69:72 להפועל על עירוני בדרבי של רמת גן

דרבי ראשון שלו בבוגרים. קוקיה
דרבי ראשון שלו בבוגרים. קוקיה | צילום: איגוד הכדורסל

אורי קוקיה בלט אצל המנצחים: "לראות את התרגשות הקהל היה שווה הכל"

קבוצות: הפועל רמת גן
(גודל טקסט)

29 שנה חלפו מאז הפעם האחרונה שהעיר רמת גן ראתה דרבי, והערב זה קרה. מכבי עירוני והפועל נפגשו באולם זיסמן, וניפקו מפגן כדורסל נהדר שהסתיים בניצחון האורדונים 69:72.

 

בעונה שעברה העפילה ללאומית הפועל ר"ג, שהיא למעשה קבוצת אוהדים שהוקמה לאחרונה בשל קריסתה של הקבוצה הישנה. הקבוצה דילגה בין הליגות עד שהצליחה להעפיל ללאומית, להחזיר את הצבע ללחייים של האוהדים וגם את הדרבי.

 

 

900 צופים מילאו כל פינה בזיסמן וצפו במשחק מרתק. דווקא עירוני פתחה את המשחק בצורה נהדרת והובילה בסוף הרבע 14:26. ברבע השני עצרו האדומים את הסגולים על שש נקודות, וירדו לפיגור מינימלי 30:32. המשך המשחק היה צמוד, והאורדונים הצליחו לשמור על יתרונם לקראת הסיום. עירוני לא ניצלה בחוכמה את הכדור האחרון שהיה ברשותה וכך ניתן האות לחגיגות הגדולות של שחקני הפועל עם האוהדים לאחר ניצחון 69:72. שגיב דוד קלע 16 נקודות והוריד 11 ריבאונדים בשורות המנצחת, ג'ף רובינסון קלע 15 בשורות המפסידים.

 

שחקן נוסף שהיה במרכז העניינים הוא אורי קוקיה, שחזר הקיץ מפרישה ומשחק העונה בשורות האורדונים. "התחלנו לא טוב את המשחק, בעיקר בהגנה, אבל לשמחתי חזרנו לעצמנו, היינו אגרסיביים ועצרנו אותם על שש נקודות" סיפר קוקיה לספורט1 בסיום המשחק. "במחצית השנייה היו הרבה תהפוכות, אבל נשארנו במשחק".

 

"מגיע המון קרדיט לשגיב דוד שנתן חצי שני גדול, יחד עם שאר החבר'ה ואיתי רון שעלה מהספסל ונתן אנרגיות", המשיך קוקיה, שקלע 15 נקודות והוריד 16 ריבאונדים. "היום היינו יותר מרוכזים במאני טיים וזה מה שהביא לנו את המשחק".

 

"הדבר הכי משמח מבחינתי היה לראות את הקהל", סיפר קוקיה על האוהדים האדומים, שנשארו לחגוג את הניצחון דקות רבות לאחר שנגמר המשחק. "מהרגע הראשון ועד סוף המשחק הקהל דחף ועודד. אני יודע, וכולנו יודעים, כמה המשחק הזה היה חשוב להם. היה מרגש לראות את ההנהלה, שבאמת באים באהבה וממקום של התנדבות ועזרה. לראות את ההתרגשות שלהם בסיום היה שווה הכל".

 

"מדובר בדרבי ראשון שלי בבוגרים", המשיך קוקיה. "נהנתי להיות על המגרש, היה כיף גדול וחוויה ממש מרגשת. זה כיף שגם בגיל כזה אפשר לחוות דברים חדשים. נלחמתי ביחד עם כולם. שיחקנו כקבוצה ונתנו את הלב וזה אושר גדול בשביל המועדון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי