למועדון", תקף בן דקון. "ולכל אלו שחשבו שיש לאותם מפיצי מידע מקורות מודיעיניים, הייתי שמח שיגלו לכולם ולא ימרחו אותם בבוץ".


אוהדי הפועל פ"ת. הרוב דווקא נגד המוחים (עדי אבישי)

 

"עתה אני רוצה לפנות אליכם ולשאול שאלה חשובה", כתב הבעלים לאוהדים. "איך הייתם מרגישים אתם אם היו מגיעים להפגין מחוץ לביתכם אל מול בני משפחתם? איך הייתם מרגישים אם הייתם סופגים קללות לא נעימות כשכל שכניכם וסביבתכם שומעת גם כן? האם היה פה מישהו אחד שיכול לקום ולומר בריש גלי שבני משפחתו היו ממשיכים להעניק לו גב בכדי שימשיך לעמוד מאחורי מועדון שהקהל שלו מקלל אותו ולא מעריך את הדברים שהוא עושה?"

 

בנוסף פירט על ההקצבות העירוניות ותקף את עיריית פ"ת. "חשוב לי לציין כי עיריית פ"ת מודעות היטב לעובדה כי המועדון קופח בשנים האחרונות – זאת לעומת מועדונים אחרים בעיר אשר ההקצבות שקיבלו הן פי שניים שלושה יותר מאשר עלות השימוש במגרשים אשר שילמו לעירייה. אנו מקווים שכבר בשנה הקרובה ישונו התבחינים באופן משמעותי, על מנת שבעתיד המועדון יזכה לקבל תמיכה הוגנת מן העירייה לצורך החזקת הקבוצה הגדולה ביותר בעיר".

 

לסיום, הבטיח בן דקון כי הוא ישאיר את הערבויות שלו בבקרת התקציבים, ובנוסף ישקיע חצי מיליון ש"ח בקבוצה העונה, אך לא יתערב בניהול והעביר את כל זכויות הניהול למנכ"ל  יורם עינב ולמנהל מחלקת הנוער ארז אופיר. "אני מתכוון להמשיך ולהיות אוהד הקבוצה ולעזור בעתיד אך לא כבעלים. אני אמשיך לעשות הכל בכדי להביא משקיע שייקח את הקבוצה, שנכון להיות מסודרת, מאורגנת ומנוהלת בתקציבים נכונים".

 

בתוך כך, הערב נקבע שגיא  רוזנצוויג, מי ששימש בעונה שעברה כמנהלה המקצועי של הקבוצה עד שפוטר, יזכה לקבל מהמועדון בסך של  73,500 ש"ח. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי